شناسهٔ خبر: 54791303 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در ادامه نشست نقب؛

بحرین میزبان نشست کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی می شود

هیئت‌هایی از وزرای خارجه کشورهای شرکت کننده در اجلاس نقب قرار است در بحرین نشست دیگری برگزار کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، رادیو عمومی رژیم صهیونیستی گزارش داد که بحرین روز دوشنبه میزبان نشست هیئت‌هایی از وزرای خارجه کشورهایی است که سه ماه پیش در اجلاس نقب شرکت کرده و انجمن موسوم به «نقب» را تشکیل دادند.

در این ارتباط اعلام شده که نشست انجمن نقب با حضور نمایندگانی از بحرین، امارات، مصر، مراکش، رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا در بحرین و در قالب یک نشست کاری برگزار خواهد شد.

همچنین گفته شده که این نشست با هدف تشکیل جلسات کارگروه‌های مختلف کشورهای فوق الذکر در زمینه تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های آب، انرژی، آموزش، اقتصاد و همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

پیش از این اعلام شده بود که نشست نقب بدون بیانیه مشترک و تصمیمی مبنی بر تبدیل آن به «انجمن دائمی» پایان یافت و اکنون به نظر می‌رسد که نشست بحرین بدنبال پیگیری مذاکرات در نشست پیشین است.

از سوی دیگر، «عود یوسف»، مسئول روابط خارجی خاورمیانه‌ای در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفته است که شاید عربستان سعودی در آینده در چنین نشست‌هایی شرکت کند.

پیش از این، اندیشکده «کارنگی» با انتشار مطلبی اعلام کرده بود که شرکت کنندگان در نشست «نقب» هریک به دنبال تحقق اهداف خاص خود بودند. در مطلب اندیشکده کارنگی آمده بود: تنها برداشت مهمی که از این نشست به دست آمد کمرنگ شدن نقش آمریکا در منطقه است.

حتی وزیر خارجه مصر، درست یک روز پس از نشست نقب، در یک کنفرانس رسانه‌ای با همتای قطری اش، به صراحت اعلام کرد که شرکت مصر در آن نشست، به معنی مشارکت در یک اتحاد منطقه‌ای برای رویارویی با دیگر کشورهای منطقه نیست.

نظر شما