شناسهٔ خبر: 54796953 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

خرید کود گیاه آپارتمانی از نازبو با بهترین قیمت و کیفیت

صاحب‌خبر -
هرگونه بی توجهی به این گیاهان می‌تواند زمینه نابودی و از بین رفتن آن‌ها را فراهم کند. به همین خاطر خرید کود گیاه آپارتمانی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
گیاهان در هر محیط و بستری برای رشد نیاز به تامین عوامل و عناصر مختلفی دارند. در واقع رشد حداکثری و ایده ‌آل سایر گیاهان که در محیط باغچه و در محیط گلدان کاشته شده اند، مستلزم بهره مندی از شرایط مناسب است. نور کافی، دریافت رطوبت، خاک حاصلخیز، دمای مناسب و... از جمله پارامترهایی هستند که در هنگام رشد و پرورش گیاه مورد توجه قرار می‌گیرند. هر کدام از این پارامترها با توجه به نوع گیاه تخمین زده می‌شوند. 

نکات مهم در خرید کود گیاه آپارتمانی
بسیاری از افراد گمان می‌کنند با فراهم کردن شرایط ایده ‌آل برای پرورش و رشد گیاه آپارتمانی یعنی نور کافی، رطوبت متعادل، خاک حاصلخیز، شرایط ایده‌آل دمایی و غیره نیازی به خرید کود گیاه آپارتمانی ندارند. تمام این پارامترها برای زندگی گیاه اهمیت دارد. ضمن اینکه باید شرایط سازگاری بیشتر گیاهان با محیط و بستر زندگی نیز مهیا شود.
در کل گیاهان آپارتمانی برای تامین مواد مغذی خاک نیاز به خرید کود گیاه آپارتمانی دارند. این کود می‌تواند بخش قابل توجهی از نیازهای اساسی و حیاتی گیاه آپارتمانی را تامین کند.
البته میزان و مقدار استفاده از کودهای آپارتمانی با توجه به نوع گیاه، شرایط محل رویش، نوع خاک مورد استفاده برای گلدان، میزان حساسیت گیاه و غیره کاملاً متفاوت است. ضمن اینکه در هنگام خرید کود گیاه آپارتمانی نیز متوجه می‌شویم که هر کدام از این کودها از نظر عناصر حیاتی با هم تفاوت قابل توجهی دارند و در برخی از مواقع به شکل جداگانه باید مورد استفاده قرار بگیرند. در برخی از شرایط نیز استفاده ترکیبی از آن‌ها برای فراهم کردن شرایط بهینه رشد گیاه اهمیت دارد.

خرید کود گیاه آپارتمانی زیر نظر افراد متخصص
برای خرید کود گیاه آپارتمانی می‌توانید از افراد متخصص و کارشناس کمک بگیرید. مسلماً افرادی که در زمینه پرورش و رشد گیاه اطلاعات کافی ندارند، نمی‌ توانند گزینه مناسبی برای مشاوره خرید کود گیاه آپارتمانی باشند. هر کدام از گیاهان با توجه به میزان تحمل و شرایط رویش به نوع خاصی از کودهای آپارتمانی نیاز دارند. این موضوع توسط افراد متخصص، کارشناس و گیاه شناس تعیین می‌شود. در واقع این افراد کمک می‌کنند تا شما مقدار مناسبی از کود را برای رشد گیاه مورد استفاده قرار دهید.

خرید کود آپارتمانی نازبو در نوع مرغوب و با کیفیت
مسئله مهم دیگر در مورد خرید کود گیاه آپارتمانی این است که شما نمونه کودهای مرغوب و باکیفیت را از سایر کودها تشخیص دهید. توجه داشته باشید که این کودها قرار است نیازهای اساسی و حیاتی زندگی گیاه را فراهم کنند. بنابراین هرگونه تقلب و بی کیفیتی گیاه را از ادامه زندگی باز می‌دارد. این مسئله برای افرادی که بر روی گیاهان خود سرمایه گذاری کرده اند، اهمیت به مراتب بیشتری دارد. البته هر فردی که تمایل به نگهداری گیاهان آپارتمانی در فضای پاسیو و منزل دارد، می‌خواهد از فضای سبز، جذابیت گیاهان آپارتمانی، دکوراسیون طبیعی و غیره بهره مند شود.

میزان و نحوه مصرف کود
 نکته مهم دیگر مورد خرید کود گیاه آپارتمانی این است که شما اطلاعات لازم در مورد نحوه استفاده از کودها را بدانید. کودهایی که به عنوان کود گیاه آپارتمانی به فروش می‌رسند، از نوع شیمیایی یا آلی هستند. بنابراین در صورتی که با رعایت اصول مورد استفاده قرار نگیرند، می‌توانند بسیار مضر و نابود کننده باشند. به عنوان مثال استفاده بیش از اندازه از کودهای آپارتمانی می‌‌تواند باعث زرد شدن گیاه، خشک شدن و از بین رفتن آن شوند.
همچنین نحوه استفاده از کود گیاه آپارتمانی نیز می‌تواند پارامتر قابل توجهی بر روی سلامت زندگی گیاه باشد. اغلب کودها به شکل حلال مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال درصد و میزان ترکیب هر کدام از آن‌ها متفاوت است. ضمن اینکه حجم آب در نظر گرفته شده برای حل شدن مقدار کود مصرفی نیز متفاوت است.
 اگر شما نتوانید حد لازم را برای استفاده از کود گیاه آپارتمانی به کار بگیرید، یقیناً گیاه را از دست خواهید داد. این مسئله در مورد نحوه و مقدار مصرف کود گیاهان آپارتمانی نیز اهمیت دارد.

توجه به بازه زمانی تغذیه گیاه
 نکته مهم دیگر در مورد خرید کود گیاه آپارتمانی این است که شما زمان مناسبی را برای استفاده از کود در نظر بگیرید. کودها نیز مانند سم پاشی نیاز به اختصاص زمان دارند. ضمن اینکه بهتر است در ساعات مشخصی از روز مورد استفاده قرار بگیرند. کارشناسان، گیاه شناسان و افراد متخصص کمک‌های بسیاری در این زمینه به عموم مردم می‌کنند.
 آن‌ها به پرورش دهندگان گیاهان آپارتمانی، زمان بعدی استفاده از کود گیاه آپارتمانی را اعلام می‌کنند. در بیشتر موارد بازه زمانی ماهانه برای تغذیه مجدد گیاه آپارتمانی در نظر گرفته می‌شود. البته این مسئله نیز تحت شرایط مختلفی تعیین می‌شود. به عنوان مثال جنس خاک گیاه در این موضوع اهمیت قابل توجهی دارد. نوع گیاه نیز تعیین کننده بازه زمانی تغذیه می‌باشد. برخی از گیاهان بسته به شرایط رویش نیاز به دریافت مواد مغذی بیشتری دارند.

توجه به برچسب در هنگام خرید کود گیاه آپارتمانی
در هنگام خرید کود گیاه آپارتمانی همواره برچسب آن را مورد مطالعه قرار دهید. این برچسب دستورالعمل استفاده از کود گیاه آپارتمانی را توضیح می‌دهد.

اهمیت خرید کود گیاه آپارتمانی برای گیاهان آپارتمانی
بسیاری از مردم گمان می‌کنند گیاه آپارتمانی می‌تواند مواد غذایی مورد نیاز برای تغذیه را از خاک حاصلخیز به دست آورد. شرایط زندگی برای گیاه آپارتمانی همانند باغچه‌های بیرونی نیست. در باغچه‌های بیرونی وجود عناصر محیطی همچون باران می‌تواند شرایط ایده آل برای تامین عناصر حیاتی گیاه را فراهم کند. طوری که ریشه‌های جدید گیاه می‌توانند در جستجوی غذای مورد نیاز خود باشند. در محیط آپارتمان چنین امکانی برای گیاه آپارتمانی وجود ندارد.
 ریشه این گیاه در فضای بسته و کوچکی قرار دارد که حد معینی از مواد مغذی و عناصر حیاتی را دارا می‌باشد. این مواد مغذی و عناصر حیاتی بعد از گذشت مدت کوتاهی به اتمام می‌رسند و عملاً هیچ عنصری به عنوان ورودی وارد خاک گلدان نخواهد شد. در این حالت اصطلاحاً به خاکی که تمام عناصر و مواد مغذی خود را از دست داده است، خاک فقیر گفته می‌شود.
 شما باید به خرید کود گیاه آپارتمانی به عنوان نیمه دوم خاک گلدان توجه داشته باشید. زمانی که خاک گلدان گیاه آپارتمانی به تازگی عوض شده، مسئله استفاده از کود آپارتمانی چندان اهمیت ندارد. مسلماً خاک‌های غنی شده و تازه حاوی عناصر حیاتی بسیاری هستند و تا مدت نسبتاً طولانی نیز می‌توانند شرایط ایده آل برای رشد و پرورش گیاه را فراهم کنند. خاک‌های غنی، مواد افزودنی لازم و کود مورد نیاز برای رشد گیاه را دارند. تقریباً بعد از گذشت دو ماه خاک نیاز به تغذیه مجدد پیدا می‌کند.


انواع کود

معرفی انواع کود مناسب برای گیاهان آپارتمانی
خرید کود می‌‌تواند در انواع مختلف گرانول، قرص، چوب، مایع و آهسته رهش انجام شود. از انواع کود تنها دو مورد گزینه مناسبی برای مصارف آپارتمانی و خانگی هستند. کودهای آهسته رهش و کودهای مایع می‌‌توانند در خرید کود گیاه آپارتمانی جای بگیرند. گرانول‌ها و چوب‌ها نیز می‌توانند شرایط ایده آل برای استفاده از کود را فراهم کنند اما متاسفانه مواد مغذی موجود در آن‌ها به خوبی در خاک پخش نخواهد شد. زمانی که شما یک چوب کود را در گلدان قرار دهید، عملا هیچگونه کنترلی بر روی آن نخواهید داشت.
 کودهای گرانول نیز به گونه ای تهیه و تولید شده اند که گزینه مناسبی برای استفاده در فضای باز هستند.

خرید کود گیاه آپارتمانی مایع
برای خرید کود گیاه آپارتمانی می‌توانید از کودهای مایع استفاده کنید. کودهای مایع با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، می‌توانند گزینه مناسبی برای تامین مواد مغذی مورد نیاز گیاه آپارتمانی باشند. کودهای مایع در هنگام استفاده در آب رقیق شده و به شکل اسپری با یک قوطی یا ظروف به شکل آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. برچسبی که به عنوان دستورالعمل بر روی کود مایع قرار گرفته، نحوه استفاده از آن را تعیین می‌کند. بسته به دستورالعمل روی برچسب کود، شما می‌توانید کود مایع را در هر بار آبیاری یا در زمان‌های دیگر مورد استفاده قرار دهید.

 نوع گیاه نیز در میزان استفاده از کود مایع تاثیر قابل توجهی دارد. به عنوان مثال گیاهان آپارتمانی گلدار با شکوفه‌های بزرگ، ممکن است نیاز به کودرسانی مکرر داشته باشند. چرا که بخش قابل توجهی از مواد مغذی خاک را صرف گلدهی می‌کنند.
کودهای مایع به گونه ای تولید شده اند که مقدار ثابتی از مواد مغذی را با خود به همراه دارند. بنابراین زمانی که شما خرید کود گیاه آپارتمانی را در نوع مایع انجام می‌دهید، میزان مواد مغذی آن را نیز کنترل می‌کنید. به عنوان مثال در فصل خواب گیاه، تغذیه را می‌توان به حالت تعلیق درآورد. همچنین زمانی که گیاه در فصل رشد خود قرار دارد، باید تغذیه به شکل مناسبی افزایش پیدا کند. البته افرادی که از کود مایع استفاده می‌کنند، باید همواره تاریخ دقیق استفاده از آن را به خاطر بسپارند. بهره مندی از کود مایع رقیق شده به شکل ماهانه باعث می‌شود گیاهان در فصل تابستان به خوبی نگهداری شوند.

خرید کود آهسته رهش
کود آهسته رهش از جمله مواردی است که می‌تواند برای خرید کود گیاه آپارتمانی مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع کود  می‌تواند در فضای باز یا محیط بسته خاک گلدان برای پرورش دهندگان و باغبانان گزینه بسیار مناسبی باشد. این کودها در پوششی از پوسته‌ها با زمان آزاد شدن مشخص قرار گرفته اند. همانطور که از نام این کودها پیداست، آن‌ها به تدریج و به شکل آهسته به داخل خاک وارد می‌شوند.
 گلوله‌های جداگانه کود در پوششی از ضخامت‌های مختلف قرار گرفته و سرعت متفاوتی نیز برای حل شدن در خاک دارند. در واقع آزادسازی این نوع کودها در بستر خاک در طولانی مدت انجام می‌شود. این کوددهی ممکن است در بازه زمانی چهار تا نه ماه انجام شود.
مهمترین نقطه ضعف خرید کود گیاه آپارتمانی آهسته رهش این است که چنین کودهایی با هزینه نسبتاً بالایی معامله می‌شوند. با این حال دوام قابل توجه این کودها به متعادل شدن هزینه خرید کود کمک قابل توجهی می‌کند.

خرید کود گیاه آپارتمانی گرانول
 در موارد خاص گرانول نیز می‌‌تواند گزینه خرید کود گیاه آپارتمانی باشد. گلوله‌های کود گرانول می‌توانند به کمک دست با خاک گلدان مخلوط شوند. اگر چه کودهای گرانول برای فضاهای باز گزینه مناسب تری هستند اما می‌توان آن‌ها را برای خاک گلدان نیز استفاده کرد. البته این موضوع تا حد بسیاری سختی‌های مختلفی نیز با خود به همراه دارد. به عنوان مثال زمانی که گلدان تحت آبیاری قرار می‌گیرد، احتمال تخلیه ناگهانی کود گرانول از گلدان نیز وجود دارد. ضمن اینکه شما نمی توانید به شکل دقیق و مشخص میزان دریافت مواد مغذی توسط گیاه را تخمین بزنید.
گرانول قیمت مناسبی دارد و جزء کودهای ارزان قیمت دسته بندی می‌شود. به همین خاطر برخی از افراد در خرید کود گیاه آپارتمانی از نمونه‌های گرانول استفاده می‌کنند. البته توجه داشته باشید که در کل این کود برای تغذیه گیاهان آپارتمانی گزینه مناسبی نیست.

تقسیم بندی کود درشت و ریزمغذی
کودهای همه منظوره در خرید کود گیاه آپارتمانی اهمیت بسیاری دارند. این کودها مواد مغذی اساسی را با خود به همراه دارند. بنابراین می‌توانند برای رشد و حیات گیاهان گزینه مناسبی باشند. کودهای همه منظوره معمولاً به شکل دانه درشت تولید شده و حاوی پتاسیم، فسفر و نیتروژن هستند. سه عنصر نام برده برای رشد و پرورش گیاهان آپارتمانی کاملاً ضرورت دارند. فسفر برای گلدهی گیاهان آپارتمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  به عنوان مثال شکوفه دهی سالم گیاهان گلدار با بهره مندی از فسفر فراهم خواهد شد.
 نیتروژن نیز از دیگر عناصر مهم حیاتی است که زمینه رشد سالم و مناسب شاخ و برگ گیاه را فراهم می‌کند. پتاسیم نیز از جمله عناصری است که به منظور افزایش قدرت گیاه و مقاومت آن مدنظر قرار می‌گیرد.


خرید کود گیاه آپارتمانی

 کودهای ویژه مثل کود بنفشه آفریقایی نسبت‌های بهینه و مناسبی از مواد مغذی حیاتی یعنی فسفر، نیتروژن و پتاسیم را با خود به همراه دارد. به همین خاطر می‌تواند گزینه مناسبی برای انواع خاصی از گیاهان باشد. علاوه بر کودهای درشت مغذی که دارای عناصر پتاسیم، فسفر و نیتروژن هستند، کودهای ریزمغذی نیز با کیفیت قابل توجهی عرضه می‌شوند. این کودها زمینه رشد سالم گیاهان را فراهم کرده و دارای عناصری همچون منگنز، منیزیم و بور می‌باشند. برچسب روی کود، مواد مغذی به کار رفته در کود را به خوبی معرفی می‌کند.

اهمیت کودهای ریزمغذی برای گیاهان آپارتمانی
گیاهان همان طور که باید از کودهای درشت مغذی بهره مند شوند، نیاز به استفاده از کودهای ریز مغذی نیز دارند. بنابراین گیاهان آپارتمانی باید یک بار در سال به کمک کودهای ریز مغذی تغذیه شوند. برای تغذیه گیاهان آپارتمانی به کمک ریز مغذی‌ها می‌توانید انواع کمپوست‌ها، برگ‌های کمپوست شده، برگ‌های غربال شده و ریخته گری کرم خاکی را مورد استفاده قرار دهید.

نکات مهم برای استفاده از کود گیاه آپارتمانی
•    منیزیم از جمله عناصری است که در هر بار آبیاری از خاک گلدان خارج می‌شود. شما می‌توانید کمبود این عنصر را با یک قاشق چای خوری نمک اپسوم در یک گالن آب جبران کنید. برای جبران میزان منیزیم از دست رفته نیاز دارید دو بار در سال گیاه را به کمک محلول آب و نمک اپسوم آبیاری کنید. این محلول باید به عنوان اسپری برگ مورد استفاده قرار بگیرد.
•    توجه داشته باشید کوددهی بیش از اندازه علاوه بر اینکه باعث نابودی، خشک شدن گیاه، سوزانده شدن برگ‌های گیاه آپارتمانی شده، زمینه برای رشد گیاه از ساق یا تجمع نمک در پای گیاه را فراهم می‌کند.
 
نکات مهم در خرید کود
•    برخی از گیاهان آپارتمانی از جمله کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها نیازی به کوددهی مکرر ندارند. در واقع این نوع گیاهان جز در موارد اضطراری و بسیار نادر نیازی به کوددهی ندارند. فراموش نکنید که آن‌ها گیاهان قدرتمندی هستند. کوددهی به کاکتوس و ساکولنت می‌تواند آن‌ها را از بین ببرد.
•    نسبت‌هایی که برای کود گیاهان آپارتمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، با فضای باز کاملاً متفاوت است.
•     کودهای مایع معمولاً باید هر دو هفته یکبار استفاده شوند.
•    کودهای گرانول هر ماه یک بار مورد استفاده قرار می‌گیرند.
•     کودهای آهسته رهش نیز معمولاً هر چهار ماه یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرند.
•    کودها به شکل‌های مختلفی برای گیاه آپارتمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در برخی از مواقع کودها به شکل اسپری بر روی برگ‌ها اعمال می‌شوند.

خرید کود گیاه آپارتمانی در نوع معتدل
  مقادیر هر کدام از عناصر اصلی موجود در کود را با نسبت NPK نشان می‌دهند. کودهای درشت مغذی با نسبت‌های عددی 6-12-4 یا 10-10-10 عرضه می‌شوند. بیشتر کودها مقادیر کمی از مواد معدنی و مواد مغذی مورد نیاز گیاه را دارا می‌باشند.
 خرید کود گیاه آپارتمانی باید در نوع معتدل باشد. کودهای 20-20-20 یا 10-10-10 به شکل انحصاری برای گیاهان آپارتمانی طراحی شده اند.


خرید کود مایع

 گیاهان آپارتمانی گلدار با توجه به حمایتی که برای گلدهی نیاز دارند، باید با کودهای فسفردار تغذیه شوند. برخی از گیاهان با شکوفه‌‌های سخت تر نظیر بنفشه آفریقایی نوع خاصی از کودها را نیاز دارند. این کودها فقط برای بنفشه آفریقایی فرموله شده اند.

خرید کود گیاه آپارتمانی از نازبو در نوع ارگانیک
خرید کود گیاه آپارتمانی نازبو در برندهای ارگانیک اهمیت قابل توجهی دارد. بنابراین ما به شما توصیه می‌‌کنیم برندهای ارگانیک را به جای کود شیمیایی انتخاب کنید. زمانی که تصمیم به خرید کود گیاه آپارتمانی می‌گیرید، حتماً عناصر روی برچسب را مطالعه کنید. همچنین مطمئن شوید که کود برای گیاهان آپارتمانی تولید شده است.
کودهای آلی گزینه مناسب تری برای تغذیه گیاهان آپارتمانی هستند. چون ترکیباتی همچون ریخته‌ گری کرم، کمپوست و جلبک‌های دریایی را با خود به همراه دارند. کودهای شیمیایی، ترکیبات معدنی تولید شده از مشتقات نفتی هستند. این محصولات می‌توانند مواد مغذی ارائه دهند اما مزیت آن‌ها در همین جا به پایان می‌رسد. این در حالی است که کودهای آلی می‌توانند خاک‌های فاقد مواد مغذی را به خوبی ترمیم کنند. چرا که مواد آلی در اختیار خاک قرار می‌دهند. ضمن اینکه به کمک میکروب‌های مفید کود می‌توانند سلامت خاک را تضمین کنند. این در حالی است که خاک سالم در سالم نگه داشتن گیاه اهمیت بسیاری دارد.

زمان مناسب برای کوددهی به گیاه آپارتمانی
کوددهی در فصل پاییز و بهار باید به شکل محافظه کارانه انجام شود. در واقع کود باید در این فصول به اندازه نصف قدرت توصیه شده به شکل رقیق درآید. از اواسط مرداد نیز باید دوباره قدرت کود را افزایش داد.
نکته مهم در مورد استفاده از کود گیاه آپارتمانی این است که گیاهان آپارتمانی در فصل زمستان نیازی به کوددهی ندارند. چرا که میزان نور و دما در فصل زمستان کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه این گیاهان در فصل سرد سال با رشد چندانی همراه نیستند. از این رو به کوددهی نیز نیاز ندارند. کوددهی در فصل زمستان، می‌تواند تاثیر نامناسب بر حیات گیاه داشته باشد. بهتر است بازه زمانی مارس تا سپتامبر را به عنوان دوران مناسب برای کوددهی انتخاب کنید.

خرید کود گیاه آپارتمانی از نازبو
برای خرید کود گیاه آپارتمانی بهتر است فروشگاه‌های معتبر و مطمئن با سابقه طولانی را انتخاب کنید. فروشگاه نازبو انواع کود مناسب و با کیفیت گیاه آپارتمانی را با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. شما می‌توانید پیش از خرید کود اطلاعات لازم را در مورد آن‌ها به دست آورید و با کارشناسان این فروشگاه مشورت کنید. در این صورت کود مناسب برای گیاهان آپارتمانی خریداری خواهید کرد.
در فروشگاه نازبو به آدرس  https//www.nazboo.comانواع کود با کیفیت مناسب به دو شکل ارگانیک و شیمیایی عرضه می‌شوند. این کودها از نظر مواد مغذی نیز در 2 گروه ریزمغذی و درشت مغذی قابل خریداری هستند.
 

نظر شما