شناسهٔ خبر: 54791191 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حذف ملاک شرایط مالی در جذب دانشجو در دانشگاه های برتر/ تاثیر معدل بهترین نحوه پذیرش در کنکور

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قبولی در دانشگاه های برتر نصیب دهک های بالای جامعه شده است که شرط مالی در پذیرش دانشجو در کنکور حذف خواهد شد.

صاحب‌خبر -

امیرحسین بانکی پور فرد گفت: سالیان طولانی است که داوطلبان کنکور نگرانی هایی دارند و می گویند چرا باید سرنوشت آن ها در چند ساعت رقم بخورد.

به گفته او، تا قبل از تصمیم جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مبنای تاثیر معدل در کنکور هیچ عدالتی وجود نداشت و در سال های اخیر تحول کنکور چندین بار مورد بحث قرار گرفته است تا استرس دانشجویان کاهش یابد و موقعیت ها در جهت رسیدن به عدالت افزایش پیدا کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تنها نگرانی این بود که اگر معدل داوطلبان در سال های قبل دچار مشکل شده بود، دیگر قابل جبران نیست؛ اما باید گفت که این موضوع به تصویب رسید و قابل جبران خواهد بود. یعنی اگر معدل سال دهم و یازدهم داوطلبی کم بود آن را به صورت تدریجی با در نظر گرفتن دروس عمومی جبران کند.

او گفت: نگرانی دیگر ایمنی امتحانات مدارس بود که آموزش و پرورش ضمانت کرده است که شرایط به صورتی باشد تا ایمنی خاطر برای تمام دانش آموزان همانند نحوه برگزاری کنکور برقرار شود.

بانکی پور فرد گفت: خانواده ها و داطلبان در برگزاری کنکور اصلا نگران نباشند؛ چرا که تاثیر معدل در کنکور استرس را کاهش می دهد و دیگر شرایط مالی ملاک پذیرش دانشجویان در دانشگاه های برتر نخواهد شد.

به گفته وی دانشگاه های خوب کشور تنها شامل حال ۳ دهک بالای جامعه شده اند؛ یعنی عملا خیلی از دانشجویان ساکن در مناطق محروم به علت اختصاص یافتن فضای کلاس های کنکور به افراد پردرآمد نتوانسته اند رقابت مناسبی داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تصمیم گرفته شد تا کنکور دو بار در سال برگزار شود و این امر از سال ۱۴۰۲ به بعد اجرایی خواهد شد تا جامعه بتواند خود را با شرایط وفق دهد.

نظر شما