شناسهٔ خبر: 54834324 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

واکنش جدید دادگستری فارس به کشف حجاب بلوار چمران | برخورد قضایی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: با عوامل اصلی کلیپ اسکیت برخورد می‌شود و دادگستری در کنار سایر دستگاه‌ها اجازه چنین کاری نمی‌دهد که وجه فرهنگی و دینی استان فارس توسط عده‌ای مخدوش شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با هفته قوه قضائیه صبح امروز همایش ناگفته‌های حزب با بازخوانی پرونده حادثه تروریستی انفجار حزب جمهوری اسلامی و مسجد ابوذر با حضور سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی در شیراز برگزار شد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس در این همایش با اشاره به سختی‌های دهه شصت و سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی اظهارداشت: اگر به سمت خدا باشیم دشمن نمی‌تواند هیچ کاری پیش ببرد چراکه خدای دهه شصت خدای امروز نیز هست فقط باید ما مانند گذشته معتقد به خدا و قدرت خدا باشیم‌.

وی با اشاره به اینکه این هفته به نام حقوق بشر آمریکایی نیز نام گرفته است، گفت: حقوق بشری که ادعا می‌کنند ترورهایی است که در این سال‌ها انجام دادند و اینها معتقدند که بشر تنها اروپاییان هستند و دیگران را بشر نمی‌دانند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به دیدار قضات با مقام معظم افزود: ایشان توصیه زیادی به قضات داشتند که این توصیه‌ها باید در قوه قضائیه عملیاتی شود و یکی از موارد تاکیدی رهبری سند تحول قضایی بود و باید اجرایی شود.

موسوی با بیان اینکه دادگستری استان فارس در اجرای سند تحول قضایی پیشرفت ۸۰ درصدی دارد و باقی نیز در اختیار استان نبوده است، عنوان کرد: احقاق حقوق عامه از دیگر مواردی بود که رهبری تاکید داشتند و دایره وسیعی دارد، دادستان‌ها باید طوری برخورد کنند که دشمن نتواند ورود کند و در استان فارس در احقاق حقوق عامه نیز اقدامات قابل توجهی شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه در اتقان آرا باید کار شود چون عقب ماندگی در این حوزه دیده می‌شود، تصریح کرد: استقلال دستگاه قضایی ضمن تعامل با دیگر دستگاه‌ها حفظ شده است هرچند داور همه دستگاه‌ها هستیم اما هیچ کس حق دخالت در احکام دادگستری ندارد.

وی با اشاره به نظارت درون دستگاهی در دادگستری فارس گفت: سخت‌ترین برخوردها در مجموعه دادگستری داشتیم و سنگین‌ترین نظارت‌ها نیز بر دادگستری است همچنین بعد از تهران، فارس دومین استان در مبارزه با فساد است و با توجه به روحیه فسادستیزی استاندار در این زمینه پیش قدم هستیم.

موسوی با بیان اینکه اطاله دادرسی از دیگر مشکلات مردم است، گفت: در دادگاه تجدیدنظر استان فارس با ۳۹ شعبه ۶۰۰ فقره پرونده وجود دارد همچنین در دادگاه کیفری ۲ در شیراز ۱۸۰ فقره پرونده است؛ ۵ هزار پرونده در ماه وارد می‌شود و همان ماه بسته می‌شود و در مقایسه با استان‌های همجوار یک هشتم پرونده داریم.

وی با بیان اینکه فارس پایلوت استفاده از پابند الکترونیک است و در ۱۰ روز ۶۰۰ پابند توزیع شده است، افزود: ۸۵۰۰ جایگزین حبس در استان انجام شده و آمار زندانیان در فارس به شدت پایین است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه در حمایت از تولید نیز اقدامات زیادی انجام شده است، گفت: تلاش کردیم که تولیدگر در استان فارس احساس تنهایی نکند و مانعی برای تولید ایجاد نشود اما یک مشکل است و آن اینکه وقتی ستاد تسهیل یک مصوبه تصویب می‌کند برخی از دستگاه‌ها اجرایی نمی‌کنند که پیشنهاد می‌شود جرم انگاری برای کسانی که تولید را مختل می‌کنند، صورت گیرد البته قوانین هم باید اصلاح و مصوبات ستاد تسهیل هم اجرا شود.

موسوی با اشاره به ماجرای بلوار چمران گفت: با عوامل اصلی کلیپ اسکیت برخورد می‌شود چراکه استان فارس این نیست، شهدای شاخص و گرانقدری داشته است و دادگستری در کنار سایر دستگاه‌ها اجازه چنین کاری نمی‌دهد که وجه فرهنگی و دینی استان فارس توسط عده‌ای مخدوش شود.

نظر شما