شناسهٔ خبر: 54836014 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

"گوشتخواران بزرگ" رو به انقراض هستند؟

تسنیم نوشت: تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که شکارچیان بزرگ و گونه‌های در سطوح تغذیه‌ای بالا نیز می‌توانند به اندازه گونه‌های دیگر نسبت به تأثیرات تخریب محیطی حساس باشند.

صاحب‌خبر -

تغییرات آب و هوایی باعث شده بسیاری از گونه‌ها زمان رویدادهای مهم زندگی خود را با وضعیت فعلی تنظیم کنند، گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری با این کار در حال تلاش برای سازگاری با محیط در حال تغییر هستند اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که واکنش برخی از گونه‌ها ممکن است آن‌ها را با مشکلات بزرگ‌تری روبه‌رو کند.

earth می‌نویسد, زمان زاد و ولد یکی از مواردی است که در نتیجه بحران آب و هوا، حیوانات و گیاهان با آن روبرو هستند. به عنوان مثال در مکان‌هایی که به دلیل زودتر فرا رسیدن فصل گرما, بهار را زودتر از موعد تجربه می‌کنند، برخی از گل‌ها زودتر گل می‌دهند و این گل‌دهی پیش از موعد تأثیر زیادی بر حیات حشرات و پرندگانی که از این گل‌ها تغذیه می‌کنند دارد.

یک مطالعه جدید به مشکلاتی که افزایش دمای جهانی برای گونه در حال انقراض سگ‌های وحشی آفریقایی ایجاد می‌کند، پرداخته است؛ این گزارش بیان می‌کند که سازگاری به سگ‌ها اجازه می‌دهد تا تولد نوزادان را با خنک‌ترین دماهای زمستانی مطابقت دهند، با این حال، توله‌ها هنوز در دوره حساس پس از تولد خود هستند که دما شروع به افزایش می‌کند و در نتیجه این تغییر دمایی تعداد توله‌های کمتری زنده می‌مانند. سگ‌های وحشی آفریقایی با گرگ‌ها ارتباط دارند و بچه‌ها را به صورت گروهی بزرگ می‌کنند، اما تغییر رفتار آن‌ها باعث شده که این شیوه مختل شود.

مثال سگ‌های وحشی آفریقایی نشان می‌دهد که شکارچیان بزرگ و گونه‌های در سطوح تغذیه‌ای بالا نیز می‌توانند به اندازه گونه‌های دیگر نسبت به تأثیرات تخریب محیطی حساس باشند. تحقیقات قبلی نشان داده است که گرمایش طولانی‌مدت می‌تواند باعث تغییرات عمده در گونه‌هایی مانند گیاهان و مصرف‌کنندگان اولیه شود اما پیش از این دانشمندان تغییر فنولوژیکی ناشی از آب و هوا برای یک پستاندار گوشتخوار بزرگ را ثبت نکرده بودند.

بیشتر بخوانید:

تصاویر ناب نشنال‌جئوگرافیک از شکوه حیات وحش

۴۷۴۷

برچسب‌ها:

نظر شما