شناسهٔ خبر: 54844439 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

برنامه‌ سالن‌های تئاترهای تهران | سام درخشانی و امیررضا دلاوری روی صحنه

پایان موزیکال دیو و دلبر، معرفی بازیگران دو نمایش و اجراهای در تالار هنر خبرهایی امروز تئاتر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، تئاتر موزیکال دیو و دلبر در تالار وحدت به زودی به اجراهایش پایان خواهد داد و از سوی دیگر نمایش‌های دیگری بازیگرانشان را معرفی کرده اند.

 برنامه‌ سالن‌های تئاترهای تهران | سام درخشانی و امیررضا دلاوری روی صحنه

۱۰ اجرای پایانی تئاتر موزیکال «دیو و دلبر»

اجراهای نمایش موزیکال «دیو و دلبر» به نویسندگی و کارگردانی ماهان حیدری و آهنگسازی بهزاد عبدی به روزهای پایانی خود رسید.

نمایش موزیکال «دیو و دلبر» از چهارشنبه ۱۸خرداد اجرای خود را در تالار وحدت آغاز کرده و با استقبال مخاطبان تا ۲۰ تیر سال جاری هر شب ساعت ۱۸ روی صحنه تالار وحدت می‌رود.

حمید ‌حامی، بهزاد عمرانی، آرش نعیمیان، خسرو ‌پسیانی (مهمان از گروه تئاتر بازی)، کامران جهانبانی، نیکا افکاری، مدیاهاشمی، امیررضا توانایی، ثمیلا تحویلداری، تینا یوسفی، رها میرمیثاقی، مایسا مظلومی، رستا میرمیثاقی، ‌هادی ‌آبیاری، صادق صبح زاهدی، پوریا خداهمتی به عنوان بازیگر-خوانندگان و علیرضا شریفی، محمود نیک‌پور، محمد آقاعلی‌اکبری، حمیدرضا ‌غلامحسینی، سامان ‌توحیدی، فرشته رضازاده، سینا ساعتیان، طلا گل کارتهرانی، تارا گراگوری مالخاصیان، دیبا پورعزیزی، امیرحسین اسفندیاری، درسا پنجه‌بند، نهال سرخابی، سانیا مسعودی، سارا پارسایی، سحر شاطری، لیلا حق‌جو به عنوان پرفرومر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین در این اثر نوازندگانی چون مدیاهاشمی (پیانو)، سارا پارسایی (فلوت)، ثمیلا تحویلداری (ساکسیفون)، سحر ‌شاطری (درامز، کاخن، شیکرز، ملودیکا)، لیلا حق‌جو (هارمونیکا)، تینا یوسفی (ویولن)، حضور دارند و به اجرا می‌پردازند.

«دیو و دلبر» هر شب ساعت ۱۸ در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

 برنامه‌ سالن‌های تئاترهای تهران | سام درخشانی و امیررضا دلاوری روی صحنه

سام درخشانی به مانش پیوست

چند روز پیش خبر رسید که کیومرث مرادی بعد از ۳ سال دوری از تئاتر با نمایش مانش به صحنه برمی گردد. امروز خبر پیوستن سام درخشانی، مهدی‌حسینی‌نیا و نازنین کریمی به این نمایش منتشر شد.

مرادی برای نخستین بار با این بازیگران همکاری می‌کند تا با ترکیبی متفاوت تازه‌ترین اثر خود را برای اجرا آماده کند. «مانش» بر اساس نمایشنامه «اهالی کاله» نوشته پیام لاریان برای اجرا آماده شده و قرار است از نیمه تیر در پردیس تئاتر «شهرزاد» روی صحنه برود.

 برنامه‌ سالن‌های تئاترهای تهران | سام درخشانی و امیررضا دلاوری روی صحنه

ساعد سهیلی و امیررضا دلاوری در «غرب دلگیر»

بعد از حضور ساعد سهیلی در نمایش «غرب دلگیر» امیررضا دلاوری نیز به جمع بازیگران این اثر نمایشی پیوست. نمایش «غرب دلگیر» به کارگردانی رضا احمدی و تهیه‌کنندگی مسعود حکم‌آبادی اجرا خواهد شد.

متن این نمایش از نوشته‌های معروف مارتین مک‌دونا نویسنده مطرح ایرلندی است که چندین اثر او در چند سال اخیر روی صحنه تئاتر ایران اجرا شده است.

«غرب دلگیر» از پاییز امسال در تهران روی صحنه می رود و سایر بازیگران نیز به زودی معرفی خواهند شد.

 برنامه‌ سالن‌های تئاترهای تهران | سام درخشانی و امیررضا دلاوری روی صحنه

«مختصر»، بمب ساعتی که چاشنی‌اش سی سال پیش روشن شده

نمایش «مختصر» به نویسندگی علی صفری و کارگردانی رها حاجی زینل هم تمرینات خود را برای اجرا در اواخر تابستان سال جاری پشت سر می‌گذارد. حاجی زینل پیش از این آثاری همچون «برلین ۱۰:۱۰»، «هولودومور»، «کباب»، «آشویتس زنان»، «هجوم»، «مسافران» و «مرگ یزدگرد» را کارگردانی کرده است.

نمایش «مختصر» آخرین اثر از گروه تئاتر سه گانه محسوب می‌شود که به موضوع سفر در زمان می‌پردازد. این نمایش دومین اثر ایرانی این گروه بوده که همچون سایر آثار حاجی زینل با بهره گیری از توان نسل جوان بازیگران تئاتر اجرا خواهد شد.

در خلاصه نمایش «مختصر» آمده است: من یه بمب ساعتی‌ام، یه بمب ساعتی که چاشنی‌اش سی سال قبل روشن شده الان؛ سال هزار و سیصد و به کسی برنخورده است.

 برنامه‌ سالن‌های تئاترهای تهران | سام درخشانی و امیررضا دلاوری روی صحنه

تالار هنر و پنگوئن‌ها و نخود فرنگی‌ها

نمایش «پنگوئن‌ها» به کارگردانی زیبا برجی فلاح ساعت ۱۸:۴۵ و نمایش سینا و غول نخود فرنگی به کارگردانی حسین فدایی حسین ساعت ۱۹:۴۵ روی صحنه خواهد رفت.

از شروع فراگیری ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده تالار هنر تنها با یک نمایش میزبان مخاطبین خود بود و حالا که شرایط مطلوبی برای حضور تماشاگران به‌وجود آمده دو نمایش آماده اجرا در تالار هنر است.

نمایش «پنگوئن‌ها» به کارگردانی زیبا برجی فلاح ساعت ۱۸:۴۵ و نمایش سینا و غول نخود فرنگی به کارگردانی حسین فدایی حسین ساعت ۱۹:۴۵ روی صحنه خواهد رفت.

نمایش «پنگوئن‌ها» ماجرای زندگی خانواده‌ای را روایت می‌کند که در مسابقه‌ای به اسم «خانواده خوشبخت» شرکت کرده‌اند، آن‌ها در این مسیر وارد چالش‌های بسیاری می‌شوند تا بتوانند معنی واقعی خوشبختی را دریابند.

در خلاصه نمایش «سینا وغول نخود فرنگی» آمده است: سامی به دلیل مشکلاتی که در خانه با پدر و مادر و خواهر کوچکش دارد آرزو می‌کند غولی داشته باشد که انتظارات او را برآورده کند. غول نخودفرنگی ظاهر می‌شود و حضور او در خانه، اتفاقات زیادی را به دنبال دارد.

 برنامه‌ سالن‌های تئاترهای تهران | سام درخشانی و امیررضا دلاوری روی صحنه

سیاوش طهمورث و یک بار دیگر «معرکه در معرکه»

سیاوش طهمورث قصد دارد نمایش «معرکه در معرکه» را دو دهه پس از نخستین اجرا، بار دیگر از نیمه دوم مرداد سال جاری روی صحنه ببرد.

سیاوش طهمورث بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر درباره فعالیت تئاتری خود در سال جاری، گفته است: قصد دارم نمایش «معرکه در معرکه» را که بیش از ۲ دهه از اولین اجرای آن می‌گذرد بار دیگر روی صحنه ببرم.

او گفته محل اجرای این نمایش به زودی مشخص می شود و درباره زمان مدنظر برای اجرای اثر هم گفته است: قرار است نیمه دوم مرداد نمایش را روی صحنه ببریم.

طهمورث درباره تغییرات مدنظر در اجرای جدید «معرکه در معرکه»، توضیح داده: در متن و شیوه اجرای نمایش تغییری ایجاد نشده ولی گروه بازیگران نمایش تغییر کرده‌اند. البته قرار است همچون گذشته نقش «پهلوان» را خودم ایفا کنم.

این هنرمند با سابقه تئاتر در پایان درباره دیگر برنامه‌های خود برای تولید تئاتر گفت: مدت‌هاست که روی تئاتری درباره مولانا کار می‌کنم. قصد دارم بعد از پایان اجرای نمایش «معرکه در معرکه» به سراغ تولید و اجرای این اثر بروم که فکر کنم در سال آینده روی صحنه برود.

نمایش «معرکه در معرکه» نوشته داود میرباقری، با کارگردانی سیاوش طهمورث طی بیش از ۲ دهه گذشته اجراهای متعددی در ایران داشته است. این نمایش علاوه بر ایران، در شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا، آلمان و همچنین فستیوال بین المللی آوینیون فرانسه اجرا شده است.

در اجراهای گذشته این اثر نمایشی علاوه بر سیاوش طهمورث، بازیگرانی چون زنده‌یاد سیروس گرجستانی، رؤیا تیموریان، رضا رویگری، ماهایا پطروسیان حضور داشتند.

نظر شما