شناسهٔ خبر: 54790598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: اعتبار خوبی برای تکمیل کتابخانه مرکزی کرمانشاه در نظر گرفته شده است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: باتوجه به اینکه تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی یک مطالبه مردمی است، اعتبار خوبی برای تکمیل آن در سفر بابرکت رییس جمهور به استان در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد دوشنبه خبرنگار ایرنا، «بهمن امیری مقدم» در دیدار مدیرکل کتابخانه های استان کرمانشاه افزود: روند فعالیت فرهنگی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارزشمند و اثرگذار است، این فعالیت های هدفمند برای علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانان به کتابخوانی بسیار مناسب است.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: اهمیت تشکیل جلسات انجمن برکسی پوشیده نیست و راهکارهای فرهنگی ‌و توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در این جلسات برای اعضای انجمن به صورت اجرایی در اولویت قرار گیرد و همه مسوولین برای توسعه فرهنگ مطالعه در بین افراد جامعه تلاش کنند.

وی در مورد کتابخانه های آسیب دیده در زلزله سرپل ذهاب خاطرنشان کرد: امیدوارم با سفر رییس جمهور به استان تغییرات خوبی در حوزه عمرانی و همچنین ادامه تکمیل ساختمان کتابخانه های عمومی در شهرستان های آسیب دیده از زلزله صورت گیرد تا بتوانیم به این مطالبات مردمی تحقق بخشیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه نیز گفت: در استان کرمانشاه تعداد ۳۰ انجمن کتابخانه های عمومی داریم که همگی با پشتوانه قانون تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور با شخصیت حقیقی و حقوقی به ریاست فرمانداران و بخشداران و دبیری رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و بخش ها و شهرها مدیریت می شوند و این جلسه انجمن ها به صورت منظم با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برای رفع موانع و مشکلات و پیشرفت ها در توسعه زیرساختی و کتابخوانی تشکیل می شود.  

«معصومه حسنی خونسار»  افزود: تشکیل جلسات انجمن کتابخانه های عمومی، در سال ۱۴۰۰ برای سومین بار متوالی انجمن کتابخانه های عمومی استان رتبه برتر کشوری را کسب کرد و از استاندار و رییس انجمن کتابخانه های استان توسط نهاد کتابخانه ها تقدیر و قدردانی بعمل آمد.  

وی برای رفع بسیاری از موانع و توسعه و ترویج بیش از پیش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان و اهمیت کتاب و کتابخوانی از استاندار درخواست کرد که در صورت امکان شخصا در جلسات انجمن استان شرکت کند تا بتوانیم با توانمندی های ارزشمند استاندار، رتبه فرهنگ کتابخوانی در کرمانشاه را به جایگاه واقعی آن برسانیم.  

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، با اشاره به چندین دوره برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در کرمانشاه گفت: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان در شرایط سخت کرونا و به صورت غیرحضوری در فضای مجازی برگزار شد و از این استان ۴۰ هزار نفر شرکت کننده داشتیم و ۵۱۲ نفر در بخش های مختلف این جشنواره برگزیده شدند و با اهدای لوح یادبود و جوایز جشنواره از این برگزیدگان تقدیر بعمل آمد.  

وی با اشاره به وجود ۱۰۶ کتابخانه عمومی در سطح استان، از این تعداد ۸۹ باب کتابخانه زیرپوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار داشته و ۱۸ کتابخانه بصورت مشارکتی با سایر ادارات است، همچنین یک میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب وجود دارد که بیش از ۶۰ هزار نفر عضو فعال دارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

نظر شما