شناسهٔ خبر: 54839517 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهردار خبر داد:

اختصاص ۳ دستگاه نردبان آتش نشانی به بجنورد از مصوبات رئیس جمهور به خراسان شمالی

اعظم قهرمانی

شهردار بجنورد گفت: طی سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی اختصاص سه دستگاه نردبان آتش نشانی برای این شهر مصوب شد.

صاحب‌خبر -

جواد حمیدی در نشست خبری که هشتم تیرماه در محل شهرداری بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: دو دستگاه از این نردبان ها ۳۲ متری هستند که برای ورود یکی از این دستگاه ها در حال انعقاد قرار داد نیز می باشیم.

به گفته وی دستگاه دیگری نردبان ۶۴ متری است که قول اختصاص آن برای سال ۱۴۰۱ است.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به این استان برای شهرداری بجنورد پنج مصوبه وجود دارد، افزود: اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمرانی، تخصیص ۴۰۰ تن قیر رایگان و اختصاص ۲۰ دستگاه میدل باس از دیگر مصوبات این سفر بوده است.

وی ادامه داد: تخصیص ۳۵ میلیارد تومان برای کارخانه کمپوست و خرید زباله سوز یکی دیگر از مصوبات این سفر برای شهرداری بجنورد است که این میزان اعتبار برای کارخانه کمپوست ۲۵۰ تنی مورد موافقت قرار گرفت.

حمیدی با بیان اینکه طی سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی وزیر کشور نیز از بخش های مختلف شهر بازدید و دستوراتی برای رفع معضلات شهرداری ارائه داد، گفت: برای اجرای  طرح توسعه امام زاده سید عباس املاکی وجود داشت که در محدوده اجرای طرح قرار داشت و باید تملک می شد که طی این سفر دستور داده شد تا راه و شهرسازی زمین در اختیار شهرداری قرار داد تا بتواند به عنوان معوض در اختیار مالکان قرار دهد.

وی با بیان اینکه یکی از معضلاتی که گریبانگیر شهر بجنورد است وجود زمین های خالصه ای است که فاقد سند بوده و به صورت قولنامه ای می باشد، تصریح کرد: طی این سفر وزیر کشور به استاندار دستور دادند تا این موضوع را حل کند.

وی به تعدادی از نیروهای شهرداری که در حوزه جایگاه های سی ان جی، فنضای سبز و پسماند این نهاد در حال فعالیت هستند و در ارتباط با قردادهای خود با مشکل مواجه اند، تاکید کرد: قرار بر این شد تا بررسی های لازم برای این نیروها انجام  و دستور انعقاد قرار داد مستقیم این افراد (۴۱۷ نفر) با شهرداری داده شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری بجنورد به فراخور وضعیت ژئوپلوتیکی که دارد روستاهای زیادی اطراف آن را فرا گرفته و تعدادی از آن ها نیز به شهر چسبیده اند که باید برای خدمات رسانی شهرداری به آن ها به شهر الحاق شوند که با الحاق ۲۷۰ هکتار به شهر پس از طی مراحل قانونی موافقت شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرداری بجنورد برای انجام فعالیت های عمرانی خود به معادن شنی و مصالح نیاز دارد، گفت: مواد معدنی معادنی که در حال حاضر در اختیار شهرداری قرار دارد رو به اتمام است که طی این سفر وزیر کشور به استاندار برای فراهم کردن شرایط لامز جهت اختصاص یک معدن به صورت رایگان را ارائه داد.

وی به موضوع پرداخت مطالبات اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه ها به شهرداری اشاره کرد و گفت: دستور پرداخت این مطالبات نیز طی این سفر داده شد.

وی با تصریح بر اینکه تعدادی از سرمایه گذاران تمایلی برای ساختمان سازی در بجنورد ندارند و این امر را در شهرهایی همچون مشهد و گرگان انجام می دهند، گفت: برای اینکه برای این افراد جاذبه لازم جهت ساخت و ساز انجام شود دستور اعمال ساخت یک تا دو طبقه مازاد نیز داده است.

وی همچنین از ارتقای درجه شهرداری بجنورد نیز خبر داد و گفت: درجه شهرداری بجنورد از ۱۰ به ۱۱ ارتقا یافت.

انتهای پیام

نظر شما