شناسهٔ خبر: 54835718 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین:

آمریکا، ساف را از فهرست تروریسم خارج کند

محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار حذف سازمان آزادیبخش فلسطین از فهرست تروریسم آمریکا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته (سه شنبه) با هیأتی از نمایندگان کنگره آمریکا در رام الله (مرکز کرانه باختری) دیدار و گفتگو کرد.

وی ضمن درخواست از دولت آمریکا برای حذف نام سازمان آزادیبخش فلسطین از فهرست تروریسم، افزود: طرف‌های بین المللی باید کشور فلسطین را در مرز‌های ۱۹۶۷ به رسمیت بشناسند تا راه حل دو دولتی حفظ شود.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: آمریکا علاوه بر حذف نام ساف از فهرست تروریسم، باید کنسولگری خود در قدس را بازگشایی کرده و اجازه ازسرگیری فعالیت‌های دفتر ساف در واشنگتن را بدهد.

وی همچنین از دولت آمریکا خواست بر رژیم صهیونیستی برای توقف اقدامات یکجانبه گرایانه اش فشار وارد کند.

محمد اشتیه با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در ادامه توسعه شهرک‌ها، تخریب منازل فلسطینی و تجاوزات روزمره به مناطق مختلف فلسطین و مسجدالاقصی، تاکید کرد: تل آویو باید به توافقاتی که امضا کرده پایبند باشد و آن‌ها را محترم بشمارد.

وی افزود: ما تحت اشغال نظامی مستقیم زندگی می‌کنیم، اسرائیل بر همه بخش‌های حیات و زندگی ما سیطره دارد و این اشغالگری باید پایان یابد.

گفتنی است دولت آمریکا در دوران دونالد ترامپ از بسیاری از توافقات مرتبط به حقوق فلسطینی‌ها در راستای حمایت بیشتر از رژیم صهیونیستی خارج شد و دولت بایدن نیز تاکنون اقدامی جدی در جبران این سیاست‌ها نداشته است.

نظر شما