شناسهٔ خبر: 54844674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۷ درصد شرکت کنندگان در کنکور سراسری امسال در استان تهران را خانم ها تشکیل می دهند

شهرری -ایرنا -مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: در کنکور سراسری ۱۴۰۱، تعداد ۴۱ هزار و ۸۵۰ نفر داوطلب زن و ۲۲ هزار و ۹۰۶ نفر داوطلب مرد با هم رقابت می‌کنند که بیش از ۶۷ درصد شرکت کنندگان در کنکور سراسری از شهرستان‌های استان تهران را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، مسعود بهرامی اظهار کرد: کنکور سراسری از صبح امروز چهارشنبه ۸ تیرماه تا شنبه هفته آینده در ۳۱۵ حوزه در مدارس و دانشگاه‌های شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: در کنکور سراسری ۱۴۰۱، داوطلبان در پنچ گروه هنر، علوم‌ انسانی، ریاضی، علوم‌تجربی و گروه زبان خارجی در ۴ روز به رقابت می‌پردازند.

بهرامی ادامه داد: در شهرستانهای استان تهران ۶۴ هزار و ۷۵۷ داوطلب برای دست‌یابی به صندلی‌های خوب در دانشگاه‌های معتبر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی بیان داشت: در این رقابت علمی که در شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود، شهریار با ۱۲ هزار ۳۳۹ نفر بیشترین شرکت کننده را دارد، همچنین در چهار گروه، خانم‌ها بیشتر شرکت کرده‌اند ولی در گروه ریاضی تعداد آقایان با ۵ هزار و ۴۲ نفر، از خانم ها بیشتر هستند.

وی خاطر نشان کرد: در پنچ شهرستان ری، فیروزکوه، دماوند، قرچک و پیشوا برگزاری کنکور برای داوطلبین در دانشگاه‌های پیام نور و آزاد انجام می‌شود.

بهرامی خاطرنشان کرد: در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شهرستان‌های استان تهران، ۹۰ داوطلب معلول نیز حضور دارد که شرایط حضور این عزیزان در کنکور سراسری مهیا شده است.

نظر شما