شناسهٔ خبر: 54836816 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه 8 تیر 1401

قیمت سکه در بازار | جدول قیمت سکه

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

صاحب‌خبر -

قیمت سکه امروز در بازار چند؟ قیمت سکه کاهش یافت. روند کاهشی قیمت سکه ادامه خواهد داشت؟ آیا قیمت سکه به زیر 10 میلیون تومان خواهد رسید؟ علت ریزش قیمت سکه چیست؟


به گزارش جام جم آنلاین، امروز (۸ تیر ۱۴۰۱ ) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۶۵۰ تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به هزار و ۸۲۱ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۵۷ هزار تومان معامله می‌شود.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  14.350.000
سکه تمام طرح قدیم  13.650.000
نیم سکه بهار آزادی 7.800.000
ربع سکه بهار آزادی 4.800.000
سکه گرمی  2.950.000
اونس جهانی   هزارو 821 دلار و 15 سنت 
طلای ۱۸ عیار  1.357.300
 

ریزش قیمت سکه در بازار

روند قیمت سکه امروز در بازار تهران کاهشی بود.

به گزارش خبرآنلاین، در بازار فلزات گرانبها، هر قطعه سکه امامی با کاهش ۱۰۱ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ۳۶۲ هزار تومان رسیده است.

پیش بینی قیمت سکه در صورت توافق برجام

عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت سکه امامی نسبت به نرخ دلار ممکن است افت بیشتری را تجربه کند.

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت اونس طلا دیروز نسبت به روز دوشنبه ثابت بود اما قیمت سکه تحت تاثیر افزایش قیمت دلار بر مدار صعود قرار گرفت.حباب سکه روز گذشته در محدوده ۹ درصد بود و ارزش ذاتی سکه نزدیک ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بدست آمد.

عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای، قیمت سکه امامی نسبت به نرخ دلار ممکن است افت بیشتری را تجربه کند.

به باور این دسته از معامله گران ، بازار سکه نسبت به قیمت دلار اطمینان زیادی ندارد و به همین دلیل سعی می کنند بی گدار به آب نزنند.

فعالان بازار سکه می گفتند در صورتی که سکه محدوده ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را حفظ کند خبری از افت معنادار جدیدی در بازار نخواهد بود و بازار برای پیش روی در گام اول نیاز دارد که از مقاومت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کند.

پیش بینی قیمت سکه ۶ تیر از مسیر برجام و دلار

عده از تحلیلگران معتقد بودند درصورتی قیمت دلار به علت اخبار برجامی امروز دوشنبه در سراشیبی قرار بگیرد احتمال عقب نشینی سکه هم وجود دارد.

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سکه روز گذشته به فرمان کاهشی قیمت دلار عقب نشینی کرد.

قیمت سکه دیروز از محدوده مقاومتی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان‌ پایین آمد و به سمت سقف کانال ۱۴ میلیون تومان حرکت کرد.

فلز زرد رنگ‌داخلی بعد از مدت ها کش و قوس دیروز پایین تر از ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار ایستاد.

در شرایط کنونی حباب سکه اندکی پایین تر از روزهای قبل است اما حباب همچنان بالاست.

فاصله ارزش ذاتی سکه هم با قیمت نقدی آن در بازار حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

برخی دیگر از سکه بازان به حباب و فاصله ذاتی سکه با قیمت نقدی آن اشاره میکردند و می گفتند که همچنان انتظارات کاهشی در بازار سکه وجود دارد.

عده از تحلیلگران معتقد بودند درصورتی قیمت دلار به علت اخبار برجامی امروز دوشنبه در سراشیبی قرار بگیرد احتمال عقب نشینی سکه هم وجود دارد.

پیش بینی قیمت سکه امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

اقتصاد نیوز نوشت: فلز زرد رنگ داخلی در آخرین روز معاملاتی هفته قبل مسیر رشد را دنبال کرد و بر روی ۱۴ میلیون و ۲۵ هزار تومان قرار گرفت.

قیمت اونس طلا که در هفته گذشته تا نزدیک مرز ۱۸۰۰ دلار سقوط کرده بود در انتهای هفته قبل جان دوباره گرفت و از مرز یاد شده فاصله گرفت. با پیشروی فلز گران بهای جهانی به سمت هزار و ۸۵۰ دلار ، اندکی از انتظارات کاهشی کاسته شد.

در معاملات پشت خطی قیمت سکه افزایش یافت و به سمت ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان حرکت کرد. این قیمت در مقایسه با روز پنجشنبه بیش از ۱۰۰ هزار تومان رشد کرده بود. از نظر سکه بازان این امر می تواند نشان دهنده روند صعودی قیمت سکه در بازار امروز باشد.

قیمت سکه در هفدهمین روز از ماه خرداد

در صورتی که امروز دلار بالای خط حمایتی باقی بماند به سکه بازان کمک می کند که کانال ۱۵ میلیون تومانی را حفظ کنند.

بازار سکه روز گذشته شاهد عقب نشینی قیمت سکه امامی بود. فلز گران بهای داخلی دیروز در پله اول کانال ۱۵ میلیون تومان معامله شد.

به گزارش اقتصادنیوز، برخی از معامله گران معتقدند در شرایط فعلی معاملات فردایی سکه به حالت تعلیق درآمده و خرید و فروش سکه با کاهش همراه شده است.

در این میان عده از فعالان بازار به محدوده حمایتی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اشاره می کردند و می گفتند در صورتی که سکه از محدوده یاد شده پایین برود با افت بیشتر قیمت مواجه خواهد شد، چرا که از نگاه آن ها با شکست محدوده یاد شده، فروشندگان بیشتری وارد بازار خواهند شد.

شب گذشته قیمت اسکناس آمریکایی رشد را تجربه کرد و همین امر موجب خوشبینی سکه بازان شده است به عقیده این دسته از معامله گران در صورتی که امروز دلار بالای خط حمایتی باقی بماند به سکه بازان کمک می کند که کانال ۱۵ میلیون تومانی را حفظ کند.

نظر شما