شناسهٔ خبر: 54794338 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نصیرزاده پاسخ داد:

علت افزایش قراردادهای نجومی در فوتبال چیست؟

نماینده باشگاه‌ها در هیئت رئیسه سازمان لیگ دلایل افزایش نجومی مبلغ قراردادهای لیگ فوتبال را تشریح کرد و نسبت به کم کاری آکادمی‌های وابسته به باشگاه‌های کشور هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ هوشنگ نصیر زاده، کارشناس حقوقی ورزش و نماینده باشگاه‌ها در هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتبال با حضور در برنامه ورزش بدون ویرایش به آسیب شناسی قراردادهای نجومی در فوتبال ایران و عدم نظارت دستگاه‌های مربوطه پرداخت.

نصیرزاده با اشاره به افزایش قیمت بازیکن فوتبال، عنوان کرد: دلیل اصلی گران شدن بازیکنان کم بودن تعداد آنهاست و ریشه این چالش را باید در ضعف آکادمی‌های وابسته به باشگاه‌ها در پرورش استعدادهای تازه فوتبال جستجو کرد. یکی از اثرات کم کاری آکادمی‌ها در تربیت فوتبالیست‌ها، افزایش قیمت بازیکنان است اما اثر بلندمدت و شدید آن بر تیم ملی خواهد بود یعنی در چند سال آینده تیم ملی جوان و خوبی نخواهیم داشت.

 

* بازیکنان جوان به بازی گرفته نمی‌شوند

وی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات فعلی لیگ این است که مربیان بازیکنان زیر 30سال را به بازی نمی‌گیرند اما بر اساس مقررات فیفا بازیکنی که یک روز از 35سالگی او گذشته باشد پیشکسوت محسوب می‌شود، این در حالی است که در لیگ سال گذشته تعداد زیادی از بازیکنان بالای 35سال و پیشکسوت بوده‌اند.

نماینده باشگاه‌ها در هیئت رئیسه سازمان لیگ گفت: مدیران باشگاه زمانی که مسئولیت یک باشگاه را بر عهده می‌گیرند چون موفقیت و عدم موفقیت تیم به پای آنها نوشته می‌شود تلاش می‌کنند بهترین بازیکنان را جذب کنند و از آنجا که تعداد بازیکنان برتر کم و رقابت میان باشگاه‌ها زیاد است شاهد افزایش مبلغ قراردادها خواهیم بود.

 

* راهکار کاهش سقف مبلغ قراردادهای بازیکنان

نصیرزاده در پاسخ به پرسش مجری رادیو گفت‌وگو مبنی بر این که برای جلوگیری از افزایش سقف دستمزد بازیکنان باشگاه‌ها از لحاظ ساختاری چه باید کرد، توضیح داد: فوتبال یک ورزش غربی است پس مربی گری، سیستم‌ها، داوری و مدیریت آن هم غربی است و اگر به خوبی بر آن مسلط نباشیم نمی‌توانیم آن را ایرانیزه کنیم.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون تجارت، باشگاه‌ها مستقل هستند و از آنجا که مجمع و سهام دار دارند، می‌توانند برای خودشان تعیین تکلیف کنند. خوشبختانه در ایران هم به زودی مانند برخی از کشورها ازجمله امریکا، هند و هنگ‌کنگ سقف قرارداد تعیین می‌شود. به طوری که اگر مبلغ قرارداد یک بازیکن از سقف مورد نظر بالاتر رفت سازمان لیگ آن قرارداد را نمی‌پذیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما