شناسهٔ خبر: 54844655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار بومهن: هنرمندان برای زیبا سازی شهر به ما کمک کنند

پردیس - ایرنا - شهردار بومهن گفت : زیبا سازی شهر بومهن در دستور کار شهرداری است و در این راستا از هنرمندان بومی برای زیباتر شدن شهرمان کمک می خواهیم.

صاحب‌خبر -

مجتبی رضا زاده روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نشست با هنرمندان شهر بومهن به خبرنگار ایرنا گفت: برای توسعه فرهنگ شهروندی از هنر هنرمندان بهره می بریم تا بتوانیم موضوعاتی مانند فرهنگ ترافیک، آپارتمان نشینی، استفاده از فضاهای عمومی، نگاه کریمانه همسایه به همسایه،... را با برگزاری نمایش خیابانی، نقاشی، خط در شهر بومهن نهادینه کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره شهروندی در ماه‌های مرداد و شهریور، توضیح داد: این جشنواره با هدف توسعه فرهنگ شهروندی ومعرفی هر چه بهتر شهر بومهن و پر کردن اوقات فراغت در تعطیلات تابستان با بهره گیری از هنر هنرمندان شهر بومهن برگزار می شود.

شهردار بومهن: هنرمندان برای زیبا سازی شهر به ما کمک کنند

شهردار بومهن گفت : برای  برپایی نمایش های خیابانی در گذرهای عمومی، بلوک های آپارتمانی ، محلات و پارکها برای نهادینه شدن فرهنگ شهروندی توسط هنرمندان بومی برنامه ریزی شده است.

رضا زاده گفت: برای فرهنگ سازی به اولویت‌های آسیب های شهری توجه داشته باشیم تا پس از مرتفع شدن آسیب‌های اصلی به سراغ سایر آسیب‌های موجود در شهر برویم، ارتقا نگاه شهروندی راهکار مناسبی برای رفع و حل مشکلات و آسیبهای موجود است.

وی ادامه داد: ساخت کلیپ‌های آموزشی، نگارش شعارهای فرهنگی بر روی جداره های  ثابت و متحرک شهری، تولید محتوهای فرهنگی شعر و طنز  راهکارهایی برای توسعه و ارتقای فرهنگ شهروندی، ساخت محتواهای جدید در فضای مجازی در  بومهن، بوم شهر اقوام ایرانی است.

شهردار بومهن با اشاره به کاربری فرهنگی مساجد، توضیح داد: مساجد ما از اوایل انقلاب و در دوران دفاع مقدس محله محور و اجتماعی بودند و در حال حاضر علاوه بر مساجد می توانیم از ظرفیت فرهنگسراها و خانه های فرهنگ برای امور هنری  استفاده کنیم.

فرهنگسراهای تخصصی ایجاد می شود

رضا زاده با اشاره به ایجاد فرهنگسراهای تخصصی در شهر بومهن، توضیح داد: چندین سرای محله در سنوات گذشته در حال ساخت  و نیمه کار هستند که باید به بهره برداری رسند و برای  ایجاد فرهنگسراهای  تخصصی هنرمندان، خانه فرهنگ ایثار و شهادت در مقبره الشهدای بومهن، فرهنگسرای تخصصی کودک ، برگزاری کلاس های مشاوره برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه تعلق خاطر شهروندان به شهر محافظت  و دلبستگی آنها به شهر را به همراه دارد، اظهار داشت: وضعیت اجتماعی شهر بومهن با توجه به قدمت آن از شهر پردیس بهتر است،خوابگاهی نیست و با حضور اقوام مختلف اصالت دارد و با فرهنگ سازی می توان تعلق خاطر بیشتر شهروندان به شهر را ایجاد کرد.

شهردار بومهن: هنرمندان برای زیبا سازی شهر به ما کمک کنند

شهردار بومهن از برگزاری شب شعر علوی در دهه ولایت خبرداد و بیان کرد:  برگزاری نشست های شب شعر در فضای عمومی را با حضور هنرمندان بومی شهر در دهه ولایت برنامه ریزی شده است.

رضا زاده گفت: از هنرمندان در خواست و انتظار داریم که با استفاده از هنر خود بر روی موضوعات اجتماعی کار کنند و در توسعه شرایط اجتماعی شهر بومهن با ایده های هنری خود همراه ما باشند و در این راستا از طرح های فاخر با کمک های مادی حمایت می کنیم.

وی تاکید کرد: شهر خوب را شهروند خوب می سازد زیر بنا و زیر ساخت مدیریت شهری فرهنگ است و اگر بهترین اماکن را بسازیم اما فرهنگ  بر آمده از دین را نشان ندهیم فایده ای  ندارد و هنر هم ابزار اصلی حوزه فرهنگ در بیان واقعیتها است. 

شهردار بومهن گفت: جشنواره های فرهنگی و امور هنری شهر را با استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی برگزار می کنیم و اولویت  انجام امور با هنرمندان بومی شهر است.

رضا زاده با اشاره به بهسازی وضعیت اصلان تپه ، توضیح داد:  برای بهسازی این اثر تاریخی  که با وجود ثبت ملی شدن رها شده به اداره میراث فرهنگی شهرستان پیشنهاد دادیم  که این محدوده را به شهرداری واگذار کنند تا گذر تاریخی و فرهنگی در خور شان شهروندان بومهن و گذری  مشابه تپه سیک کاشان با سازه هایی زیبا تهیه و تامین کنیم.

نظر شما