شناسهٔ خبر: 54844417 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

قلعه‌نویی: بمب نقل‌وانتقالاتی؟ گل‌گهر هنوز ترقه هم نزده

در همهمه نقل‌وانتقالات و درجایی كه نفس به نفس نمی‌رسد، زیر سایه بمب و موشك و بعضا ترقه‌های نقل و انتقالاتی، سراغ مردی رفتیم كه در نقش یك عاصی به این روزهای مضطرب می‌نگرد. او امیر قلعه نویی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نما، کسی که به زعم بسیاری از سینه چاکانش از چوب خشک بازیکن می‌سازد و سربازها زیر نظرش ناگهان کلنل می‌شوند. در فصل گذشته او را می‌شد یکی از قهرمانان بی‌چون‌وچرای نقل و انتقالات لقب داد، چرا که باشگاهش با ستون هایی چون صادقی، عاشوری،علیزاده و...پیش تاخت و کارنامه قابل قبولی کسب کرد. از سوی دیگر مهره‌های جدید و کارساز همچون تیکدری و کیروش را به لشگرش اضافه کرد تا گل گهر با توپ پر سراغ حریفان را بگیرد. اما حالا تعطیلات تابستانی لیگی که با سرافرازی استقلال به پایان رسید اوضاع کاملا با فصل گذشته فرق می‌کند. سرخ‌های تهران و زردهای نصف جهان کاملا برای رسیدن به جام در لیگ ۲۲ جری شده‌اند و فرصت نفس کشیدن به هیچ تیمی را نمی‌دهند ؛ آن طرف تر صنعتی‌های شهرستانی هم با پاتک به مهره‌های دیگر تیم‌ها برگ‌های برنده را در بازار مکاره رو کرده اند.

در ظهری تابستانی پای صحبت‌های سکاندار کارآزموده‌ای نشسته‌ایم که بارها حرف از تبعیض زده و از شرایط حاکم بر فوتبال ایران گله مند است. امیر اردشیر البته پر بیراه نمی‌گوید. او حالا که دستش چندان پر نیست، آتش کلامش از هر موقعی بیشتر شده، چراکه جدااز کسر امتیاز فصل گذشته، حالا انگار در بازار نقل‌و انتقالات هم اوضاع چندان بر وفق مراد نیمکت گل گهر نیست. پای شعله داغ کلامش نشستیم و حرف‌های مردی که با ناکامی غریبه است را شنیدیم.

بدون مقدمه برویم سراغ نقل‌وانتقالات؛با اینکه بازیکنان اصلی ترکیب گل گهر را از دست دادید و تا اینجا تنها یک‌مهره جوان را گرفتید،خیلی‌ها باشگاه گل گهر را از باشگاه‌های پیروز در نقل‌وانتقالات می‌دانند.نظر شما چیست؟

-مگر در این آشفته بازار با قراردادهای هفده، هجده میلیاردی جای نفس کشیدنی هم برای گل گهر گذاشته‌اند؟! در این چند سالی که روی نیمکت تیم‌های مختلف نشستم همیشه در ایام نقل وانتقالات به خبرنگاران گفته‌ام که هیچ ابایی از انتشار قراردادهای تیمم ندارم، چون هیچ گاه قراردادهای با رقم نامعقول در تیمم نبسته‌ام. چطور تیمی را قلدر و پیروز می‌نامند وقتی باشگاه سقف قرارداد دارد و مبالغش ۵۰ درصد قراردادهای دیگر تیم‌هاست!

مرور ترکیب آخرین بازی تیمتان در مقابل ذوب نشان می‌دهد چهارتا از آن مهره‌ها اکنون در تیم نیستند ، دلیل این جدایی‌های متعدد و محسوس چیست؟

-در فصل گذشته بسیاری از چهره‌های تیمم بخاطر ارتباطی که با من داشتند از خیر دو سه میلیارد اختلاف گذشتند و با گل گهر تمدید کردند ، اما این فصل گل‌گهر با دیگر تیم‌ها از لحاظ هزینه در چنان اختلافی قرار داشت که بازیکن‌ها یکی پس از دیگری چمدان‌ها را بستند و رفتند.شرایط امسال زمین تا آسمان تفاوت کرده و باشگاه نتوانسته در عرصه نقل و انتقالات قدرتمند ظاهر شود.

این اختلاف و سقف قراردادی که مدام از آن حرف می‌زنید مگر چقدر است؟

-ما نهایت قراردادی که در فصل گذشته بستیم حدود ۶ میلیارد بود ، این در حالی‌ است که خبردارم در بازار امسال برای جابجایی یک مهره از تهران به جنوب حدود ۱۸ میلیارد پول رد و بدل شده است، با اینکه بنظرم خیلی از اینها تاپ نیستند و در قیاس با بازیکنان ما از سطح کیفی پایین تری برخوردارند.

اما دیگر تیم‌های صنعتی حاضر در لیگ در قیاس با گل‌گهر در نقل و انتقالات بهتر ظاهر شدند. دلیل این کم فروغی چیست؟

-ما به هیچ وجه مانند آن تیم‌ها توانایی جولان نداریم و به معنای واقعی تا اینجای کار نبرد نقل‌وانتقالات را سه‌هیچ باختیم . این واقعا یک باخت بزرگ است که یک تیم بالانشین سه‌عنصر جناح چپش را از دست داده یعنی سعید و زکی و آرمین.ببینید در جه شرایط سختی به سر می‌بریم.

به نظر شما این را نباید به ضعیف عمل کردن مدیران گل گهر ربط داد ؟

-فکر می‌کنم باید دلیلش را بیش از هرچیز دیگری در ضعف تیم من در مقابل بعضی تیم‌ها در این پنجره دانست ، حتی ایمان سلیمی که فقط دوماه با ما کارکرد روانه مس شد و توانایی نگهداری این مدافع که با کلی دردسر جذب شد را باشگاه نداشت.

حالا جدا از این حرف‌ها امیرقلعه نویی کسی است که حتی اگر باشگاهش قدرت خرید بازیکن نامبروان و ستاره را نداشته باشد ، باز هم بلد است این ضعف را مرتفع کند و برای جبران این خسارت تمهیداتی بیندیشد؟

-ببینید تاکنون ما به جز خدابنده‌لوی جوان و ملی پوش نتوانستیم هیچ مهره نامداری را جذب کنیم ؛ اوضاع چنان ناجور است که مجبور شدم ۳ مهره از ماشین سازی که تیم لیگ دویی است جذب کنم .رک بگویم تاکنون ما نتوانستیم به اهداف خود دست یابیم و به آینده هم...

به آینده چی ؟

-به آینده‌ در این آشفته بازار امیدی نداریم و فکر میکنم با این اختلاف قراردادهای خودمان و تهرانی‌ها و صنعتی‌ها نتوانیم در نقل و انتقالات مطالبات مورد نظرمان را محقق کنیم. بااین حال همین سعیدصادقی که جزو برگ‌های برنده تیم جذب‌کننده‌اش به‌حساب می‌آید،یک مهره‌ ساده در تیم شهرخودرو بود که در تیم من اوج گرفت ، یا زکی‌پور و آرمین که مهره‌های لیست خروجی استقلال بودند به کاربلدان جناح چپ گل گهر در لیگ بدل شدند. پس حالا که دستمان کوتاه است برای جمع کردن تیم گریزی نداریم جز آنکه از از مهره‌های معمولی سوپراستار بسازیم.

راستی از آن بازیکن گابنی یعنی باگناما چه خبر؟

-شما هم در این هیاهو سراغ چه کسی را میگیری. قصه باگناما تمام شد و رفت و دیدید که به بدترین شکل جریمه مان کردند.

ممنون از وقتی که به من دادید.حرفی هم مانده؟

- با آنکه در فصل نقل و انتقالات گل گهر موفق عمل نکرده اما به مردم خوب سیرجان قول می‌دهم لبخند را با شروع لیگ بر لب‌هایشان بنشانیم.

نظر شما