شناسهٔ خبر: 54791592 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ذوب‌آهن اصفهان؛ گلایه‌مند از ناداوری و متلک فرهاد مجیدی/ از واژگونی خودرو داور تا اتهام سوءقصد!

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان فصل گذشته را با نتایج قابل قبولی پشت سر گذاشت، اما با حواشی مختلفی هم دست و پنجه نرم کرد که مهم‌ترینش ادعای یک کمک داور بعد از واژگونی خودرویش بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم فوتبال ذوب آهن در بین 7 تیم اول جدول با 13 باخت بیشترین شکست را در نیمه بالایی جدول متحمل شده است با این حال مهدی‌ تارتار در فصل گذشته توانست این تیم را با 10 برد و 7 تساوی و 37 امتیاز در رده هفتم جدول نگه‌دارد. رتبه‌ای که فاصله‌ امتیازی‌اش با نفت آبادان رده دهمی فقط یک امتیاز است اما ذوبی‌ها نسبت به دو فصل پیش که فقط 26 امتیاز گرفته بودند پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتند. مدیران باشگاه ذوب آهن برای فصل آینده هم به تارتار اعتماد کردند تا این مربی فصل آینده نیز هدایت سبزپوشان اصفهان را برعهده داشته باشد.

ذوب آهن هنوز به طور رسمی وارد بازار نقل و انتقالات نشده و تنها خریدش (تا لحظه نوشتن این مطلب) آرمان اکوان، مدافعی از تیم دسته اولی آرمان گهر است. مهدی تارتار تلاش می‌کند بیشتر به بازیکنان جوان میدان بدهد و معمولا در تیم‌هایش به دنبال خرید‌های اسمی و گران قیمت نیست اما مربی است که فصل گذشته بارها نسبت به تصمیم داوران علیه تیمش معترض شد. اوج این اتفاق‌ها در بازی ذوب آهن و تراکتور انجام شد زمانی که مسعود ابراهیم زاده کاپیتان ذوب آهن با یک شوت دروازه تراکتور را باز کرد اما کمک داور آن را مردود دانست و داور هم تصمیم کمکش را تایید کرد تا بازی به جنجال کشیده شود. حتی نیمکت نشینان ذوب آهن تلاش کردند با VAR موبایلی! که اختراع فوتبال کشورمان است داور را متوجه تصمیم اشتباه کمک داور کنند اما اصرار آنها فایده‌ای نداشت.

در نهایت هم مرتضی شهریاری کمک داوری که گل را مردود اعلام کرد فردای روز مسابقه دچار سانحه رانندگی‌ و خودرویش واژگون شد اتفاقی که امر خیلی غیرطبیعی نیست اما مصاحبه عجیب کمک داور و اینکه او  انگشت اتهامش را  به  سمت باشگاه ذوب آهن گرفت و مدعی سوءقصد به جانش شد! اتهامی سنگین که برای نخستین مرتبه در فوتبال کشورمان مطرح می‌شد، باشگاه ذوب آهن نسبت به صحبت‌های این کمک داور معترض و شاکی شد. شاید یکی از پرونده‌های باز و مبهم لیگ برتر بیست و یکم همین مساله و گل مردود شده ذوب آهن  است.  تا زمانی که VAR هم به فوتبال نیاید نمی‌توان از داوران انتظار داشت که مرتکب خطای انسانی نشوند. البته رئیس کمیته داوران تاکید کرد که فصل آینده هم خبری از این تکنولژی در فوتبال ما نخواهد بود.

در هفته بیست و ششم لیگ برتر هم مهدی تارتار زیر فشار انتقادهای  هواداران استقلال در فضای مجازی قرار گرفت همان زمانی که پرسپولیس و استقلال در کورس قهرمانی بودند، برخی به سرمربی پرسپولیسی ذوب آهن را متهم می‌کردند که او به دنبال دادن سه امتیاز به پرسپولیس است. با این حال تارتار در نشست خبری قبل از مسابقه حاضر شد و اعلام کرد که پیش از این نیز یکبار با تیم گسترش فولاد تبریز قهرمانی را از پرسپولیس گرفته است اما روز مسابقه اعلام شد تارتار به دلیل دو اخطاره بودن مقابل پرسپولیس محروم است! در نهایت سبزپوشان اصفهانی موفق شدند از پرسپولیس یک امتیاز بگیرند و آنها را از قهرمانی دورتر کنند.

تارتار بعد از باخت مقابل پیکان در هفته هجدهم جملات تندی بر زبان آورد و گفت: « ما هیچ مدرکی نداریم ولی به نظرم مربی‌های سالم در این فوتبال ضرر می‌کنند چون واقعا عدالت ایجاد نمی‌شود. من فکر می‌کنم ده بیست درصد از پولی که می‌گیریم باید هزینه کنیم! در کشور ما به خاطر مشکلات اقتصادی، فساد بیداد می‌کند. من به عنوان یک مربی سالم و پاک امیدوارم که به مشکلات رسیدگی کنند. »

 اتفاقاتی که برای ذوب آهن در مورد داوری در این فصل رخ داد یک هشدار برای فصل آینده است. هشداری که در بازی‌های لیگ بدون VAR   باید منتظر جنجال‌های بزرگی در بازی‌های فصل بعد باشیم. حیف است لیگی که در آن تیم‌ها چندصد میلیارد تومان هزینه می‌کنند و به قول یکی از سرپرستان تیم‌های لیگ دستمزد بازیکن درجه اولش برای 9 ماه بازی حدود 20 میلیارد تومان است VAR نداشته باشیم. 

اتفاق حاشیه‌ای دیگر برای ذوب آهن و سرمربی‌اش کنایه مجیدی به این تیم بعد از برد بود، مهدی تارتار بعد از باخت به استقلال و کنایه فرهاد مجیدی  درگیری رسانه‌ای پیدا کرد. مجیدی بعد از برد ذوب آهن گفت اگر ذوب آهن مالکیت توپ را داشت  «توپ را با خودشان به اصفهان ببرند.»سرمربی ذوب آهن در مورد اینکه نقل قول مجیدی، از ژوزه مورینیو بوده، اظهار داشت: «خیلی خوب است که مربیان ما سرمربیان بزرگ و نقل قول‌های آنها را می‌شناسند اما شاید یک نکته را از یاد برده باشند. مورینیو اگر حالا حرفی می‌زند، پشتوانه قهرمانی اروپا با پورتو و اینتر را دارد. سالها با چلسی و رئال مادرید قهرمان شده و اینطور نیست که بعد از چند هفته صدرنشینی بیاید صحبت کند. البته برای من همیشه احترام گذاشتن به حریف در اولویت بوده و ترجیح می‌دهم که هواداران تیمم را با نمایش خوب در زمین راضی نگه دارم و مشکلات تیمم را با اظهارنظر مخفی نگه ندارم.»

به هر حال تارتار فصل سخت و پرفراز و نشیبی با ذوب‌آهن داشت و حتی در مقطعی شایعه جانشینی مهدی رجب زاده بازیکن و کاپیتان اسبق ذوب آهن به جای او مطرح شد اما در نهایت باشگاه ذوب آهن به راه خود با این مربی ادامه داد و در میانه جدول ایستاد.  حالا باید دید فصل آینده باشگاه ذوب آهن با مربی خود چه جایگاهی کسب خواهد کرد.

انتهای پیام/ ت 39

نظر شما