شناسهٔ خبر: 54839949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پرداخت بیش از ۱۴۲ میلیارد تسهیلات در بخش مکانیزاسیون گچساران

سرپرست جهاد کشاورزی گچساران گفت: در سال گذشته از محل پرداخت تبصره ۱۸ و خط اعتباری مکانیزاسیون ۱۴۲ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال در زمینه مکانیزاسیون در این شهرستان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران جهانگیر علیزاده در جلسه کمیته اشتغال و برنامه ریزی این شهرستان اظهار کرد: اشتغال یک مقوله مهم در جامعه امروز و به خصوص این شهرستان محسوب می شود.

 وی بیان کرد: با تعامل هرچه بهتربین ادارات و بانکها در ایجاد پرداخت تسهیلات اشتغال زایی می توان زمینه ایجاد طرحها و اشتغالزایی را در گچساران ایجاد کرد.

 معاون برنامه ریزی فرمانداری گچساران با اشاره به اینکه باید در راستای ایجاد اشتغال از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب استفاده کرد، افزود: باید الزامات ادارات در اجرای طرح توسعه اعلام شود.

علیزاده عنوان کرد: استفاده از ظرفیت دانش بنیان و پژوهش در خصوص اشتغال زایی می تواند موثر واقع شود.

 وی گفت: حضور نماینده بنیاد برکت در گچساران را جهت اقدامات موثر در راستای اشتغال زایی پیگیری خواهیم کرد.

پرویزی رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی گچساران نیز خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال سال گذشته ۲۱۸ نفر ثبت نام و ۱۸۴ مجوز صادر، ۷۷ نفر نیز به بانکها جهت پرداخت تسهیلات معرفی و ۳۷ فقره پرداخت تسهیلات صورت گرفته است.

 وی با اشاره به اشتغالزایی ۴۵ نفر در سال گذشته بیان کرد: افزون بر ۱۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال تسهیلات ۴ الی ۶ درصد توسط بانکها در سال گذشته پرداخت شده است.

وی گفت: حدود ۵۱۰ طرح در حوزه مشاغل خانگی، حوزه صنایع دستی،تولیدی، صنوف، تولیدات دامی، شیلات، تولیدات گیاهی و کشاورزی اجرا شده است.

علی دستلاف سرپرست جهادکشاورزی گچساران ادامه داد: در سال گذشته از محل پرداخت تبصره ۱۸ و خط اعتباری مکانیزاسیون افزون بر ۱۴۲ میلیارد و ۲۵۶میلیون ریال در زمینه‌های مکانیزاسیون باغبانی دام، طیور، آب و خاک و کلینیک حفظ نباتات پرداخت شد و برای ۵۱ نفر نیز زمینه اشتغال در این شهرستان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: در راستای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش دام و طیور (دامدار کارت) افزون بر ۲۴میلیارد ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت و برای ۶۴ نفر نیز اشتغال زایی ایجاد شده است.

 سرپرست جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به اینکه ۱۱۵ نفر ایجاد و تثبیت اشتغال در سال گذشته در این شهرستان به وجود آمده، تصریح کرد: در صورت پرداخت مابقی تحصیلات مصوبه بانک های کشاورزی،توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید به مبلغ ۴۴۲ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ می توان برای ۶۷ نفر در گچساران اشتغالزایی ایجاد کرد.

دستلاف بیان کرد: با پرداخت مابقی تسهیلات متقاضیان دامدار کارت حداقل ۱۵۰ شغل مرتبط با دام و طیور تصویب خواهیم کرد.

 وی افزود:، مجموعه اشتغال پیش‌بینی شده ایجادی و تثبیتی در صورت پرداخت مابقی تسهیلات درگچساران ۲۱۷ نفر است.

سرپرست جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بعضی ادارات و بانک ها قبل از اینکه از ما استعلام بگیرد.این پرداخت تسهیلات به متقاضیان تشکیل پرونده می دهند، خاطرنشان کرد: ادارات و بانکها جهت پرداخت تسهیلات کشاورزی و یا دامداری در مرحله اول استعلامات لازم را از جهاد کشاورزی گرفته و بعد از جواب آن اقدامات لازم را جهت پرداخت این تحصیلات برای متقاضان انجام دهند.

رحیم خردمند رئیس میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی گچساران نیز اظهار کرد: در این شهرستان ۶۵ نفر تسهیلات مشاغل خانگی به سامانه کارا برای دریافت تسهیلات در سال گذشته معرفی شد.

 وی بیان کرد: هنوز اطلاع نداریم که از این تعداد افراد معرفی شده چند نفر تسهیلات را دریافت کردند.

 رئیس میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه باید افراد دارای ظرفیت را شناسایی کرد، افزود: در این شهرستان ۴ پروژه در بخش خصوصی در دست اقدام است.

محرابی رئیس اداره صنعت معدن تجارت گچساران ادامه داد: در ایام دهه تولید و تجارت قرار داریم و در آخرین روز از این دهه که مصادف با جمعه پیش رو خواهد بود درمصلای گچساران میز خدمت راه اندازی خواهد شد.

 وی بیان کرد: اداره صنعت معدن گچساران در سال جاری به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی است.

 رئیس اداره صنعت معدن و تجارت گچساران تصریح کرد: کارخانه ماشین سازی پارس که در گذشته راکد و بدون فعالیت بود در حال حاضر به چرخه کار بازگشته و برای حدود ۸۰ نفر نیرو ایجاد اشتغال کرده است.

خلیلی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: افزون بر ۸۰۰ نفر تحصیل کرده در خانواده ایثارگران این شهرستان بیکار وجود دارد.

 وی بیان کرد: انتظار داریم که شرکت ها بیشتر از فرزندان ایثارگران و شهدا برای اشتغال زایی استفاده کنند.

 رئیس بنیاد شهید گچساران و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در سال گذشته به ۵۸ نفر تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده‌ایم، گفت: انتظار می‌رود به ایثارگران توجه بیشتری شود ما به دنبال کار غیرقانونی نخواهیم بود ولی قانون نیز انعطاف دارد و می‌توان از این انعطاف استفاده کرد.

ارسلان عرب پور رئیس صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: در دولت جدید بحث پرداخت تبصره ۱۸ در دستور کار قرار دارد و صندوق کارآفرینی امید در سال گذشته ۱۳۵ مورد پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را در کهگیلویه وبویراحمد انجام داده است.

 وی بیان کرد: با توجه به پتانسیل بسیار خوب گچساران میتوان اقدامات موثری در راستای ایجاد اشتغال انجام داد.

محمدرضا فاضل معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر بیان کرد: افزون بر ۱۰ سال پروژه نیروگاه و سد چم شیر در دست اقدام است که به مراحل پایانی بهره برداری خود نزدیک می‌شود.

 وی بیان کرد: در ابتدای کار ۲ هزار نفر نیرو در این پروژه عظیم فعالیت داشتند که با توجه به اتمام کارها در حال حاضر ۷۰۰ نیرو فعالیت می کنند.

معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر را اشاره به عقب لفتادگی ۲ الی ۳ ماهه حقوق کارگران این پروژه تصریح کرد: در حال حاضر تلاش می‌شود پرداخت حقوق کارگران این پروژه به موقع صورت گیرد.

 فاضل با اشاره به اینکه با توجه به تکمیل و بهره برداری سد و نیروگاه چم شیر شاهد ریزش نیرو در این پروژه خواهیم بود، افزود: انتظار می رود در پایان سال آبگیری این سد بزرگ اجرا شود.

 وی گفت: با آبگیری این پروژه ذخیره ۲.۳ میلیاردی آب را در سد و نیروگاه چم شیر خواهیم داشت، که این اقدام می‌تواند مشاغل پایداری را در حوزه گردشگری و کشاورزی با توجه به‌ پتانسیل ها به وجود آورد.

محمد مراد راغ پور رئیس بنیاد برکت مسکن گچساران نیز ادامه داد: بنیاد برکت سند راهبردی به عنوان منظومه روستایی مصوب و ابلاغ کرده است.

 وی بیان کرد: ولی در گچساران اقدام جدید در این راه هنوز صورت نگرفته است که نیازمند تعامل و همکاری بیشتر ادارات های مربوطه هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما