شناسهٔ خبر: 54794092 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فضای مدارس در راستای ترویج فرهنگ ایثار،شهادت و مقاومت از آمادگی صددرصد برخوردار است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: فضای مدارس در راستای ترویج فرهنگ ایثار،شهادت ، مقاومت از آمادگی ۱۰۰درصد برخوردار است که در این خصوص برنامه های مهم و ویژه ای انجام گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ابوالقاسم  اکبری  در جلسه مشترک  با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان مجموعه فرهنگی نقش اساسی در شناخت طلایه داران دفاع مقدس ، شهدا ، جانبازان و ایثارگران دارد خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت وظیفه تک تک ما است و هیچ کوتاهی در این خصوص نمی پذیریم.

وی افزود: قطعا در آموزش و پرورش و در کنار تکریم معلمین ، تکریم خانواده های شهدا ، جانبازان،  ایثارگران و آزادگان نه تنها وظیفه آموزش و پرورش است بلکه   وظیفه آحاد جامعه است و این دینی که در حوزه فرزندان شهدا و ایثارگران داریم باید  ادا کنیم و آن گونه که شایسته است  خدمت کنیم .

اکبری در ادامه بیان کرد: اساس  سند تحول بنیادین در راستای اساس  تعلیم و تربیت و  حرکت به سوی حیات طیبه و تعالی جویی است  که چه تعالی جویی بالاتر از  فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در مدارس   و تربیت فرزندان در تراز انقلاب اسلامی و تراز شهید سردارسلیمانی و دیگر شهدا می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ، برگزاری جلسات  و ترویج فرهنگ ایثار در مدارس و فضای شاد ، انعقاد  تفاهم نامه  طرح ها ی مشترک از جمله طرح سلاله ها، جمع آری اسناد ، اطلاعات کامل و جامع از شهدای فرهنگی  و دانش آموز،  نامگذاری مدارس به نام‌ شهدا، بازدید از موزه های دفاع مقدس در قالب برگزاری اردوی مقاومت و ایثار و شهادت ،  برگزاری  یادواره و یادمان های شهدای فرهنگی و دانش اموز و دیدار با خانواده شهدای فرهنگی  ... از اهم برنامه های مشترک آموزش و پرورش و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  عنوان کرد.

اکبری بیان کرد: با نگاه دینی ، اعتقادی  و  فرهنگ  ایثارو شهادتی که داریم  قطعا  به مهدویت و ظهور ختم می شود بنابراین  باید  باتمام  توان این فرهنگ را در سطح  مدارس، خانواده و جامعه ترویج و گسترش بدهیم .

امیر سرتیپ محمدنجاتی  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  استان نیز در این جلسه با بیان اینکه ، مسئولیت و رسالت هردو دستگاه در زمینه های فرهنگی است  عنوان کرد:  فرهنگ ایثارو شهادت و فرهنگ مقاومت راباید از مهدکودک ها و مدارس ابتدایی  آغاز کرد و در شرایطی که اگر فاصله  ایجاد شود ممکن است ظرفیت فکری دانش آموزان پذیرایی  مطالبی که گفته می شود نداشته باشد.

وی ، ایجاد انگیزه و خاطره گویی از طرف خانواده های شهدا، طرح رفاقت و همدم  بودن دانش آموزان  با شهدا، نوشتن خاطره و مقاله و دست نوشته ها، استفاده از ایده ها و فکر نو وخلاق دانش آموزان، استفاده از مربیان پرورشی و روایان با آگاهی کامل نسبت به مسائل،  جمع آوری خاطرات پیشکسوتان  و...  از مهمترین اهداف برنامه های این حوزه برشمرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  استان ،  طرح سلاله ها گامی در راستای نهادینه سازی ارز ش ایثارو مقاومت ،سلسله نشست های دانشجویی در فضای مجازی  طرح اکسیر و طرح خورشید خانه ات باش ویژه خانواده های سراسر کشور با محوریت زندگی جهادگرانه و مبتنی بر سبک زندگی اسلامی  از دیگر طرح ها در حوزه بانوان اشاره کرد.

وی در پایان با بیان اینکه  حوزه  آموزش و پرورش و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همیشه همگام و همراه هم  بوده اند اظهار امیدواری کرد : قطعا با کمک و مشارکت در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  و مقاومت در سطح مدارس و خانواده ها گام های  مثبت  را خواهیم  داشت .

انتهای پیام

نظر شما