شناسهٔ خبر: 54795565 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کبگانیان در گفتگو با دانشجو مطرح کرد

دفاع تمام قد از مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی / کسی نمی‌تواند مانع اجرا شود

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور با اشاره به مخالفت برخی از نمایندگان مجلس با مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این مصوبه با اتفاق آرا تصویب شده و کسی نمی‌تواند مانع اجرای آن شود.

صاحب‌خبر -

منصور کبگانیان، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص مخالفت نمایندگان مجلس با مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسئولان مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس نسبت به این مصوبه رای مثبت دادند و تاکید کردند که محل تصمیم گیری برای سنجش و پذیرش کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی است و همچنین رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز این مصوبه را پذیرفته اند و تنها اختلاف نظر این است که گفته شده که در مجلس تصویب شود.


وی افزود: اما یکی از نمایندگان مجلس معتقد بود که اگر قرار است در مجلس مصوب شود به امسال و سال‌های آینده نمی‌رسد؛ چرا که بحث‌های دو فوریتی آن به سال‌های آینده می‌رسد و ممکن است که مفاد این مصوبه تغییر کند و همان بلایی سر این مصوبه می‌آید که در مصوبات قبلی بوده و باید ۷ تا ۸ سال برای اجرای یک مصوبه صبر کنیم. درست است که باید مصوبه مجلس اجرا شود، اما کنکور را نمی‌توان به یکباره حذف کرد و باید به تدریج حذف شود.


کبگانیان اضافه کرد: مصوبه مجلس مبنی بر حذف صد در صدی کنکور بود که این اتفاق نیفتاد و نمایندگان مجبور بودند که تاثیر قطعی را به عنوان تاثیر مثبت اعلام کنند که این تاثیر مثبت به معنای هیچ در کنکور بود، تاثیر قطعی هم در واقع کلاس‌های کنکور بود.


دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: رئیس کمیسیون اصل نود هم موافق این مصوبات بود. مصوبات شورا‌ی عالی در حوزه علمی و آموزشی تاکنون روی زمین نمانده، این مصوبه قطعی است و به اتفاق آرا تصویب شده است. با اصلاحاتی که روی این مصوبه انجام شده، سابقه تحصیلی را کاهش دادیم که به تدریج آمادگی برای تغییرات ایجاد شود؛ بنابراین  کسی هم نمی تواند مانع اجرای این مصوبه شود.

نظر شما