شناسهٔ خبر: 54793730 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ولادت ۵۹۵۹ نوزاد در سه ماهه ابتدای سال

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با اشاره به ولادت ۵۹۵۹ نوزاد در استان در سه ماهه ابتدای سال گفت : خوشبختانه روند کاهشی ولادت در استان متوقف شده است.

صاحب‌خبر -

صادق خدادادی از ولادت ۵۹۵۹ نوزاد در سه ماهه ابتدای امسال خبر داد و گفت : خوشبختانه در امسال سیر کاهشی تعداد موالید استان متوقف شده و فعلا تفاوت محسوسی در تعداد موالید امسال با مدت مشابه پارسال نداشته ایم.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با توجه به اجرای برنامه‌های مختلف در جهت جوان سازی جمعیت شاهد افزایش موالید استان در ماه‌ها و سال‌های آینده باشیم.

در سه ماهه ابتدای سال نسبت جنسیتی ولادت از ۱۱۴ به ۱۰۷ رسیده است و این یعنی طی این مدت به ازای تولد هر ۱۰۷ نوزاد پسر ۱۰۰ نوزاد دختر متولد شده است.

در سه ماهه ابتدای سال از مجموع موالید استان، ۴۸۸۰ نوزاد در شهر‌ها و ۱۰۷۹ نوزاد در روستا‌ها متولد شده اند.

خوشبختانه در سه ماهه ابتدای سال سیر کاهشی محسوسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم و تعداد فوتی‌ها از ۳۶۴۶ نفر در پارسال به ۳۰۸۴ نفر رسیده است.

نسبت جنسیتی وفات در استان طی سه ماهه اول سال ۱۴۹ است طی این مدت به ازای فوت هر ۱۴۹ مرد ۱۰۰ مورد فوتی زن داشته ایم.

به طور معمول بنا به علل مختلف همواره تعداد فوتی‌های مرد بالاتر از زنان است و میانگین سنی زنان همواره بالاتر از مردان بوده است.

در سه ماهه ابتدای سال ۲۳۰۷ نفر در شهر‌ها و ۷۷۱ نفر در روستا‌ها وفات کرده اند.

 ۴۲۶۵ مورد ازدواج در استان در سه ماهه ابتدای سال ثبت شده طی این مدت ۱۱۴۰ مورد طلاق در سطح استان به ثبت رسیده که تفاوت چندانی نسبت به مدت مشابه پارسال نداشته.

در سه ماهه ابتدای سال در شهر‌ها ۳۹۵۷ مورد و در روستا‌ها ۳۰۸ مورد ازدواج به ثبت رسیده.

 ۱۰۶۴ مورد طلاق طی این مدت در شهر‌ها و ۷۶ مورد در روستا‌ها به ثبت رسیده است .

نظر شما