شناسهٔ خبر: 54795479 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

گرانی قیمت بازیکنان داخلی در مقایسه با گزینه‌های خارجی

درخواست ۵ باشگاه برای افزایش تعداد سهمیه‌های خارجی

گرانی بی سابقه قیمت جذب و یا تمدید قرارداد بازیکنان داخلی موجب شده باشگاه‌ها به دنبال جذب بازیکنان خارجی با کیفیت، با قیمت کمتر باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، شرایط بی سابقه بازار نقل و انتقالات موجب شده برخی از بازیکنان که در سطح ملی یا دارای سابقه ملی هم به شمار نمی‌روند با مبالغ 15 تا 25 میلیارد تومانی خواستار تمدید قرارداد خود و یا پیوستن به باشگاه‌های جدید شوند.
بر همین اساس گفته می‌شود پنج باشگاه لیگ برتری از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ درخواست می‌کنند با افزایش تعداد بازیکنان خارجی موافقت شود.
بر این اساس با توجه به افزایش تعداد بازیکنان خارجی در ادوار آتی لیگ قهرمانان آسیا، خواسته مشخص باشگاه‌ها این است که هر باشگاه در لیگ برتر فوتبال ایران هم بتواند از 6 بازیکن خارجی استفاده کند.
این در حالی است که با توجه به افزایش قیمت بی سابقه بازیکنان داخلی قیمت بسیاری از بازیکنان با کیفیت و تاثیرگذار خارجی از این بازیکنان کمتر و برای باشگاه‌ها مناسب‌تر است.
از سویی طبیعتا به نظر می‌رسد بسیاری از باشگاه‌ها توان جذب بازیکنان 20 میلیاردی را ندارند در حالی‌که می‌توانند با نیمی از این مبلغ بازیکن مشابه خارجی را به‌خدمت بگیرند؛ از سوی دیگر باشگاه‌های متمول هم در صورت موافقت با این خواسته بازیکنان، با هزینه‌های بی سابقه 300 تا 400 میلیاردی باید تیم خود را برای حضور در فصل جدید آماده کنند که این اتفاق موجب ورشکستگی مطلق باشگاه‌ها خواهد شد.
گفتنی است؛ باشگاه‌های استقلال، سپاهان، مس کرمان، گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان چنین درخواستی را تاکنون به سازمان لیگ ارائه کرده‌اند.

نظر شما