شناسهٔ خبر: 54804191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پس از ۲۸ ماه تلاش بی‌وقفه کادر درمان

بستری‌شدگان قطعی کرونا در آذربایجان‌غربی به صفر رسید

ارومیه - ایرنا - رییس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: تعداد بیماران بستری قطعی کرونا در استان پس از ۲۸ ماه از آغاز شیوع بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان به صفر رسید که امیدواریم این روند همچنان حاکم باشد.

صاحب‌خبر -

علی افشانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، سه نفر دیگر در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا شده ولی مورد بستری در این خصوص در بیمارستان‌های استان نداشتیم.

وی ادامه داد: از کل  بیماران مشکوک به کرونا نیز ۱۶ نفر در بخش آی سی یو بوده و هفت نفر هم از طریق ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، نظیر بیش از ۲ هفته گذشته شاهد فوتی ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی نبودیم که امیدواریم این روند نیز تداوم یابد.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: تاکنون هفت هزار و ۵۸۱ نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و تعداد مبتلایان نیز نزدیک به ۳۵۸ هزار نفر است.

افشانی تاکید کرد: شهروندان با توجه به کاهش مبتلایان و بستری شدگان، نباید عادی انگاری کنند بلکه همچنان باید در کنار تداوم واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایرنا، ۱۵ شهرستان از ۱۷ شهرستان آذربایجان غربی وضعیت آبی کرونایی دارند.

طی حدود ۲ ماه گذشته زیر ۱۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی جان خود را از دست داده اند و این در حالی است که میزان فوتی های ناشی از کرونا در اواخر سال گذشته، روزانه نزدیک به ۱۰ نفر و در تابستان سال گذشته، روزانه بیش از ۳۰ نفر بود.

نظر شما