شناسهٔ خبر: 54836205 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در بازدید وزیر علوم کنگو از دانشگاه اسلامی کنگو مطرح شد؛

نگاه دینی به علم آموزی آن را مقدس می‌کند

دانشگاه اسلامی کنگو که نمایندگی منطقه ای جامعه المصطفی در کنگو است میزبان موهیندو زانگی بوتوندو، وزیر علوم کشور کنگو بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه اسلامی کنگو که نمایندگی منطقه‌ای جامعه المصطفی در کنگو است میزبان موهیندو زانگی بوتوندو، وزیر علوم کشور کنگو، بود.

در این دیدار معاونان آموزش، پژوهش و فرهنگی- تربیتی به همراه مدیران گروه‌های علمی دانشگاه حضور داشتند.

حجت‌الاسلام شعبانی، مدیر منطقه‌ای جامعه المصطفی در کنگو کینشاسا، در ابتدای جلسه رسمی، ضمن معرفی همکاران دانشگاه، گزارشی از رشته‌ها، استادان و دانشجویان دانشگاه ارائه نمود و سخنان خود را در دو بخش مطرح کرد.

بخش اول سخنان به اهمیت علم، علم آموزی و جایگاه عالم و استاد و تأثیر علم در آینده و پیشرفت کشور اختصاص داشت و وی با شرح روایت «العلم سلطان»، به اهمیت مراکز علمی در پیشرفت، استقلال و اقتدار کشور پرداخت.

مدیر منطقه‌ای جامعه المصطفی در کنگو، در ادامه، ضمن تأکید بر اینکه نگاه ما به علم و علم آموزی، دینی و مقدس است، یادآور شد که نگاه مادی ما به تأسیس دانشگاه، در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

نگاه جامعه المصطفی به علم و علم آموزی، دینی و مقدس است

حجت‌الاسلام شعبانی افزود: نگاه دینی به علم آموزی، به ما می‌آموزد که علم خود را در خدمت به مخلوقات خدا به کار گیریم؛ از این رو، چنین علم ارزشمند است، وگرنه ضدارزش خواهد بود. با خدمت به مخلوقات خدا، آنان را خوشحال کرده، با خوشحالی مخلوقات خدا، موجب خوشحالی خدا می‌شویم و در نتیجه، علاوه بر آبادنی دنیا، آخرت خود را نیز آباد خواهیم کرد.

مدیر منطقه‌ای جامعه المصطفی در کنگو با بیان اینکه با این نگاه، دانشگاه را تأسیس کرده ایم و همه تلاش خود را خواهیم کرد تا این نگاه را به دانشجویان القا نمائیم تا انسان‌های مفیدی برای کشورشان باشند، در بخش دوم سخنان خود، با تأکید بر نقش تأثیرگذار امام راحل بر نگرش ملت بزرگ ایران، به اصول اساسی اندیشه امام (قدس سره) مبنی بر خداباوری، مردمباوری و خودباوری اشاره کرد.

حجت‌الاسلام شعبانی، ضمن تبیین اندیشه امام خمینی، بیان کرد: آنچه ملت ایران را پس از گذشت ۴۳ سال، همچنان ثابت قدم نگه داشته، تأکید بر دین داری و باور و اعتقاد عمیق به شعار «ما می توانیم» بوده است. انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) می‌تواند الگویی سازنده در جهت استقلال، آزادی، تکیه بر قدرت مردم و پیشرفت کنگو باشد.

در ادامه، موهیندو زانگی بوتوندو، وزیر علوم کنگو، با یادآوری استقامت و پایداری ملت ایران در برابر فشارها و تحریم‌های طاقت فرسا، ملت ایران را شایسته احترام دانست.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه اسلامی با توجه به تبلیغات گسترده ای که از فعالیت‌های علمی خود انجام داده، در بین مراکز علمی کنگو شناخته شده است، تأکید کرد: باید برای این مهم، تدابیر بیشتری بیاندیشید تا دانشگاه شما بیشتر شناخته شود.

وزیر علوم کنگو، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور این کشور، اذعان کرد: با توجه به نیاز کشور به پیشرفت‌های صنعتی و اقتصادی، اولویت و توجه وزارت علوم درباره رشته‌های فنی، صنعتی و اقتصادی است و باید دانشگاه‌ها علاوه بر رشته‌های انسانی، به این رشته‌ها نیز توجه داشته باشند.

نظر شما