شناسهٔ خبر: 54841705 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

یحیی گل محمدی | یحیی گل محمدی زندگینامه | یحیی گل محمدی بیوگرافی

تلاش یحیی گل محمدی برای ایجاد تغییرات اساسی در پرسپولیس!

یحیی گل محمدی بنا را بر ایجاد تغییرات اساسی در پرسپولیس نهاده است!

صاحب‌خبر -

یحیی گل محمدی از ستاره‌های فوتبال ایران می‌باشد. یحیی گل محمدی هم اکنون سرمربی تیم پرسپولیس است. اگرچه یحیی گل محمدی در لیگ برتر پیشین نتوانست پرسپولیس را به جایگاه خوبی برساند، اما یحیی گل محمدی جزء معدود سرمربی‌های ایرانی است که توانسته پرسپولیس را از پله‌های ترقی بالا ببرد. یحیی گل محمدی در این فصل هم سرمربی تیم پرسپولیس خواهد بود و او بنا دارد تغییرات خاصی را در این تیم اعمال کند.

یحیی گل محمدی

درخواست دعوت دو بازیکن خارجی برای پیوستن به پرسپولیس

به گزارش برنا به نقل از ورزش سه، در فصول گذشته یک مهاجم خارجی پای ثابت فهرست بزرگسالان پرسپولیس بوده اما حالا با جدایی عیسی آل‌کثیر و شرزود تمیروف، یحیی گل‌محمدی قصد دارد دو مهاجم خارجی را به فهرست خود اضافه کند.

این در حالی است که ابتدا قرار بود کاسیانو دیاز تنها مهاجم خارجی جذب شده توسط پرسپولیس باشد اما یحیی گل‌محمدی در جلسه خود بر روی جذب دو مهاجم خارجی تاکید کرد تا باشگاه پرسپولیس به دنبال گادوین منشا برود.

پرسپولیسی‌ها که با کاسیانو دیاز به توافقات کلی رسیده‌اند و احتمالا او هفته آینده به ایران خواهد آمد اما در مورد منشا هنوز اتفاق تازه‌ای رخ نداده و آقای گل لیگ برتر به دنبال افزایش رقم دستمزد خود است.

نکته مهم اینکه با توجه به جذب گولسیانی و حفظ وحدت حنانوف، پرسپولیس برای جذب دو مهاجم خارجی، منوچهر صفروف و شرزود تمیروف را کنار گذاشته تا سهمیه خارجی مورد نیاز را داشته باشد.

البته مجموع رقم پرداختی پرسپولیس برای دو مهاجم خود کمتر از یک میلیون دلار خواهد بود.

بیوگرافی یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی متولد 28 اسفند 1348 در اردبیل، مربی است.

فارغ التحصیل فوق دیپلم دانشسرای تربیت معلم در قم می باشد، از معملی به سطح اول فوتبال ایران رسید و حالا بازنشسته شده و کار مربیگری می کند.

در روستای مرزی میناباد شهرستان نمین استاد اردبیل بدنیا آمد، سپس به قم رفت و در دانشسرای این شهر فوق دیپلم گرفت و معلم رشته هنر و زبان شد.

مدتی کوتاهی در سال 1367 به تبریز بازگشت و در تیم تراکتورسازی تبریز در حدود 5 دیدار بازی کرد، سپس به قم بازگشت و در کنار تدریس در تیم هلال احمر به بازی فوتبال خود ادامه داد.

از هلال احمر تا باشگاه پورا

در سال 1369 زمانی که عضو تیم هلال احمر قم بود توسط احمدخان خداداد با قرارداد 4 ساله جذب باشگاه پورا تهران شد و تا سال 1373 در این تیم بود.

از تیم پورا تا بازنشستگی

درخشش او در تیم پورا باعث شد در شروع فصل سال 73 با پرسپولیس قرارداد 4 ساله ببندد.

او تا سال 77 عضو این باشگاه بود سپس یک فصل به فولاد رفت و در نهایت سال 80 دوباره به پرسپولیس بازگشت و سه سال در این تیم حضور داشت.

از سال 83 تا فصل 86 – 87 نیز پایان عمر فوتبال خود را در صبا باتری گذراند.

ازدواج و همسرش

یحیی گل محمدی سالهاست با همسرش لیلا که اصالتا کُرد است ازدواج کرده که ثمره آن دو فرزند یک پسر جوان بنام امیرحسین و یک دختر متولد سال 92 می باشد.

سرمربیگری

گل محمدی مربیگری را از سال 88 با تیم تربیت یزد آغاز کرد.

وی در سال ۱۳۹۰ به عنوان دستیار علی دایی در تیم راه‌آهن به فعالیت پرداخته و در خرداد ۱۳۹۱ وی به عنوان سرمربی تیم صبای قم انتخاب شد.

این بازیکن ملی پوش در مهر ماه سال ۱۳۹۱ به عنوان دستیار به تیم پرسپولیس تهران پیوست.

پس از پایان نیم فصل سال 1391 با برکناری مانوئل ژوزه، گل محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد.

گل محمدی 29 اسفند ماه 1391 در برنامه 90از سرمربی گری پرسپولیس کناره گیری کرد اما این استعفاء مورد پذیرش مدیر عامل این تیم قرار نگرفت پس از دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان در فینال جام حذفی و باخت تیم گل محمدی، وی مورد انتقاد شدید پیشکسوتان باشگاه قرار گرفت و با وجود اینکه در مدتی که سکان هدایت پرسپولیس را در دست داشت فقط دو باخت را در کارنامه خود یدک می کشید در تاریخ 18 اردیبهشت 92 بار دیگر استعفای خود را تسلیم محمد رویانیان کرد و ازاین تیم جدا شد. 

با آغاز فصل سیزدهم لیگ برتر یحیی گل محمدی سرمربیگری تیم فوتبال نفت تهران را پذیرفت و پس از آن در سال 1393 به باشگاه ذوب‌آهن اصفهان پیوست. قرارداد او با ذوب آهن در خرداد 95 به مدت یک فصل دیگر تمدید شد. اما یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن قراردادش را با این باشگاه اصفهانی در تاریخ سوم مهر 95 فسخ کرد.

یحیی گل‌محمدی در خرداد سال 1396 با باشگاه تراکتورسازی قرارداد امضا کرد و سرمربی این تیم شد و سپس در سال بعد هدایت پدیده مشهد را در لیگ هجدهم بر عهده گرفت.

وی در بهمن 1393 از طرف کانون مربیان فوتبال ایران به عنوان بهترین سرمربی ماه انتخاب شد. گل محمدی در فصل 94–1393 با ذوب آهن قهرمان جام حذفی شد و در لیگ برتر نیز مقام چهارم را کسب کرد. او در فصل 95–1394 برای دومین سال پیاپی تیم ذوب آهن را به مقام قهرمانی در مسابقات جام حذفی رساند.

شغل دوم

تابحال طبق آنچه گفته شده یحیی گل محمدی بعنوان شغل دوم یک قهوه خانه سنتی دارد و یک مرکز آرایشگاه بنام هنر پرشیا نیز متعلق به وی می باشد.

افتخارات دوران بازیکنی

گل محمدی در زمان بازیکنی 2 بار با پرسپولیس در سال 74 و 75 قهرمان لیگ برتر و یک بار در سال 77 قهرمان جام حذفی را بدست آورد.

با تیم صبا باطری در سال 84 نیز قهرمان سوپر جام شد و در تیم ملی نیز در سال 2002 قهرمانی بازی هایی آسیایی را بدست آورد.

افتخارات دوران مربیگری

او در دوران سر مربیگری خود نیز با ذوب آهن دوبار در سال های 94 و 95 قهرمان جام حذفی و یکبار در سال 95 قهرمان سوپر جام باشگاه های ایران شده است.

سرمربیگری پرسپولیس

گل محمدی 23 دی 1398 جایگزین کالدرون سرمربی سابق پرسپولیس شد.

او در حالی توانست سکان هدایت یکی از پرطرفدارترین تیم ایران را بدست بگیرد که در 1/5 سال حضور خود در تیم شهر خودرو عملکرد خوبی با این تیم مشهدی داشت.

نظر شما