شناسهٔ خبر: 54835621 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد / شرط بازگشت آمریکا به میز مذاکره برجامی و مذاکره مستقیم

عصرایران نوشت : عمویی گفت : فعلا ، موضوع مذاکرات ما در وین و بعد از آن در دوحه فقط احیای برجام است و هنوز در مورد آن مرحله یعنی گفت وگوهای دوطرفه صحبتی مطرح نیست .

صاحب‌خبر -

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد امکان مذاکره مستقیم بین ایران و آمریکا گفت: مذاکره بین ایران و آمریکا مستقیم نیست و مذاکره بین ایران و آمریکا از طریق واسطه که شخص آقای مورا است انجام می شود .

ابوالفضل عمویی با بیان این مطلب به عصر ایران گفت: مقامات آمریکایی در دوحه حضور دارند طبق اطلاعات ما آقای مالی از طرف آمریکا حضور دارند از طرف ایران هم آقای باقری اعزام شدند و واسطه ارسال پیام مذاکره آقای مورا است .

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: مذاکره ایران و آمریکا در دوحه به واسطه آقای

بیشتر بخوانید:

وی در پاسخ به این سوال که در دوره قبلی مذاکرات در دولت روحانی پس از توافق گپ و گفت دوستانه بین مسئولان ایرانی و آمریکایی حاضر در مذاکرات شکل گرفت و ایا در این دوره و بعد از توافق امکان این گپ و گفت هست گفت: چارچوب مذاکرات فعلی روشن است دلیل اینکه با آمریکایی ها مذاکره مستقیم نداریم این است که آنها خلاف حقوق بین الملل و شورای امنیت سازمان ملل از توافق خارج شدند، این توافق را زیر پا گذاشتند و هنوز هم اقداماتی را برای بازگشت به توافق انجام ندادند در واقع موضوعی برای گفت وگو نیست چراکه آنها جزیی از این توافق نیستند و به همین دلیل است که با آنها گفت وگو نمی شود.

وی افزود: آمریکایی ها اگر توافق را بپذیرند و ‌تعهداتشان را انجام دهند مجددا به میز ۱+۵ برمی گردند و در این صورت است که می توانند مستقیما نظراتشان را با طرف ایرانی مطرح کنند.

عمویی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از این مرحله امکان گفت وگوی دو طرف هست گفت: فعلا موضوع مذاکرات ما در وین و بعد از آن در دوحه فقط احیای برجام است و هنوز در مورد آن مرحله یعنی گفت وگوهای دوطرفه صحبتی مطرح نیست .

۲۱۲۱۷

نظر شما