شناسهٔ خبر: 54834225 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

روایت عمویی از جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس:

خسارت مالباختگان سرقت از بانک ملی جبران می‌شود

زهرا علیدادی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر اساس اظهارات مسئولان ذیربط، عمده اموال مسروقه از بانک ملی بازگردانده شده و پس از طی مراحل قضایی، خسارت مالباختگان جبران می شود.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه با حضور نمایندگان حراست بانک ملی، فراجا، وزارت اطلاعات و وزارت کشور ابعاد مختلف سرقت از صندوق امانات بانک ملی مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این جلسه نماینده بانک ملی توضیحاتی درباره شرایط امنیتی بانک و نواقص آن ارائه کرد. نماینده فرماندهی انتظامی هم نحوه سرقت و سپس روند شناسایی عاملان سرقت در اسرع وقت را تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: نماینده وزارت اطلاعات هم ابعاد امنیتی این موضوع و اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته را تبیین کرد. نماینده وزارت کشور هم گزارشی از دستورالعمل حفاظتی و ضرورت تقویت آن ارائه کرد.

عمویی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات ارائه شده، سیستم ایمنی بانک نواقصی داشته اما نیروهای انتظامی و اطلاعاتی پس از اطلاع از سرقت در اسرع وقت موفق به شناسایی و رهگیری سارقان شده‌اند و عمده اموال مسروقه بازگردانده شده است و پس از طی مراحل قضائی، خسارت مالباختگان جبران می‌شود.

وی گفت: نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم در این جلسه با بررسی اطلاعات ارائه شده، بر ضرورت پیگیری پرونده تا استیفای حقوق مردم و همچنین تقویت شیوه نامه‌های امنیتی بانک‌ها تاکید کردند و از زحمات نیروهای انتظامی و اطلاعاتی در شناسایی و دستگیری سریع متهمان تقدیر کردند.

نظر شما