شناسهٔ خبر: 54808677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

سایت آموزشی گیاهان دارویی در منطقه 20 افتتاح شد

سایت آموزشی گیاهان دارویی با هدف توسعه فضاهای سبز شهری و بهره مندی شهروندان در منطقه 20 افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ محمدرضا بیانی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: در راستای احداث و توسعه فضاهای سبز شهری، در هفته محیط زیست ضمن افتتاح سایت گیاهان دارویی در بوستان مریم فراهانیان در محله دولت آباد، نمایشگاه دستاوردهای فضای سبز با برپایی غرفه آموزشی گل و گیاه برگزار شد.

 

 بیانی با بیان اینکه تولید نشاهای کشت بافتی در راستای خودکفائی ملی، توسعه کشاورزی و تولید گلخانه ای در سطح انبوه  از جمله فعالیت های مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز است، افزود: با هدف مصرف بهینه منابع آبی و خاکی و ارتقاء دانش شهروندان، نحوه کاشت و خواص گیاهان دارویی و گونه های مختلف گیاهی از جمله رزماری، اسطوخودوس، زیتون، گل محمدی و ختمی در این مرکز آموزش داده می شود.

 او دوره های آموزشی تخصصی کشاورزی و فضای سبز با عناوین پرورش قارچ خوراکی، گیاهان آپارتمانی، اصول باغبانی و گیاهپزشکی را از جمله فعالیت های این مرکز عنوان کرد و گفت: کاشت نهال در مدارس و مساجد، اهدای قلمه گیاهان آپارتمانی، برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای تولید محصولات خانگی ارگانیک و بازدید دانش آموزان از آزمایشگاه تحقیقاتی و گلخانه مرکز تحقیقات در طول سال انجام می شود.

 او اظهار داشت: در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف آب، عملیات کاهش سطوح چمن کاری و جایگزینی با گیاهان مقاوم با نیاز آبی کمتر و متناسب با شرایط اقلیمی در فضاهای سبز شهری در حال اجراست .

 بیانی افزود: با هدف مدیریت مصرف انرژی و استفاده بهینه، توسعه بیشتر شبکه های آبرسانی و استفاده از آبگرمکن های خورشیدی در دستور کار قرار دارد.

 او اضافه کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست و به منظور استفاده بهینه از مواد دورریز هرس از سوی اداره فضای سبز این منطقه مطالعه، تحقیق و تهیه چیپس چوب و استفاده آن به عنوان مالچ با تاثیر در کاهش تبخیر آب از سطح خاک اقدام شده است.

 معاون خدمات شهری این منطقه بیان کرد: در راستای حفظ محیط زیست و کاهش مصرف آفت کش های شیمیائی عملیات آبشویی درختان،کاربرد آفت کش های گیاهی، حمایت از جمعیت دشمنان طبیعی آفات و اقدام موثر برای افزایش جمعیت آنها، کنترل مکانیکی، حذف تنه جوش و پاجوش درختان، نصب رول های زرد و کنترل تانکرهای آبشویی به کمک نرم افزار GPS  انجام می شود .

نظر شما