شناسهٔ خبر: 54841420 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پهباد‌هایی که به احیای جنگل‌ها پس از آتش سوزی کمک می‌کنند

یک شرکت استارت آپی، پهبادی را طراحی کرده است که به دنبال کاهش آسیب‌های آتش سوزی برای طبیعت است.

صاحب‌خبر -

آتش‌سوزی‌های حال حاضر به مدت طولانی‌تر و با تخریب شدیدتری اتفاق می‌افتند. بر اساس گزارش مرکز ملی آتش نشانی بین سازمانی، از آغاز سال جاری، در حدود ۳۲ هزار مورد آتش سوزی جنگلی بیش از ۳.۳ میلیون هکتار را در ایالات متحده سوزانده است. شروع زودهنگام فصل گرما، سال ۲۰۲۲ را در مسیر رکورد در میزان آتش سوزی‌ها قرار داده است.

به گزارش cnbc، در گذشته آتش‌ها دانه‌های خاک را در خاک و روی درختان باقی می‌گذاشتند، اما آتش‌های داغ‌تر و شدیدتر که اکنون روی می‌دهند، درختان را می‌سوزاند و دانه‌های موجود در خاک را از بین می‌برند، بنابراین فرایند باززایی طبیعی بسیار سخت تر است. DroneSeed که یک استارت آپ مستقر در سیاتل است ادعا می‌کند که می‌تواند از طریق پهبادها هزاران هکتار از زمین‌های ویران شده در آتش سوزی را تنها ۳۰ روز پس از خاموش شدن آتش بازسازی کند.

پهباد‌ کمک کننده به طبیعت

DroneSeed از دانه‌ها و همچنین نهال‌ها یا گیاهان جوان و سپس از انبوه پهپاد‌های سنگین استفاده می‌کند تا آن‌ها را در سراسر زمین سوخته پخش کند. پهپاد‌ها دانه‌ها را در ظروف محفظه‌ای به نام "پوک" می‌ریزند، جایی که دانه‌ها ریشه می‌گیرند و شروع به رشد می‌کنند و تبدیل به نهال می‌شوند. این پوک‌ها از فیبر گیاهی ساخته شده اند و حاوی عناصر غیر سمی مانند فلفل تند برای جلوگیری از خورده شدن توسط جوندگان و سایر پستانداران هستند.

پهباد

همه دانه‌ها یا نهال‌ها به درخت منتج نمی‌شوند و DroneSeed می‌گوید که میزان استقرار و رشد بذر در هر منطقه متفاوت است و این موضوع به شرایطی مانند خاک، کیفیت آب، درجه زمین، دمای آب و هوا، گونه‌های درختی و عوامل دیگر بستگی دارد. مدیر این شرکت، پهباد بدون سرنشین خود را به دسته‌ای از زنبور‌ها تشبیه می‌کند که در زمین‌های ناهموار حرکت می‌کنند و می‌توانند هزاران دانه را حمل و پراکنده کنند. در اکتبر ۲۰۲۰، این شرکت اعلام کرد که اولین شرکتی است که مجوز اداره هوانوردی فدرال را برای این نوع فعالیت کاشت در جنگل دریافت کرده است.

در ارتباط با این پهباد گفته شده است که قطر آن‌ها هشت فوت است و  می‌تواند یک محموله ۵۷ پوندی حمل کنند. به طور کلی هدف مدل DroneSeed، تولید نهال‌هایی است که به دلیل مشکلات زنجیره تامین، مانع بزرگی برای احیای جنگل‌ها بوده اند.

بیشتر بخوانید

برچسب‌ها:

نظر شما