شناسهٔ خبر: 54795079 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امید روسها به حضور در مسابقات جهانی کشتی/ تدیف: برای مسابقه دادن در بلگراد آماده می‌شویم

مهرداد میرزایی

سرمربی تیم کشتی روسیه به حضور در جهانی بلگراد خیلی خوشبین است و امیدوار است کشتی گیرانش در این رقابت ها حاضر باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس،  تیم ملی کشتی آزاد روسیه با امید به حضور در مسابقات جهانی صربستان در سوچی اردوی تدارکاتی برگزار می‌کند.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی روسیه در شهر قزل برگزار شد که در یکی از اتفاقات مهم زائور اوگویف برای پنجمین بار قهرمان کشتی آزاد روسیه شد. زائور اوگوف قهرمان المپیک در وزن  ۵۷ کیلوگرم پنجمین طلای مسابقات قهرمانی کشور را به دست آورد. همچنین عباس گادزی ماگومدوف (۶۱ کیلوگرم)، ابراهیم ابراگیموف (۶۵ کیلوگرم)، اسرائیل کاسوموف (۷۰ کیلوگرم)، رازامبک ژامالوف (۷۴ کیلوگرم)، مالک شوائف (۷۹ کیلوگرم)، آرتور نایفونوف (۸۶ کیلوگرم)، ماگومد قربانوف (۹۲ کیلوگرم)، اصلان بک سوتیف (۹۷ کیلوگرم) و آلن خابولوف (۱۲۵ کیلوگرم) عنوان قهرمانی را به دست آوردند.

جامبولات تدیف گفت: از هفته آینده یک اردوی آماده سازی را در سوچی آغاز می‌کنیم. در حال آماده شدن برای مسابقات جهانی بلگراد هستیم. در خصوص مسابقات جهانی امیدوار هستیم به ویژه پس از اینکه جودوکاران ما در مسابقات گرند اسلم حضور داشتند. تحولات مثبتی برای حضور کشتی گیران ما در بلگراد رخ داده است.  میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون روی این موضوع کار می کند.

تدیف به مبارزه کشتی‌گیران جوان در این مسابقات اشاره کرد و گفت: مسابقات قهرمانی روسیه در سطح بسیار بالایی برگزار شد و من می خواهم از تمام افرادی که در این زمینه تلاش کردند تشکر کنم. واقعا شگفت زده شدم. آلن خابولوف در سنگین وزن شگفت انگیز بود. او  از نظر تاکتیکی شایستگی زیادی داشت. در این وزن مشکلات خاصی داریم و حالا امیدواریم که این مشکلات رفع شود. 

تدیف در مورد زائور اوگویف نیز گفت: این دقیقاً همان زائوری نبود که در المپیک بود، اما او به آرامی فرم خود را به دست می آورد. او پنجمین طلای خود را گرفت. 

رئیس فدراسیون کشتی روسیه نیز درباره حضور کشتی گیران این کشور در رقابتهای جهانی بلگراد گفت: ما امیدواریم عقل سلیم غالب شود، جامعه کشتی بالاتر از فشار سیاسی باشد، استقلال خود را نشان دهد و قوی ترین کشتی گیران ما در ماه سپتامبر در مسابقات جهانی صربستان به روی تشک بروند. ما هر کاری که ممکن باشد برای این کار انجام می دهیم.

مسابقات کشتی قهرمانی جهان از ۱۰ تا ۱۸ شهریور در صربستان برگزار می شود. در ۲ مارس، اتحادیه جهانی کشتی (UWW) ورزشکاران روسیه را از شرکت در هر گونه رقابت بین المللی به دلیل وضعیت اوکراین محروم کرد. در ماه می میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه  به خبرگزاری تاس گفت که فدراسیون ممکن است به دلیل محرومیت کشتی‌گیران روسی از شرکت در مسابقات بین‌المللی به دادگاه داوری ورزش شکایت کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما