شناسهٔ خبر: 54793849 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رکود و بن‌بست در بافت‌های فرسوده کرمانشاه

مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه گفت: متاسفانه بافت‌های فرسوده کرمانشاه سال‌هاست در یک رکود و بن‌بست گرفتار شده و باید با ارایه راهکار‌ها و مشوق‌های مناسب از این وضعیت رهایی یابد.

صاحب‌خبر -

محسن ارجمندی گفت : استاندار کرمانشاه در آخرین نشست شورای مسکن استان خواهان بررسی و ارائه مشوق‌های تازه برای احیای بافت‌های فرسوده استان و به ویژه شهر کرمانشاه و ایجاد یک تحول مثبت در وضعیت نامناسب فعلی شد.

به گفته مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه وجود تعداد زیادی واحد مسکونی با متراژ بسیار پایین در بافت‌های فرسوده یکی از موانع رونق ساخت و ساز در این بافت‌ها است که با تشویق مالکان این واحد‌ها برای مشارکت در ساخت پروژ‌های مسکونی و تجمیع آن ها، می‌توان به حل این مشکل کمک کرد.

مهیا کردن بستر‌ها برای ورود تشویق سرمایه گذاران را یکی دیگر از راهکار‌های اثرگذار است ترغیب افراد برای سرمایه گذاری در بافت‌های فرسوده نیازمند ارائه مشوق‌های مناسب همچون کاهش هزینه انشعابات و ماده صد، افزایش تراکم و ارائه تسهیلات مناسب است که باید از طریق شورای مسکن و کمیسیون ماده ۵ تصویب و ارایه شود.

فراهم شدن بستر‌ها برای رونق ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده به پویایی اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق بسیار کمک می‌کند .

نظر شما