شناسهٔ خبر: 54791724 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دستباز: جذب قهرمانان ورزشی برای همه دستگاه‌ها الزام آور است

رئیس مرکز مشارکت‌ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش وزارت ورزش و جوانان با بیان این که دغدغه جذب قهرمانان ورزشی را داریم، گفت: با توجه به اسناد بالادستی، جذب قهرمانان ورزشی برای همه دستگاه‌‎ها الزام آور است و باید به آن اهتمام داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دومین نشست بررسی وضعیت اشتغال قهرمانان ورزشی با حضور علی دستباز رئیس مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش، رضا نیکبخش رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی و میهمانانی از دستگاه های مختلف در ساختمان شماره 2 وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

علی دستباز در این نشست با گرامی داشت سالگرد شهدای هفتم تیر، به موضوع اشتغال قهرمانان ورزشی اشاره کرد و گفت: اشتغال قهرمانان ورزشی موضوعی است که هم مقام معظم رهبری و هم رییس جمهور به آن تاکید دارند و همچنین از برنامه های لاینفک دکتر سید حمید سجادی است.

وی افزود: یکی از معضلات ما در موضوع اشتغال خروجی های دانشگاه هاست که دانشجویان بجای کارآفرین بودن کارجو هستند و مهارت خاصی به آنها آموزش داده نمی شود.

دستباز با بیان این که دغدغه جذب قهرمانان ورزشی را داریم، اظهار داشت: با توجه به اسناد بالادستی، جذب قهرمانان ورزشی برای همه دستگاه ها الزام آور است و باید به آن اهتمام داشته باشند.

همچنین در این نشست کلانتری معاون مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش به ارائه طرحی از سوی این مرکز برای اشتغال قهرمانان ورزشی پرداخت و گفت: این طرح که بازه دو ساله دارد همه قهرمانان ورزشی در تمامی رشته ها را شامل می شود و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت صمت دستگاه های اصلی برای اجرا خواهند بود.

وی همچنین به سند راهبردی اشتغال وزارت ورزش و جوانان در سال های قبل اشاره کرد و گفت: اگر این سند به روز و منابع مورد نیاز برای اجرای آن تامین شود بخش بزرگی از مشکل اشتغال قهرمانان ورزشی حل خواهد شد.

رضا نیکبخش رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان نیز در پایان این نشست به جمع بندی مباحث مطرح شده پرداخت و گفت: در این حوزه باید سطح تعامل بین دستگاهی را بالا ببریم و قوانین موجود را آسیب شناسی کنیم و همچنین باید به فراهم کردن بستر فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه ورزش و اشتغال ورزشکاران اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی با بیان این که در حوزه اشتغال قهرمانان ورزشی باید نقش حمایتی داشته باشیم نه تامین مالی صرف، اظهار داشت: باید به سمتی برویم که آموزش های لازم برای توانمندی قهرمانان در حیطه های غیر ورزشی و در جهت اشتغال آنها ارائه شود.

در این نشست شریف نژاد رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، احتشام زاده دبیر فدراسیون ورزش کارگری، اسدی مدیر پروژه های سرمایه گذاری در برنامه های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و... حضور داشتند و پیشنهادات و نظرات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام//

نظر شما