شناسهٔ خبر: 54836152 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به همت فرهنگسرای خانواده؛

داوران دومین جشنواره داستان کوتاه «قصه خانواده من» معرفی شدند

اعضای هیات داوران دومین جشنواره داستان کوتاه «قصه خانواده من» از سوی فرهنگسرای خانواده معرفی شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ «محمدرضا شمس»، «پروین پناهی» و «آتُسا شاملو» به عنوان داوران دومین جشنواره داستان کوتاه «قصه خانواده من» معرفی شدند.

«محمدرضا شمس» نويسنده، مترجم‌ و فعال حوزه كودک و نوجوان است و فعاليت حرفه‌ای خود را بیش از سي سال پيش با نمايش‌نامه‌نويسی برای بچه‌ها آغاز كرد كه مجموعه تلویزیونی«هادی و هدی» مشهورترين آن‌هاست. «ناجورها»، «قصه‌ كوچه‌ ما»، «عكاس‌خانه»، «بزبز قندی» و «زاغچه‌ كنجكاو » هم از ديگر آثار اين نويسنده‌اند.

شمس تاکنون جوایزی همچون، لوح تقدیر كتاب سال كانون پرورش فكرى كودكان و نوجوانان، كتاب سال سلام، قصه‌ سال مجله‌ سروش كودک، كتاب سال شوراى كتاب كودک و دیپلم افتخار از IBBY،  انجمن فرهنگی و ... را از آن خود کرده است.

«پروین پناهی» نویسنده، منتقد و داور جشنواره‌های ادبی از جمله جشنواره‌ی مادران قصه‌گو و عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است وی آثاری چون «شارلوی ٢٧٢۶»، «شاه و ماه»، «آلتای»، «تپه‌ی هفت دیو»، «هاچی و بالدرین»، «فوتی فروتی غوله»، «وانت آبی قراضه»، «اردک پزپزی و بز وزوزی»، «یک بچه زرافه‌ی صبحانه‌نخور»، «آقای کلوچه‌پز»، «گلابتون و زنگوله‌ی هزارساله» و «سه غول کچل به دنبال گنج»، «چی شد، چی نشد و قصه‌های دیگر» و «پریچه و درّه‌ی پولک غول» را به حوزه ادبیات کودک و نوجوان عرضه کرده است.

«آتُسا شاملو» نویسنده کودک و نوجوان، مدرس دانشگاه و نمایشنامه نویس است و از وی بیش از 30عنوان کتاب (داستان و نمایشنامه) به چاپ رسیده است، اجرای نمایشنامه «راز دژکلات»، «هدیه اسرارآمیز»، «ولیعهد شام»، «شاهزاده اژدها»، چاپ کتاب سه ترنج اسرار آمیز در کشور مالزی و برگزیده داستان و نمایشنامه از جشنواره های ملی و بین المللی و ... از جمله فعالیت های حرفه ای وی محسوب می شود.
«جور و ناجور»، «شاه شاخدار»، «ننه سرما»، «شهر خواب زده»، «عمو نوروز داماد می‌شود» و«پادشاه قله‌‌ قاف» از عناوین برخی کتاب‌های این نویسنده است.

دومین جشنواره «قصه خانواده من» در رده‌های سنی کودک (۱۲-۸سال) و نوجوان(۱۸-۱۳سال) با موضوع «من و پدربزرگ و مادربزرگم» و «من و برادر و خواهرم» برگزار می‌شود .

مهلت ارسال آثار تا۲۰تیر است و پس از بررسی آثار در هر رده سنی سه برگزیده معرفی می شوند و به نفر اول:۲۰۰۰۰۰۰۰ریال، نفر دوم:۱۵۰۰۰۰۰۰ریال، نفر سوم:۱۰۰۰۰۰۰۰ریال اهدا می شود.

علاقه‌مندان می توانند متن خود را به آدرس الکترونیک gheseye.khanevadeh@gmail.com یا شماره واتساپ 09199127537 ارسال کنند.
مراسم اختتامیه دومین جشنواره «قصه خانواده من» سوم مرداد سال‌جاری در سالن نمایش فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 88554018 و 09199127537 تماس بگیرند و به سایت فرهنگسرای خانواده به نشانی Khanevadeh.farhangsara.ir مراجعه کنند.

فرهنگسرای خانواده در خیابان سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است.

برچسب‌ها:

نظر شما