شناسهٔ خبر: 54804263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست معاونت سیاسی استاندار خراسان شمالی:

پرورش فکر کودکان و نوجوانان ضروری است

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی گفت: پرورش فکر کودکان و نوجوانان ضرورت مهم جامعه است زیرا که این سرمایه انسانی ماندگار است و باید به خوبی پرورش یابد.

صاحب‌خبر -

حسن ناهیدی روز دوشنبه در آیین افتتاح تماشاخانه ترنج بجنورد اظهار داشت: کودکان و نوجوانان آینده سازان کشور هستند و برای پرورش این گروه باید برنامه هایی را مدنظر داشت که انجام این اقدام در حقیقت نوعی سرمایه گذاری است.

وی افزود: اگر این سرمایه گذاری که برای نیروی انسانی در سنین پایین انجام شود به طور یقین از آسیب های اجتماعی کاسته خواهد شد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی گفت: هم اکنون استان ما از لحاظ اقتصادی شاخص مناسبی ندارد اما در زمینه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و زیر ساختی غنی است.

ناهیدی گفت: می توان از ظرفیت های استان استفاده کرد و این خود ایجاد بستری برای توسعه فرهنگی استان است.

وی درادامه سخنانش گفت: یکی از ویژگی های هنر فراگیری و ماندگاری آن است چرا که برای مخاطب حاضر و آیندگان خواهد بود و در همین راستا باید مراکز فرهنگی توسعه پیدا کند.

پرورش فکر کودکان و نوجوانان ضروری است

گنجایش ۱۴۰ نفری تماشاخانه ترنج 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در ادامه این آیین اظهار داشت: گنجایش تماشاخانه ترنج بجنورد ۱۴۰ نفری سمعی و بصری است.

فرهاد آقا بیگی گفت: همچنین مرکز تخصصی آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجهز به پلاتوی تخصصی تئاتر و  استودیوی موسیقی است.

وی افزود: هدف از ایجاد این مراکز و تماشاخانه ها، پرورش استعداد های کودک و نوجوان و مکانی برای تولید محتوی برای مخاطبان است.

وی گفت: هم اکنون سه مرکز فرهنکی و هنری در سطح استان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تخصیص اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

شماری از مربیان و پیشکسوتان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در پایان این آیین تجلیل شدند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور جمعی از مسوولان استانی از مرکز تخصصی آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بجنورد دیدن کرد.

استان، اکنون ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار برای خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان دایر است.
مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی ۱۱ هزار عضو دارد.

نظر شما