شناسهٔ خبر: 54791132 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

با سکوت مقابل شایعات انتخاب سرمربی ایرانی

فدراسیون پشت اسکوچیچ را خالی کرد؟

بلاتکلیفی تیم ملی بزرگ‌ترین کابوس علاقه‌مندان به این تیم ملی، در شرایطی که تنها کمتر از ۱۵۰ روز دیگر بازی های جام جهانی آغاز خواهد شد هنوز مشخص نیست پلن مدیران فوتبال ایران برای بالا بردن میزان آمادگی تیم ملی و حضور موفق در مرحله گروهی جام جهانی چیست!

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، بلاتکلیفی تیم ملی بزرگ‌ترین کابوس علاقه‌مندان به این تیم ملی، در شرایطی که تنها کمتر از ۱۵۰ روز دیگر بازی های جام جهانی آغاز خواهد شد هنوز مشخص نیست پلن مدیران فوتبال ایران برای بالا بردن میزان آمادگی تیم ملی و حضور موفق در مرحله گروهی جام جهانی چیست.

در شرایطی که صبح یکشنبه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خبر از تلاش برای برکناری دراگان اسکوچیچ داد و گفت: «در راهروهای مجلس از صحبت‌های نمایندگان مجلس متوجه شدم برکناری اسکوچیچ محتمل به نظر می‌رسد و گویا قرار است یک مربی ایرانی جای او را روی نیمکت تیم ملی بگیرد» مسئولان فدراسیون فوتبال همچنان در لاک دفاعی به سر می‌برند.

بلاتکلیفی تیم ملی بزرگ‌ترین کابوس علاقه‌مندان به این تیم ملی، در شرایطی که تنها کمتر از ۱۵۰ روز دیگر بازی های جام جهانی آغاز خواهد شد هنوز مشخص نیست پلن مدیران فوتبال ایران برای بالا بردن میزان آمادگی تیم ملی و حضور موفق در مرحله گروهی جام جهانی چیست!

هرچند سلاطین وعده و وعید در فدراسیون فوتبال پس از افتضاح بازی با تیم دوم الجزایر برای فروکش کردن سطح اعتراض‌ها نوید برگزاری بازی تدارکاتی در نوبت بعدی فیفادی را دادند، اما از شرایط موجود کاملاً پیداست هیچ کسی دلش برای تیم‌ملی ایران نمی‌سوزد و به احتمال بسیار زیاد تیم ملی فیفادی شهریورماه را نیز به سادگی از دست خواهد داد.

در مقطع کنونی اولویت آمادگی تیم ملی برای کسب موفقیت در بازی‌های جام جهانی نیست، بلکه مهم‌ترین مسئله حال حاضر مدیران فوتبال ایران موفقیت در انتخابات شهریورماه است.

میرشاد ماجدی که حالا در سودای ریاست فدراسیون فوتبال قرار دارد از هم اکنون تنها به فکر رایزنی و لابی با اعضای تأثیرگذار مجمع فدراسیون است تا بتواند در انتخابات هشتم شهریورماه  به برتری دست پیدا کند. او که تا به حال حداقل چهار جلسه با حیدر بهاروند رئیس غیر قانونی سازمان لیگ برگزار کرده امیدوار است با کمک وی بتواند در انتخابات پیش رو به موفقیتی بزرگ دست پیدا کند تا برای چهار سال پیش رو روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال بنشیند.

از طرفی دیگر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون نیز بدون توجه به مقطع حساس کنونی ترجیح می‌دهند چراغ خاموش به فعالیت‌های روزمره خود رسیدگی کنند تا شاید تا روز مجمع بهانه به اعضای مجمع ندهند تا دوباره خطر عزل و برکناری را تجربه نکنند.

اما سؤال اینجاست در این میان چه کسی مشکلات موجود در مسیر آماده‌سازی تیم ملی را حل خواهد کرد؟ وزارت ورزش و جوانان که به معنای واقعی کلمه پای خود را از این ماجرا بیرون کشیده و به صراحت عنوان کرده فدراسیون فوتبال مسئولیت اداره امور را برعهده دارد و هیچ دخالتی در این خصوص از جانب این وزارتخانه صورت نخواهد پذیرفت، از طرفی همزمانی برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک سبب شده تمرکز کامل وزارتخانه به سمت کمیته ملی المپیک معطوف شود از این رو هیچ کسی حواسش به فوتبال نیست.

در بهارستان نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل بی خیالی‌های صورت گرفته در بدنه مدیران فدراسیون فوتبال نسبت به آینده تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی عنوان کردند هیچ دخالتی در این ماجرا نخواهند داشت و هیچ بودجه‌ای برای استخدام سرمربی جدید به فدراسیون صورت نخواهد گرفت. به نظر می‌رسد فعلاً هیچ امیدی برای بهبود اوضاع وجود ندارد تا تکلیف مدیریت فدراسیون روشن شود آنگاه می‌توانیم شاهد رونمایی از نسخه رئیس جدید فدراسیون و نواب رئیس وی در برای تیم ملی باشیم.

خبرنگار: سینا حسینی

انتهای پیام/

نظر شما