شناسهٔ خبر: 54795198 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پوشش پاراکلینیکی بیمه تکمیلی چیست؟

 اگر قصد خرید بهترین بیمه تکمیلی را دارید ولی نمی‌دانید پوشش پاراکلینیکی بیمه تکمیلی چیست و به چند گروه تقسیم می‌شود دست نگه دارید؛ قبل از انتخاب شرکت بیمه، باید بدانید که خدمات پاراکلینیک مطابق با نوع بیمه‌ای که انتخاب می‌کنید متفاوت است.

صاحب‌خبر -

ابتدا نوع نیاز خود را از بیمه تکمیلی بشناسید، سپس باتوجه‌ به پوشش‌های تشخیصی و درمانی، مناسب‌ترین نوع بیمه را انتخاب کنید. ما در این محتوا به بررسی مفهوم پاراکلینیک و تعریف هزینه پاراکلینیکی گروه‌های مختلف می‌پردازیم.

منظور از پوشش پاراکلینیکی بیمه چیست؟

یکی از پرکاربردترین پوشش‌های بیمه تکمیلی، پوشش پاراکلینیکی است. پاراکلینیک، به مجموع خدمات درمانی برای تشخیص بیماری‌های نهفته می‌گویند. بیشتر بیماری‌هایی که تحت پوشش بیمه پاراکلینیک قرار می‌گیرند، با معاینه عادی کشف نمی‌شوند. مانند شکستگی، رادیولوژی و سونوگرافی. بیمه پاراکلینیک معمولاً بیشتر خدمات درمانی و تشخیصی را شامل می‌شود، اما برای خدمات دندانپزشکی باید بیمه مخصوص برای دندان را تهیه کرد. بیمه تکمیلی دندانپزشکی، هزینه‌های سنگین رفع عیوب دندان و دهان را کاهش می‌دهد و در هر کلینیک دولتی و خصوصی در سراسر ایران قابل استفاده است.

آشنایی با انواع گروه‌های پوشش پاراکلینیکی بیمه تکمیلی

هر شرکت بیمه‌ای، پوشش پاراکلینیکی ندارد و شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه تکمیلی پاراکلینیکی در مقدار پوشش خدمات با یکدیگر تفاوت دارند. شرکت بیمه سامان، بیمه تعاون و SOS تنها شرکت‌های ارائه‌دهنده پوشش پاراکلینیک در ایران هستند. بیمه تکمیلی SOS آسماری بیشترین مقدار پوشش خدمات تشخیصی و درمانی را دارد؛ اما این خدمات در خارج از کشور قابل استفاده نیست و افرادی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند باید بیمه مسافرتی تهیه کنند. به‌طور کلی خدمات پاراکلینیکی به ۳ دسته اصلی تقسیم می‌شوند.

پاراکلینیکی گروه اول چیست؟

گروه اول پوشش پاراکلینیکی شامل خدمات تشخیصی می‌شود. آزمایشاتی که برای تشخیص یک بیماری نهفته در بدن، از طرف پزشک تجویز می‌شوند.

  • انواع سونوگرافی، سونوگرافی غربالگری، ماموگرافی
  • انواع اسکن، کاردیوگرافی، آندوسکوپی، MRI و اکو
  • آنژیوگرافی عروق محیطی و چشم
  • هزینه‌های پزشکی هسته‌ای (شامل رادیوایزوتوپ و اسکن هسته‌ای)
  • دانسیتومتری
  • تست‌های بینایی‌سنجی

هر یک از آزمایشات تا سقف تعهدشده تحت پوشش قرار می‌گیرند. علاوه‌بر این، پوشش پاراکلینیکی در بیمه‌های انفرادی و گروهی نیز قابل دریافت است. بیمه گروهی پاراکلینیکی بستگی به میزان حق بیمه پرداختی و توافق بین شرکت‌ها و بیمه دارد. یکی دیگر از بیمه‌هایی که کارفرمایان باید داشته باشند، بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارمند است. با این بیمه، خسارت‌های احتمالی در کار جبران خواهد شد.

پوشش پاراکلینیکی بیمه تکمیلی چیست؟

هزینه پاراکلینیکی گروه دوم شامل چه چیزهایی می‌شود؟

گروه دوم پوشش پاراکلینیکی نیز از نوع تشخیصی است. تست‌های تشخیصی شامل دانسیتومتری، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و آنژیوگرافی چشم و جبران هزینه‌های پاتولوژی، ژنتیک و آسیب‌شناسی جزء این گروه قرار می‌گیرند.

  • اسپیرومتری، تست ورزش و تست آلرژی
  • نوار قلب رادیوگرافی و فیزیوتراپی
  • تست خواب
  • هولترمانیتورینگ قلب
  • نوار عضله، عصب و قلب و سیستومتری
  • بادی باکس، تیلت پلتیسموگرافی، تمپانومتری

هزینه‌های تست متاکولین (PFT)، رینو مانومتری و برونکوگرافی نیز تحت پوشش گروه دوم پوشش پاراکلینیک بیمه تکمیلی آسماری قرار می‌گیرد.

پاراکلینیکی نوع سوم بیمه تکمیلی شامل خدمات درمانی است

نوع سوم بیمه تکمیلی پارکلینیکی شامل خدمات درمانی است مثل اقدامات و عمل‌های سرپایی می‌شود. ختنه، تخلیه کیست، گچ‌گرفتن، بخیه، دررفتگی، شکستگی، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی و لیزر درمانی به جز چشم، جزء اقدامات درمانی گروه سوم بیمه پاراکلینیکی هستند.

سقف پوشش پاراکلینیکی در بیمه تکمیلی خانواده و شرکتی

سقف خدمات تحت پوشش بیمه، باتوجه‌به طرح انتخابی و نوع بیمه‌ای که انتخاب می‌شود، متفاوت است. بیمه پاراکلینیکی تکمیلی دو نوع بیمه انفرادی و گروهی را ارائه می‌دهد. در بیمه تکمیلی پاراکلینیک خانواده، بالاترین سقف پوشش خدمات ۳ میلیون تومان و ۱۰ درصد فرانشیز است. این طرح، خدمات گروه‌های ۱ تا ۳ را پوشش می‌دهد و مخصوص بیمه آسماری است.

در بیمه تکمیلی شرکتی یا گروهی، باید به تنوع طرح‌های ارائه‌شده و تعداد افراد بیمه‌شده دقت داشت. در بیمه آسماری امکان استفاده سازمان‌ها یا شرکت‌هایی با ۱۵ نفر یا بیشتر از ۵۰ نفر پرسنل از این بیمه وجود دارد. سقف تعهدات بیمه پاراکلینیکی گروهی، ۳ میلیون تومان و شامل گروه‌های ۱ و ۲ است. پشتوانه بیمه آسماری، بیمه SOS است؛ به‌همین دلیل در بیش از ۳۰۰۰ شعبه امکان ارائه خدمات بیمه وجود دارد. علاوه‌بر این، بالاترین سطح پوشش هزینه‌ها مخصوص بیمه SOS آسماری است که معادل با ۳ میلیون تومان اعلام شده است.

پوشش پاراکلینیکی بیمه تکمیلی چیست؟

بیمه آسماری ارائه‌دهنده بیشترین پوشش بیمه تشخیصی و درمانی

در این محتوا به بررسی مفهوم پوشش پاراکلینیکی بیمه تکمیلی پرداختیم و انواع دسته‌بندی این پوشش را بررسی کردیم. بیمه آسماری بالاترین سقف پوشش بیمه پاراکلینیکی را دارد و با بیش از ۳ هزار شعبه فعال در سراسر ایران، امکان استفاده راحت از انواع بیمه را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

دوره انتظار خدمات پاراکلینیکی در شرکت‌های مختلف متفاوت است. دوره انتظار به معنای عدم تعهد شرکت بیمه تا پایان مدت زمانی مشخص است. بیمه پاراکلینیکی گروهی آسماری، دوره انتظار ندارد ولی بیمه خانوادگی آن شامل یک ماه انتظار است؛ ازاین‌رو، برای دریافت بیشترین پوشش بیمه تشخیصی و درمانی در ایران با شماره ۰۲۱۴۳۴۱۷ تماس بگیرید یا با ورود به سایت بیمه آسماری asmari-insurance.com با بیمه‌های متنوعی که ارائه می‌دهد، آشنا شوید.

نظر شما