شناسهٔ خبر: 54835901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

به همت شرکت پالایش نفت آبادان:

برگزاري آئين يادبود جانباختگان حادثه متروپل آبادان

صاحب‌خبر -
برگزاري آئين يادبود جانباختگان حادثه متروپل آبادان
خبرگزاری آریا- مراسم یادبود جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به همت شرکت پالایش نفت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آریا از آبادان؛ طی آئینی (یکشنبه 5 تیرماه) به منظور گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان حادثه ریزش ساختمان برج دوقلوی متروپل، مراسم ترحیم و یادبودی با حضور جمعی از مسئولان استانی و منطقه، مردم شریف شهرستان و همچنین خانواده های داغدار این فاجعه به همت شرکت پالایش نفت آبادان در محل مسجد الغدیر آبادان برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در این آئین، با تسلیت مجدد به خانواده های داغدار حادثه ریزش ساختمان متروپل، اظهار کرد: از خداوند متعال برای خانواده های داغدیده صبر جمیل و اجر جزیل را خواهانم.

امام جمعه آبادان، ضمن تقدیر از مدیرعامل و مجموعه پالایشگاه آبادان به دلیل برگزاری مراسم یادبود جاباختگان حادثه متروپل، افزود: از تمامی کسانی که از لحظه وقوع این حادثه دلخراش در شهر آبادان و شهرهای مجاور مجالس ترحیم و ختم برای قربانیان این حادثه برگزار کردند تشکر و قدردانی می کنم.

وی از برگزاری آئین چهلمین روز جانباختگان حادثه متروپل در مصلای نماز جمعه آبادان خبر داد و تصریح کرد: روز (چهارشنبه 9 تیرماه) مجلس باشکوهی به یاد جانباختگان این فاجعه از ساعت 18:00 برگزار خواهد شد و از خانواده های داغدار و عموم مردم دعوت به عمل می آوریم تا در این آئین حضور بهم رسانند و با قرائت قرآن و ذکر فاتحه نثار روح جانباختگان این حادثه کنند.

حجت الاسلام غبیشاوی، فاجعه ریزش ساختمان متروپل که منجر به جانباختن جمعی از شهروندان آبادان، خرمشهر و مینوشهر شد را مصیبتی بسیار سنگین خواند و یاد آور شد: خانواده های داغداری که برخی از آنها بیش از یک عزیز را در این حادثه از دست دادند اگر آن اکسیر صبر و اجر الهی و تسلی به اهل بیت را نداشتند، نمی توانستند تحمل کنند، اما در شرایط سخت فرهنگ غنی دین اسلام و قرآن به یاری انسان می آید.

وی با بیان اینکه خانواده های داغدار این حادثه از مسئولین قضایی انتظار رسیدگی عاجل و برخورد قاطع با متخلفین را دارند، گفت: با اقدام دقیق و برخورد مناسب با متخلفان این حادثه روح و روان آنها تسکین پیدا خواهد کرد.

امام جمعه آبادان، اضافه کرد: در دیدار با خانواده های قربانیان این حادثه هم عنوان کردم افرادی که به دلیل غرق شدن، آتش سوزی و یا زیر آوار ماندن جان خود را از دست بدهند اجر و ثواب آنها همانند شهید می مانند.

وی جایگاه شهید نزد خداوند را ویژه و خاص عنوان کرد و ابراز داشت: شهید حق شفاعت دارد و حزن و اندوهی ندارد.

حجت الاسلام غبیشاوی، گفت: به خانواده های داغدار عرض می کنم که مسئولین دلسوز شهر از لحظه وقوع این حادثه در کنارشان بودند و تا انتهای این پرونده هم همراه آنها خواهند بود.

وی بر رسیدگی به پرونده متخلفان این حادثه پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب در روزهای ابتدایی وقوع فاجعه متروپل، تاکید کرد: امیدواریم این پرونده بگونه ای ختم شود که بنا به فرموده مقام معظم رهبری درس عبرتی برای دیگران باشد.

گفتنی است این مراسم با حضور قاریان ممتاز کشوری و قرائت ابتهال و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همراه بود و حاضرین با قرائت فاتحه یاد و خاطره جانباختگان این حادثه را گرامی داشتند.

پایان پیام./

نظر شما