شناسهٔ خبر: 54804460 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

مثلث نیمار، مسی، امباپه (MNM) در آستانه‌ی فروپاشی

خبرگزاری ایرنا

شبکه آر. ام. سی فرانسه مدعی شده که نیمار به دلیل ناراحتی در جمع پاریسی‌ها و اظهارات اخیر «ناصر الخلیفی» رئیس باشگاه، این تصمیم را گرفته است.

صاحب‌خبر -

گرانقیمت‌ترین بازیکن فوتبال جهان خود را برای جدایی از باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و آغاز چالشی تازه آماده می‌کند.

غول‌های فرانسوی با مالکان متمول قطری خود در سال ۲۰۱۷ با پرداخت مبلغ ۲۲۲ میلیون یورو، رضایتنامه نیمار را از بارسلونا گرفتند.

با این حال، براساس گزارش رسانه‌های فرانسوی، پنج سال بعد و در حالیکه نیمار قرارداد خود را تا سال ۲۰۲۷ با پی. اس. جی تمدید کرده است، مرد برزیلی حالا خود را برای ترک پارک‌دوپرنس مهیا می‌کند.

شبکه آر. ام. سی فرانسه مدعی شده که نیمار به دلیل ناراحتی در جمع پاریسی‌ها و اظهارات اخیر «ناصر الخلیفی» رئیس باشگاه، این تصمیم را گرفته است.

رئیس گروه سرمایه‌گذاری ورزشی قطر پس از حذف دوباره پی. اس. جی از لیگ قهرمانان اروپا، در اظهاراتی خواستار تغییر نگرش و رویکرد بازیکنان پی. اس. جی شده بود. پاریسی‌ها فصل گذشته در مرحله یک هشتم توسط قهرمان نهایی یعنی رئال مادرید حذف شدند.

الخلیفی در گفتگو با آر. ام. سی در خصوص احتمال جدایی نیمار، این موضوع را تایید نکرد، اما تاکید داشت که باشگاه پی. اس. جی «بازیکنانی جوان، مستعد و متعهد با ذهنیتی برنده می‌خواهد؛ کسانی که برای نشان این باشگاه جان می‌دهند. برخی می‌آیند و برخی هم می‌روند، اما مذاکرات باشگاه، خصوصی است.

هرچند در بین بازیکنانی که جدا می‌شوند، نام نیمار ذکر نشده، اما گفته می‌شود محصول آکادمی سانتوس برزیل از این اظهارات ناراحت شده و در حالی که «کیلین امباپه» تا سال ۲۰۲۵ با پی. اس. جی تمدید کرده است، خود را برای جدایی مهیا می‌کند.

در این بین، باشگاه بارسلونا که بعد از نیمار، «لیونل مسی» را هم با پیشنهاد پی. اس. جی از دست داد، با بدهی حدود یک و نیم میلیارد دلاری، محدودیت مالی داشته و به‌دنبال گزینه‌هایی همچون «روبرت لواندوفسکی»، «برناردو سیلوا» و «رافینیا» است.

در لیگ برتر انگلیس، چلسی امیدوار به جذب «عثمان دمبله» و «رحیم استرلینگ» بوده و منچسترسیتی تنها «ارلینگ هالند» را خریده است.

با این حساب اسپانیا و انگلیس نمی‌تواند مقصد بعدی نیمار باشد، اما مرد برزیلی بیش از همه تیم‌ها با باشگاه یوونتوس ایتالیا ارتباط داده شده است.

در فاصله اندکی که تا جام جهانی ۲۰۲۲ مانده، نیمار باید مقصد بعدی خود را هوشمندانه انتخاب کرده و آماده و سرحال سلسائو را همراهی کند.

در سوی دیگر، گفته می‌شود «مائوریتسیو پوچتینو» نیز برای قطع همکاری با پی. اس. جی به توافق رسیده و نیمار می‌تواند در صورت ماندن در این تیم، عملکرد خود را زیر نظر سرمربی جدید و احتمالی یعنی «کریستوف گالتیه» بهبود ببخشد.

نظر شما