شناسهٔ خبر: 54793654 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمریکا برای اوکراین سامانه دفاع موشکی خریداری می‌کند

تهران – ایرنا – آمریکا درصدد است تا برای اوکراین سامانه دفاع موشکی با برد متوسط تا دوربرد زمین به هوا خریداری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: یک منبع آگاه به این موضوع  اعلام کرد که علاوه بر این، آمریکا قصد دارد دیگر کمک های امنیتی ازجمله دادن تجهیزات و مهمات توپخانه‌ای و سیستم های راداری به اوکراین تحویل دهد.

رویترز نوشت: طی هفته های اخیر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با کمک های مالی به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار به اوکراین موافقت کرد که این بسته  شامل سامانه های موشکی می شود که قادر به زدن  دقیق هدف در مسافت‌های طولانی است.

بیم از تحویل تسلیحات پیشرفته به اوکراین

رویترز درادامه گزارش داد: آمریکا به تازگی  تحویل پهپادهایی که توانایی حمل سلاح دارند را به اوکراین از بیم آنکه تجهیزات پیشرفته و حساس آن ممکن است به دست طرف مقابل بیفتد، متوقف ساخته است.

درحالی رویتز از خرید تسلیحات و سامانه دفاع موشکی توسط آمریکا برای اوکراین خبر می دهد که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در جریان نشست  گروه۷ ، مدعی شد؛«پیروزی روسیه در اوکراین یک فاجعه خواهد بود ».

کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا تاکنون از اقدامات سیاسی برای پایان دادن به این درگیری اجتناب ورزیده و در مقابل مبادرت به حمایت های نظامی و تسلیحاتی از کی‌یف کرده اند؛ امری که از سوی بسیاری از تحلیلگران و ناظراین بین المللی ازجمله هنری کسینجر وزیرخارجه سال های دور آمریکا،  می تواند بر دامنه این بحران شدت بخشد.

تارنمای خبر هیل در مورخ دوم  تیرماه دراین خصوص نوشته بود: اکنون برخی مقامات آمریکایی پیشنهاد می کنند که اوکراین با واگذاری برخی از سرزمین های خود  به روسیه به نام صلح، به وضعیت دفاعی کنونی  پایان دهد. این افراد ازجمله شامل هنری کسینجر است که یادآور شده «لازم است تا مذاکرات صلح آغاز شود».۳۰۲**

نظر شما