شناسهٔ خبر: 54790697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتیاد به موادمخدر بخشی از جنگ نرم دشمن علیه جمهوری اسلامی است

شهرری - ایرنا - مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور گفت: اعتیاد به مواد مخدر بخشی از جنگ نرم دشمنان علیه جمهوری اسلامی است که ماباید در برابر این تهاجم ابزارهای لازم را بکارگیری تا در برابر این جنگ مقاومت کنیم.

صاحب‌خبر -

سردار محمد مسعود زاهدیان شامگاه یکشنبه در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری که در فرهنگسرای ولا این شهرستان برگزار شد، افزود:  مواد مخدر یکی از پنج آسیب مهم و جدی کشور ما به شمار می رود که همواره مقام معظم رهبری و مسئولان ارشد نظام بر مهار و کنترل آن تاکید دارند و باید متناسب با این تهدید ها مداخلات را انجان دهیم.

وی اظهار داشت: شایسته است مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستانها موضوع فرهنگ سازی و همگانی کردن پیشگیری از مصرف مواد مخدر را در دستور کار قرار دهند و آموزش پیشگیری از این بلای خانمانسوز را با تربیت مدرسان ویژه این حوزه نقش آفرینی کنند.

این مسئول اضافه کرد: مطالعات و پژوهش ها نشان می دهد که بی توجهی خانواده ها مهمترین عامل گرایش افراد به سمت استعمال مواد مخدر است ، بنابراین افزایش دانش و آگاهی خانواده ها در زمینه پیشگیری از اعتیاد جزو اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات مهم مردم از مسئولان جمع آوری و کنترل معتادان متجاهر است که بر در ستاد مبارزه با مواد مخدر و دولت برنامه هایی در دست اجرا داریم به گونه ای که در پذیرش درمان اجباری این گروه از معتادان نسبت به سال گذشته شاهد افزایش سه برابری هستیم که این توفیق حاصل تلاش نیروی انتظامی، دستگاه قضایی بهزیستی است.

زاهدیان به درمان معتادان دارای زخم باز و مبتلا به بیماریهای واگیر دار اشاره کرد و گفت: با کمک شهرداری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای نگهداری این افراد ظرفیت سازی های خوبی انجام شده است و مشکلی چندانی در پذیرش و نگهداری این گروه وجود ندارد.

وی با اشاره به درمان معتادان خود معرف، افزود: با حمایت وزرات بهداشت درمانگران در سحطح مختلف و مناطق شهر تهران حضور دارند که در این بخش نیز شاهد توفیقات و اقدامات پزشکی و روانپزشکی برای این گروه هستیم و تاثیرات مثبت و خوب این اقدام را مشاهده می کنیم.

این مسئول نگهداری معتادان پس از درمان را از دغدغه های ستاد مبارزه با مواد مخدر برشمرد و خاطرنشان کرد: در این بخش نیازمند حمایت های اجتماعی هستیم که باید با دعوت از خیران ضمن حمایت از خانواده های این قشر کار را به دست مردم بسپاریم تا بهبود یافتگان مجدد به دام اعتیاد نیافتند.

زاهدیان اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح یاری گران در محیط کار، بخش آموزش و محله ها دانش مردم را نسبت به این بلا افزایش دهیم و خود ایمنی ایجاد کنیم.

وی یاد و خاطره شهدا و جانبازان مبارزه با مواد مخدر را گرامی داشت و یادآور شد: اگر فداکاری این شهدا و جانبازان نبود وضعیت مواد مخدر در کشور بسیار پیجیده تراز شرایط کنونی بود.

ریشه بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی مواد مخدر است

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ری نیز در این همایش گفت: ریشه و منشاء بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی مواد مخدر است.

اعتیاد به موادمخدر بخشی از جنگ نرم دشمن علیه جمهوری اسلامی است

سرهنگ دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: تلاش دشمنان برای بسط و گسترش مواد مخدر با هدف القای یاس و ناامیدی و خمودگی در کشور انجام می شود که هزینه های زیادی هم برای اجرای این طرحشان صرف کردند.

وی ادامه داد: طی یکسال گذشته پلیس شهرستان ری در دستگیری خرده فروشان مواد مخدر ۲۱ درصد افزایش و در بخش جمع آوری معتادان متجاهر ۱۲ درصد رشد داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت در بخش برخورد با دانه درشت ها ۱۳.۵ درصد و در حوزه کشف مواد مخدر صنعتی ۹۸ درصد افزایش داشته ایم.

جلیلیان اضافه کرد: در حوزه اقدامات ایجابی حضور کارشناسان پلیس مبارزه با مواد مخدر در جامعه با هدف آگاه سازی و ابلاغ هشدارها در دستور کار قرار دارند و در فضای مجازی و رسانه نیاز تلاش های زیادی انجام شده است.

همایش گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر شامگاه یکشنبه با حضور حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، سردار محمد مسعود زاهدیان مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور، سرهنگ جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری، بخشداران و شهرداران تابعه، رؤسای ادارات و دستگاه های اجرایی و باحضور جمعی از خانواده های معظم شهدای مبارزه با موادمخدر ناجا در محل فرهنگسرای ولاء برگزار و در پایان این همایش از خانواده های معظم شهدای مبارزه با مواد مخدر و تعدادی از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری قدردانی شد.

اعتیاد به موادمخدر بخشی از جنگ نرم دشمن علیه جمهوری اسلامی است

همچنین در پایان این همایش حاضران با همراهی سایر مسئولان از نمایشگاه معرفی خدمات و دستاوردهای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری که به مدت یکروز در فرهنگسرای ولاء برپا شده بازدید و در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا،در تاریخ ۱۷ تا ۲۶ ژوئن سال ۱۹۸۷ اجلاس بین‌المللی مبارزه با اعتیاد و قاچاق موادمخدر توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در شهر وین تشکیل شد و کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس سندی به نام C.M.O را تصویب کردند که خط‌مشی همه‌جانبه اقدامات لازم جهت کنترل موادمخدر را از سوی کشورهای شرکت‌کننده مشخص می‌کرد و این کشورها را متعهد کرد تا فعالیت‌های بین‌المللی در زمینه مبارزه با قاچاق موادمخدر را به‌طورجدی، انجام دهند و ازآنجاکه این سند در روز ۲۶ ژوئن برابر ۵ تیرماه با کسب اکثریت آرا کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس تصویب شد، این روز را به نام روز جهانی مبارزه با موادمخدر نام‌گذاری کردند.

نظر شما