شناسهٔ خبر: 54791585 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

کشف چند میدان نفتی بزرگ در استان نینوای عراق

استاندار نینوا در شمال غرب عراق از کشف تعداد زیادی از میادین و چاه‌های نفتی بزرگ در این استان که دارای ذخایر بزرگ نفت و گاز است، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، «نجم الجبوری» در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق(واع) با تاکید بر حمایت استانداری نینوا از شرکت اکتشاف نفت عراق گفت: این شرکت توانسته است چندین چاه نفتی بزرگ را در دو منطقه القیاره و تلعفر کشف کند و هنوز شرکت‌های اکتشاف نفت عراق به کار خود در این استان ادامه خواهند داد.

وی افزود: استانداری نینوا در خصوص درخواست شرکت‌های خصوصی که مایل به ایجاد پالایشگاه نفت در میدان قیاره و سایر شرکت‌هایی که مایل به استفاده از گاز واقع در این منطقه هستند، چندین بار به وزارت نفت مراجعه کرده است، اما این وزارتخانه تاکنون اقدامی نکرده  و  هیچ مجوزی برای تأسیس پالایشگاه اعطا نکرده است.

استاندار نینوا گفت: چاه‌های کشف شده در استان نینوا بسیار زیاد است و دارای ذخایر بسیار زیادی نفت و گاز در این استان است.

نینوا یکی از استان‌های کشور عراق در شمال غربی این کشور و مرکز آن شهر موصل است.

نزدیک به ۶۰ درصد اهالی استان نینوا را عرب‌های اهل تسنن تشکیل می‌دهند.  اما آشوری‌ها، ترکمن‌های عراق و کُردها از اقلیتهای قابل توجه این استان هستند. بیشتر فعالیت‌ها در استان نینوا مربوط به بخش‌های کشاورزی، پالایش نفت، تولید آسفالت و سیمان و تولید محصولات لبنی و شکر است.

موصل، مرکز استان نینوا، گذرگاه اصلی شمال عراق است. جاده اصلی بغداد به ترکیه و نیز خط راه آهن، از این شهر عبور می‌کند. استان نینوا دارای یک فرودگاه بین المللی هم هست که در شهر موصل قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما