شناسهٔ خبر: 54835973 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قیمت‌های فروشگاهی انگلیس رکورد ۱۴ ساله زد

کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا اعلام کرد که قیمت‌های فروشگاه در بریتانیا بیشترین افزایش را از سال ۲۰۰۸ نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بر اساس داده‌های صنعت که میزان فشار تورم برای خانوارها را نشان می‌دهد، خرده‌فروشان بریتانیایی در این ماه قیمت‌ها را با سریع‌ترین سرعت از سال ۲۰۰۸ افزایش دادند که ناشی از افزایش سریع قیمت موادغذایی بود.

کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا (BRC) امروز چهارشنبه گفت که میانگین قیمت‌ها در میان اعضای آن در اوایل ژوئن ۳.۱ درصد بیشتر از سال قبل بوده است که بزرگ‌ترین جهش از سپتامبر ۲۰۰۸ و افزایش سرعت نسبت به رشد ۲.۸ درصدی ماه می است.

معیار BRC از تورم، محدوده محدودتری از کالاها را نسبت به شاخص رسمی قیمت مصرف‌کننده بریتانیا پوشش می‌دهد که نشان می‌دهد تورم در ماه می به بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته یعنی ۹.۱ درصد رسیده است.

قیمت موادغذایی بر اساس معیار BRC در ماه ژوئن نسبت به سال قبل ۵.۶ درصد افزایش داشت در مقایسه با افزایش ۴.۳ درصدی در ماه می که بزرگ‌ترین افزایش قیمت موادغذایی برای ثبت رکورد از ژوئن ۲۰۱۱ بود.

بر اساس گزارش رویترز، هلن دیکینسون، مدیر اجرایی BRC گفت: خرده‌فروش‌ها در تلاش هستند تا راه‌های بیشتری برای محافظت از مشتریان خود در برابر بدترین اثرات تورم بیابند اما اگر هزینه‌ها همچنان رو به افزایش باشد، دولت ممکن است نیاز داشته باشد راه‌هایی برای کمک به کسب‌وکارهای خرده‌فروشی برای حمایت از مشتریان خود بیابد.

بانک مرکزی انگلیس به دنبال نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد جهش تورم بریتانیا به فشارهای تورمی مداوم منجر می‌شود و گفته است که در صورت تحقق این امر با قدرت، عمل خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما