شناسهٔ خبر: 54791933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۶۰ کیلومتر شبکه برق در کردستان اصلاح شد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: طی سه ماهه اول سال جاری، ۳۶۰ کیلومتر شبکه برق استان اصلاح، بهسازی و به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

صاحب‌خبر -

هیوا لهونیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این ۳۶۰ کیلومتر، ۲۸۵ کیلومتر آن در روستاها و ۷۵ کیلومتر نیز در نقاط شهری استان اصلاح و بهسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اصلاح شبکه برق ذکر شده ۵۹۴ میلیارد ریال هزینه شد، افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا پایان امسال یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر شبکه برق به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: قرار است تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام شبکه فشار ضعیف برق استان اصلاح، بهسازی و به کابل خودنگهدار تبدیل و عاری از شبکه سیم مسی شود.

لهونیان ادامه داد: ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز از جمله مزیت‌های اصلاح شبکه ضعیف برق است.


مصرف برق در کردستان به ۵۰۱ مگاوات در روز رسید

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به میزان مصرف برق در استان اشاره کرد و گفت: به دلیل افزایش دمای هوا در روزهای اخیر، مصرف برق به ۵۰۱ مگاوات در روز رسید که طی سال های گذشته بی سابقه بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان سهمیه تخصیصی مصرف برق استان در زمان پیک بار را ۴۵۸ مگاوات اعلام کرد و یادآور شد: این شرکت در تلاش است با برنامه ریزی‌های مدون و با همکاری سازمان‌ها، ادارات، مراکز نظامی و انتظامی و همراهی بخش های خانگی، کشاورزی و صنایع، مصرف برق مدیریت شود تا به میزان تعیین شده برسد.

لهونیان با بیان اینکه ساعات اوج بار ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴ است، افزود: تاکنون هیچگونه خاموشی با برنامه ای در سطح استان اعمال نشده و فقط به صورت برنامه‌ای و نقطه ای خاموشی های در بخش های صنایع و کشاورزی در قالب تفاهم نامه انجام می شود.

وی از مشترکان خواست در زمان پیک بار از وسایل پرمصرف مانند لباسشویی، جارو برقی و ظرفشویی استفاده نکنند و این کار را به ساعات پایانی شب یا اوایل صبح موکول کنند.

در حال حاضر حدود ۷۱۲ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

نظر شما