شناسهٔ خبر: 54795604 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گفتگوی سفیر عربستان و گروندبرگ درباره آتش‌بس در یمن

سپیده حسینی

سفیر عربستان در یمن و فرستاده سازمان ملل به یمن تلاش‌های انجام شده برای برقراری آتش‌بس در این کشور را بررسی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سفارت عربستان در یمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن و هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن در شهر ریاض مذاکراتی با یکدیگر داشتند.

طبق این بیانیه، در این دیدار دو طرف ضمن تاکید بر حمایت عربستان از تلاش‌های سازمان ملل در یمن، درباره اقدامات مشترک برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی و فراگیر برای بحران در یمن گفتگو کردند.

همچنین در این بیانیه آمده است، آل جابر و گروندبرگ درباره تلاش‌هایی که برای موفقیت آتش‌بس برقراری شده با نظارت سازمان ملل انجام شده و هدف از آن رسیدن به یک آتش‌بس دائمی و فراگیر در یمن و آغاز روند سیاسی میان دولت مستعفی و انصارالله است، گفتگو شد.

در ادامه بیانیه یاد شده نیز بر اهمیت پایبندی نیروهای انصارالله به بندهای آتش‌بس فعلی، تسریع در بازگشایی گذرگاه‌های استان تعز جهت کاهش مشکلات انسانی در این استان و نیز واریز درآمدها به بانک مرکزی یمن جهت پرداخت حقوق غیرنظامیان تاکید شد.

دولت مستعفی یمن و گروه انصارالله ابتدای ژوئن جاری با تمدید آتش‌بس انسانی در یمن به مدت دو ماه دیگر پس از اتمام آتش‌بس قبلی که دوم آوریل گذشته آغاز شده بود، موافقت کردند.

از مهمترین بندهای این آتش‌بس، ازسرگیری پروازهای تجاری در فرودگاه صنعاء و بازگشایی مسیرها در شهر تعز است.

انتهای پیام

نظر شما