شناسهٔ خبر: 54844776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سوت‌زنی| از مدیریت مردانه دبیرستان دخترانه تا قبح‌شکنی دبیر عربی معروف در فضای مجازی

براساس گزارشاتی که تعدادی از بانوان در سامانه‌ی سوت‌زنی خبرگزاری فارس ثبت کرده‌اند، علیرغم ممنوعیت حضور کارکنان مرد در مدارس دخترانه از مرداد ماه سال اخیر، شاهد مدیریت مردانه دبیرستانی دخترانه در شمال تهران و قبح‌شکنی دبیر معروف عربی در فضای مجازی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، طبق ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی مدارس که در چهل و یکمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۱۰ مرداد سال اخیر برگزار شده است، تطابق جنسیت کارکنان مدرسه با دانش‌آموزان الزامی است، البته مدارس مناطق محروم طبق تبصره‌های این ماده می‌توانند برحسب ضرورت از دبیران غیرهمجنس با دانش‌آموزان استفاده کنند، همچنین به‌کارگیری دبیر خانم به‌دلیل کمبود معلم در مدارس ابتدایی پسرانه بلامانع است، علاوه‌برآن حضور دبیر آقا در پایه دوازدهم مدارس دخترانه در شرایط خاص و به‌خاطر نبود نیروی متخصص به‌صورت موردی منعی ندارد.

علیرغم بخش‌نامه فوق، شاهد تخلف تعدادی از مدارس دخترانه هستیم که دبیرستان شوق پرواز واقع در میدان تجریش تهران یکی از آن‌ها است، به نحوی که در این مدرسه تقریبا همه‌ی معلمان مرد بوده و مشاوره و تدریس دانش‌آموزان دختر توسط کارشناسان و اساتید آقا انجام می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر مدرسه ارتباط گرفتیم که کارشناس مربوطه در توضیح روند ثبت نام، تماما به مشاوران و اساتید آقا اشاره کرد که تصاویر آن نیز در صفحه اینستاگرامی این مجموعه آموزشی مشخص است.

لازم به ذکر است که گزارش خبری اخیر خبرگزاری فارس در مصاحبه با معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، بر ممنوعیت حضور آقایان در مدارس دخترانه تاکید کرده است، اما آیین‌نامه اجرایی مذکور از مرداد سال ۱۴۰۰ مصوب شده است، بنابراین لازم است دستگاه‌های نظارتی مربوطه بر وضعیت فعلی مدارس دخترانه نسبت به این تخلفات بازرسی و اقدام کنند‌.

علاوه‌ بر مدارس متخلف مذکور، برخی دبیران آقا نیز در موسسات آموزش خصوصی دخترانه اقدام به تدریس می‌کنند، در حالی که آیین‌نامه اجرایی وزارت آموزش و پرورش به همه‌ی محیط‌های آموزشی اطلاق می‌شود، به عنوان نمونه می‌توان به دبیر عربی معروف در فضای مجازی به نام ادیب شیخ بهایی اشاره کرد که کلیپ های قبح شکنانه وی در فضای مجازی انتشار می‌یابد و تاکنون نیز برخوردی با وی انجام نشده است.

ضروری است وزارت‌‌ آموزش و پرورش و نهادهای ناظر با چنین افراد هنجار شکنی برخورد نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما