شناسهٔ خبر: 54834299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مزرعه الگویی کشت کینوا در شهرستان بویین زهرا ایجاد شد

قزوین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا گفت: به منظور آشنایی کشاورزان با گیاه ارزشمند کینوا، مزرعه الگویی این گیاه در شهرستان بویین زهرا ایجاد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی همت زاده روز چهارشنبه با بیان این مطلب، افزود: این طرح با همکاری مدیریت زراعت استان و با کشت چهار رقم کینوا در مزارع روستای عصمت آباد زهرای پایین از توابع این شهرستان طی برنامه آموزشی ترویجی روز مزرعه با حضور کشاورزان پیشرو انجام شد.  

وی گفت: دانه کینوا شبه غله‌ای سرشار از پروتئین و مواد مغذی است که می‌ تواند جایگزین مناسبی برای مصرف افراد گیاهخوار یا کسانی باشد که به هر دلیلی از گوشت قرمز استفاده نمی‌ کنند.

این مسوول افزود: از کینوا می‌ توان در تهیه سالاد، کتلت، برگر، پاستا، سوپ و دیگر غذاها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: همچنین از آرد کینوا می توان در آشپزی بدون گلوتن برای تهیه نان، کیک و کوکی ها استفاده کرد که برای افراد حساس به گلوتن بسیار مناسب است.

اجرای عملیات کیل گیری از مزارع کلزا شهرستان البرز 

عملیات کیل گیری از مزارع کلزا بخش مرکزی از توابع شهرستان البرز انجام شد.

در این مزرعه رقم نپتون در سطح هفت هکتار کشت شده که با روش آبیاری تیپ انجام می شود.

استفاده از روش‌های کشاورزی مدرن و مدیریت صحیح مزرعه از جمله استفاده از ژنوتیپ‌ها با عملکرد خوب و استفاده از روشهای نوین آبیاری (تیپ) باعث صرفه جویی ۷۰ درصدی در مصرف آب در این مزرعه و استفاده از ۳۰ درصد آب آبیاری شده است.

زنان زنبوردار روستایی استان قزوین با تولید ژل رویال در زنبورستانها آشنا شدند

در راستای اجرای طرح توسعه زنبورداری، زنان روستایی و عشایری با تولید فرآورده های زنبور عسل و ژل رویال در زنبورستانها آشنا شدند.

در کارگاه آموزشی تولید ژل رویال که به صورت عملی در یکی از زنبورستانهای تولید ژل رویال در روستای کامان از توابع این استان برگزار شد زنبورداران با تجهیزات مورد نیاز تولید ژل رویال، عملیات پیوند، روش های ساماندهی کلنی برای تولید ژل رویال، روش برداشت ژل و نکات مدیریتی لازم برای افزایش تولید آن آشنا شدند.

تجهیزات مورد نیاز این طرح توسط مدیریت هماهنگی ترویج سازمان و از محل اعتبارات این طرح خریداری شده و در اختیار زنان زنبوردار قرار گرفته است.

نظر شما