شناسهٔ خبر: 54838169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون درمان علوم پزشکی جهرم خبر داد

تولد ۳۲۰۰ نوزاد سال گذشته در جهرم و خفر

بمانا گفت: در سال گذشته، تعداد سه هزار و ۱۹۹ زايمان در بیمارستان های «استاد مطهری» جهرم و «خاتم الانبیاء» خفر انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «قهرمان بمانا»، امروز (چهارشنبه ۸ تیر) در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته، تعداد سه هزار و ۱۹۹ زايمان در بیمارستان های «استاد مطهری» جهرم و «خاتم الانبیاء» خفر انجام شده كه از این تعداد هزار و ۶۳۶ مورد آن طبيعی و هزار و ۵۶۳ مورد آن سزارين بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: از زايمان های صورت گرفته در سال گذشته تعداد ۶۰ نوزاد دو قلو به دنيا آمده كه همگی از طريق زايمان سزارين بوده است.

 

وی بيان كرد: در ۲ ماه نخست امسال هم ۵۰۰ زايمان در بيمارستان «مطهری» جهرم و «خاتم الانبياء» خفر انجام شده كه ۲۳۵ مورد آن طبيعی و ۲۶۵ مورد آن سزارين بوده است.

 

بمانا عنوان کرد: با توجه به اينكه زايمان طبيعی برای سلامت مادر و نوزاد مفيد و در اولويت قرار دارد، اما زايمان سزارين نيز برای مادران باردار پر خطری كه امكان زايمان طبيعي برای آنها وجود ندارد انجام می شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: همچنین از شهرستان های اطراف، مادران باردار پر خطر به دليل وجود امكانات درمانی بيشتر به بلوک زايمانی «فاطمه الزهرا (س)» بيمارستان «شهید مطهری» جهرم مراجعه می كنند.

 

وی با اشاره به واحد های تک نفره زایمان طبیعی (LDR) در بلوک زايمانی بیمارستان «شهید مطهری» جهرم گفت: مراحل زایمان طبیعی در یک اتاق و به صورت اختصاصی انجام می شود و با ایجاد شرایط لازم در حفظ حریم خصوصی مادران این امکان را فراهم می سازد که همراه و همسر بتواند در هنگام زایمان بر بالین مادر حضور داشته باشند.

 

بمانا با اشاره به خدماتي كه به مادران باردار در مراكز بهداشتی و درماني جهرم ارائه می شود، گفت: مراقبت های دوران بارداری حین و پس از زایمان، فعالیت در مراکز ارائه خدمت به خانم های نابارور، برگزاری کلاس های زایمان فیزیولوژیک، پیگیری مادران پر خطر در جهت به حداقل رساندن خطرات این دوران، آموزش ورزش های مناسب جهت زایمان ایمن و... از خدماتی است توسط ماماها دانشگاه به مادران باردار ارائه می شود.

 

پایان پیام/691

نظر شما