شناسهٔ خبر: 54803729 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

۵+۱ ایده جذاب برای چیدمان آشپزخانه مدرن

خانم های خانه دار زمان زیادی از وقت خود را در آشپزخانه می‌گذرانند. همین موضوع می‌تواند اهمیت این قسمت از خانه را به درستی نشان دهد. دکوراسیون‌های مدرن چند سالی است که توجه زیادی به خود جلب کرده‌اند و بسیاری از خانم‌ها و حتی آقایان به طرح و رنگ چنین دکوراسیونی علاقه‌مند هستند. نکته جالب در چیدمان های مدرن سادگی در عین خاص بودن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آنا، خانم های خانه دار زمان زیادی از وقت خود را در آشپزخانه می‌گذرانند. همین موضوع می‌تواند اهمیت این قسمت از خانه را به درستی نشان دهد. دکوراسیون‌های مدرن چند سالی است که توجه زیادی به خود جلب کرده‌اند و بسیاری از خانم‌ها و حتی آقایان به طرح و رنگ چنین دکوراسیونی علاقه‌مند هستند. نکته جالب در چیدمان های مدرن سادگی در عین خاص بودن است. رنگ‌های به کار برده شده و طراحی‌های ریز بینانه در این سبک آن را برای هر بیننده‌ای به یک سبک دلنشین تبدیل کرده است. ما قصد داریم تا چند ایده جذاب برای چیدمان آشپزخانه‌های مدرن برایتان داشته باشیم. اگر به چنین سبکی علاقه دارید با ما همراه باشید.

  1. ابزارهای لازم را تهیه کنید

۵+۱ ایده جذاب برای چیدمان آشپزخانه مدرن

  • ابتدا نیاز به خراب کردن و سپس ساختن دارید. در واقع اگر خراب نکنید چیزی جدید ساخته نمی‌شود. کمی دل و جرات به خرج دهید و کل آشپزخانه خود را تخلیه کنید. پس از این کار می‌توانید ابزارهای مورد نیاز برای ساخت مجدد را فراهم کنید. یکی از ابزارهایی که به شدت توصیه می‌شود برای این کار استفاده کنید تراز است. تراز یک وسیله برای بررسی دقت عمود بودن دیوارها به کف می‌باشد. تراز لیزری از برند رونیکس، دیوالت یا استنلی در انواع مختلف با قیمت های مختلف در بازار موجود است که خرید آن به دلیل کاربرد بالایی که دارد یک خرید منطقی به حساب می‌آید. این ابزار را برای تراز بودن کف دیواره های آشپزخانه و سقف استفاده کنید.
  • یکی دیگر از ابزار هایی که نیاز دارید چسب‌های مختلف برای چسباندن چوب یا آهن است. اهمیت چسب در بازسازی آشپزخانه بسیار مهم است بنابراین یک چسب با کیفیت می‌تواند کیفیت کار نهایی شما را تضمین کند. هرگز از برندهای ناآشنا و بی‌کیفیت استفاده نکنید تا مجبور به دوباره‌کاری نشوید.
  • ابزارهای دیگری که می‌توانید در جعبه ابزار خود داشته باشی جی پی اس، جعبه آچار، فازمتر انواع بست و لوله‌های پلاستیکی است. اهمیت وجود این ابزار کیفیت نهایی کار شما را تضمین می‌کند و در طول کار به اهمیت وجود هرکدام پی خواهید برد. برای خرید بهترین انواع جی پی اس می‌توانید از لینک کمک بگیرید.
  • برای حساب و کتاب‌های خود نیز نیاز به یک ماشین حساب دقیق مهندسی دارید تا هر چیز در جای صحیح خود قرار بگیرد و کوچکترین خطایی در اجرای بنا ایجاد نشود.
  1. رنگ بندی و استفاده دقیق از رنگ‌ها

استفاده دقیق و صحیح از رنگ برای یک خانه و آشپزخانه مدرن از کلیدی ترین نکات است. رنگ‌های استفاده شده در دکوراسیون های مدرن تلفیقی از رنگ‌های روشن و تیره هستند. در واقع در این دکوراسیون شما رنگ مشکی و قهوه ای را در کنار سفید و شیری خواهید دید. انتخاب نهایی با شماست اما اگر می‌خواهید طبق اصول صحیح دکوراسیون مدرن پیش بروید بهتر است تا مدل نورپردازی و رنگ‌های استفاده شده تا حد ممکن ساده و تک رنگ باشند.

ما در یک دکوراسیون مدرن اشکال هندسی دقیق را به وضوح خواهیم دید. استفاده از تابلو های مستطیلی و در و پنجره‌های مستطیل و مربع شکل همچنین تابلوهای دکوراتیو با طرح‌های خاص از المان‌های این دکوراسیون است که باید برای آشپزخانه نیز رعایت شود.

از میان رنگ‌ها بهتر است تا رنگ‌های نود مانند کرم سفید را در کنار رنگ مشکی و قهوه‌ای پررنگ به کار ببرید.

قرار دادن هرچیز در جای صحیح

در دکوراسیون مدرن برای آشپزخانه استفاده بیش از حد از لوازم دکوری پدیده نمی‌شود و ترجیحاً چند دکوره کوچک و محدود با دقت انتخاب و در جای مناسب قرار می گیرند. آشپزخانه های شلوغ نمی توانند یک فضای مدرن را ایجاد کنند بنابراین کاسه و بشقاب های اضافه یا دیگ و ظروف بلا استفاده را درون کابینت ها قرار دهید تا شلوغی بیش از حد موجب از بین رفتن انرژی فضا نشود.

  1. استفاده از یک گیاه

۵+۱ ایده جذاب برای چیدمان آشپزخانه مدرن

دکوراسیون های مدرن برعکس دکوراسیون های روستیک و مینیمال استفاده محدودتری از گیاه دارند و تنها یک یا دو گل دان زینتی از گیاهان سبز را به عنوان دکور استفاده می‌کنند. زمانی که دکوراسیون مدرن را برای آشپزخانه خود استفاده کرده‌اید تنها به یک یا دو گلدان سانسوریا یا زاموفیلیا نیاز دارید و استفاده بیش از حد از گلدان دکوراسیون شما را از مدرنیته خارج خواهد کرد.

  1. توکار کردن لوازم ضروری

لوازم ضروری خود را تو کار کنید. به عنوان مثال نیازی نیست حتما لوازمی مانند یخچال یا ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در دید باشند. کابینت هایی با رنگ تیره یا روشن انتخاب کنید. با کمک گرفتن از یک کابینت کار حرفه‌ای لوازم ضروری خود را تو کار کنید و تا حد امکان محیط را ساده سازی کنید. امروزه بسیار می‌شنویم که زیبایی در سادگی است. شلوغی بیش از اندازه فضا را کمی سنگین و انرژی فضا را کم خواهد کرد. ما به دنبال انرژی بیشتر و حس مثبت بیشتر در خانه هستیم بنابراین تمام تلاش خود را برای یک دکوراسیون مدرن و شیک در آشپزخانه خواهیم داشت.

  1. کانتر به جای میز

چند سالی است که کانتر جای میز آشپزخانه را گرفته است. درگذشت مجبور به خرید میز های ۴ تا ۱۲ نفره بودیم تا میهمانی‌های بزرگ و مجلل را به راحتی برگزار کنیم. اگرچه این روند هنوز منسوخ نشده و برای مهمانی های بزرگ از میزهای مجلل استفاده می‌شود اما زمانی که قصد اجرای دکوراسیون مدل را داریم کانتر به جای میز استفاده می‌شود و صندلی‌های دکوراتیو فلزی یا چوبی با پایه‌های بلند برای کانترها به کار برده می‌شود.

برای استفاده صحیح از فضا کانترها با کابینت کارگزاری می‌شوند. در واقع برای زیر کانتر از چندین کابینت استفاده میشود تا فضای بیشتری برای قرار دادن لوازم ضروری آشپزخانه داشته باشیم.

برای زیباسازی هرچه بیشتر فضا استفاده از متریال طبیعی مانند چوب سنگ فلز و شیشه می‌تواند زیبایی محیط ما را چند برابر کند. برای روی کانتر از سنگهای زینتی کار شده با رزین استفاده کنید و دستگیره‌های کابینت را از جنس فلز انتخاب کنید در صورت نیاز می‌توانید قسمتی از دیوار را با شیشه یا آینه کاری بپوشانید. البته استفاده از شیشه و آینه نباید به صورت تجملاتی باشد و باید فرم مدرنیته خود را حفظ کند و در چارچوب اصول هندسی قرار بگیرد.

با استفاده از این نکات آشپزخانه زیبا، مدرن و رویایی داشته باشید.

نویسنده:سارااقبالی

انتهای پیام/۴۱۲۹/

نظر شما