شناسهٔ خبر: 54790817 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

فاطمی‌امین تهدید پیامکی از سوی نمایندگان برای انتصاب افراد را تکذیب کرد
علی جدی درباره ماجرای تهدید پیامکی وزیر صمت برای انتصاب افراد، گفت: در نشست صبح کمیسیون اصل ۹۰ نمایندگان این موضوع را از وزیر صمت جویا شدند که وی بیان کرد؛ به جز نمایندگان پیشنهادات مختلفی از سوی افراد مطرح می‌شود، اما این موضوع به معنای تهدید و فشار به ما نیست.نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر صمت موضوع تهدید پیامکی از سوی نمایندگان برای انتصاب افراد را تکذیب کرد، تصریح کرد: فاطمی امین در جلسه صبح امروز برخی مطالبی که در فضای مجازی مبنی بر اینکه نمایندگان با تهدید و فشار به دنبال انتصاب افراد هستند را تکذیب کرد.

استفاده از اراذل و اوباش در ساخت‌وساز عجیب است
حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری با حضور در صحن شورا به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: یکی از تکالیف و وظایف تعریف شده برای قوه قضاییه، صیانت و حفاظت از حقوق عامه است که برعهده دادستانی کل کشور است.او گفت: شورای شهر یکی از نهاد‌هایی است که باید در صیانت از حقوق‌مردم مطالبه گر باشد، اگر شما اختیارات دادستان و دستگاه قضایی را ندارید به عنوان نمایندگان مردم به صورت جدی مطالبه کنید. آیا تاکنون بحث کردید که هرجایی که حقوق مردم تضییع می‌شود نیازمند این است که از ظرفیت دادستان استفاده کنید؟او گفت: استفاده از اراذل و اوباش در ساخت و ساز بسیار عجیب است، حتما این موضوع را از طریق دادستانی پیگیری کنید.

گفتگوی تلفنی رئیسی با مقام یمنی
سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی «مهدی المشاط» رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن، با ستایش ایستادگی و مقاومت سلحشورانه مردم این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی یمن، از آتش‌بسی که منجر به صلح کامل و رفع واقعی محاصره اقتصادی ظالمانه بر ضد این ملت شود، حمایت می‌کند.رئیسی اظهار داشت: ایران آماده ارسال کمک‌های بشردوستانه و به ویژه واکسن کرونا برای مردم یمن است.«مهدی المشاط» رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن نیز در این گفت وگوی تلفنی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی از ملت مظلوم یمن و رساندن صدای آنان به جهانیان قدردانی کرد و خواستار گسترش روزافزون مناسبات و همکاری‌ها با کشورمان شد.

اعلام وصول سوال از وزیر بهداشت
 در پایان جلسه علنی روز (یکشنبه، 5 تیرماه) مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصولی را به این شرح قرائت شد:سوال ملی جلیل مختار نماینده مردم آبادان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اینکه چرا خدمات رسانی درمانی و دارویی برای روستاییان توسط سیستم ارجاع یا دفترچه های درمانی در سراسر کشور یکسان نیست.

دولت پاسخ دهد چرا قیمت کالاها سر به فلک کشیده است
مرتضی حسینی در نشست علنی دیروز (یکشنبه، ۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: توزیع کالابرگ هوشمندانه به اقشار پایین جامعه به کجا رسید؟ همکاران اقتصادی مجلس نیز که مدافع حذف ارز ترجیحی بوده و با صحبت هایشان موجب تصویب این امر شدند پاسخ دهند چرا قیمت ها مهار نشده است. دولت و وزرای مربوطه دلایل عدم افزایش قیمت ها را ارائه کند.نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کارگروه اقتصادی دولت پاسخ دهد چرا با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت کالاها سربه فلک کشیده است، پس آن تدبیر و وعده ها برای حفظ قیمت کالاها مطابق شهریور ۱۴۰۰ و قانون مصوب مجلس چه شد.

تصویب کلیات طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل
نمایندگان در نشست علنی دیروز (یکشنبه، 5 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، با 180 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در صحن علنی با کلیات آن موافقت کردند و مقرر شد براساس اصل 139 و نظر هیات رئیسه این طرح به صورت دو شوری بررسی شود.ابوالفضل عموئی در تشریح گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، گفت: این طرح با حضور کارشناسان دستگاه های ذیربط، کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس و نهادهای مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در تاریخ 21 فروردین 1401 با اصلاحاتی در متن به تصویب رسید.

تذکر نمایندگان به وزیر اطلاعات درباره لزوم دستگیری عوامل ترور شهید صیاد خدایی
عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر جمعی از نمایندگان به وزیر اطلاعات درباره لزوم شناسایی و دستگیری عوامل ترور شهید صیاد خدایی و پیشگیری از این اقدامات خصمانه را قرائت کرد.

نظر شما