شناسهٔ خبر: 54795663 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاکید مقاومت فلسطین بر آماده سازی خود برای جنگ راهبری با رژیم صهیونیستی

ایوب حطاویان

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد در حال آماده سازی برای یک جنگ راهبری با اسرائیل است. در همین حال، کمیته شهرک سازی و مقاومت فلسطین کنفرانس "چالش و تاب آوری" را در جنوب الخلیل در کرانه باختری برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از الجزیره، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس گفت: حماس می‌داند که روزهای سختی در پیش است و  در حال آماده سازی خود برای یک جنگ راهبردی با اسرائیل است.

وی افزود که نبرد اخیر "شمشیر قدس" که ملت فلسطینی و مقاومت غزه در آن شرکت داشتند، تحولی راهبردی در روندهای نبرد با رژیم احتلالگر داشت.

از سوی دیگر، منطقه "مسافر یطا" در جنوب الخلیل نیز شاهد برگزاری کنفرانس «چالش و تاب آوری» با حضور محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین و تعدادی از وزرای تشکیلات خودگردان فلسطین بود تا از نزدیک بر درد و رنج ساکنان منطقه که به اجبار از سرزمین‌های خود آواره شده‌اند، شاهد باشند و در کنار آنها بایستند.

پیش از این دادگاهی در اسرائیل حدود یک ماه پیش تصمیمی مبنی بر اخراج صدها فلسطینی از ۱۴ محله در آن منطقه به بهانه تبدیل آن مناطق به محل تمرین و تیراندازی برای ارتش اسرائیل صادر کرد.

محمد اشتیه در سخنرانی خود در این کنفرانس گفت که این کنفرانس پاسخ واقعی به اقدامات اشغالگران و تلاش‌های آن برای جابجایی اجباری مردمان فلسطینی است.

وی افزود: حصار و تحریم مالی همان حصار سیاسی است، به نوعی در راستای آن صورت می‌گیرد و ملت و رهبران فلسطینی در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی و طرح‌های شهرک سازی آنها مقاوم خواهند ایستاد.

اشتیه بیان کرد که این کنفرانس یک پیام به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا است که هرگونه صلح در منطقه بدون توقف اشغالگری و اعطای حقوق برحق فلسطینان، امکان پذیر نیست.

انتهای پیام

نظر شما