شناسهٔ خبر: 54789479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نگاه صرف اداری به موضوع ترویج حجاب و عفاف خروجی چندانی ندارد

استاندار کردستان گفت: نگاه صرف اداری به موضوع ترویج حجاب و عفاف نتیجه‌بخش نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه امروز در جلسه قرارگاه حجاب و عفاف استان کردستان در سنندج اظهار کرد: به موضوع حجاب و عفاف و این قرارگاه نباید نگاه صرف اداری داشته باشیم بلکه به عنوان دستگاه‌های اجرایی، رسالت ما اجرای قوانین و سیاست‌ها است و باید بر همین مبنا عمل کنیم.

وی اذعان کرد: اگر جایگاه ما سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری و آیین نامه نویسی بود می‌توانستیم دیدگاه خود را در زمینه حجاب و عفاف هم ارائه کنیم، اما ما به عنوان مجریان قانون باید به وظایف عمل نمائیم.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه آنچه مردم را با وجود تمام مشکلات و تحریم‌ها در کنار پیامبر حفظ کرد اخلاق و منش پیامبر بود، اظهار کرد: باید با نگاه مهربان و اخلاق حسنه جامعه را به رعایت امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف دعوت کنیم.

استاندار کردستان عنوان کرد: رسانه‌ها علی‌رغم‌ سختی کار همواره متهم واقع می‌شوند، البته چندگانگی برخی هنرپیشه ها در شبکه ملی، سیمای خانواده و شبکه‌های اجتماعی جوانان ما را دچار حیرت می‌کند.

وی اذعان کرد: اگر رسانه‌ها این‌ حوزه را رها کنند، جامعه به سمت دیگری هدایت خواهد شد لذا در اجرای طرح جامع حجاب و عفاف باید به شیوه‌های اصیل اسلامی برگردیم.

وی اضافه کرد: امروز کار در این حوزه به مراتب سخت‌تر از گذشته است لذا باید با فکر و برنامه جلو رفت، برخی از مردم در موضع‌گیری در بحث ضرورت رعایت ححاب و عفاف، موضوع جلوگیری از اختلاس و گرانی را مطرح می‌کنند.

زارعی‌کوشا به وجود نقص در نظام آموزشی و تاثیرات منفی آن در تربیت دانش آموزان گریزی زد و گفت: اگر در بعد نظام آموزشی بتوانیم به آموزش و پرورش کمک کنیم، بسیاری از مشکلاتی که امروز با آن درگیر هستیم رفع می‌شود.

وی اضافه کرد: تجربه نشان داده که تاثیرگذاری جوانان از فضای مساجد و دوستانشان بیشتر از فضای مدرسه و آموزش‌های رسمی است.

وی گفت: برای رعایت حجاب و عفاف در فضای اداری نیاز به رصد و پایش داریم که البته این مهم را باید ابتدا از خود شروع کنیم.

استاندار کردستان تشدید نظارت بر رعایت حجاب و عفاف در ادارات را ضروری خواند و گفت: تهاجم فرهنگی از یک سو و کم‌کاری مسئولان از سوی دیگر موجب ضعف‌هایی در این حوزه شده است.

وی با تاکید براینکه الگوهای اخلاقی و اسلامی و الزامات حجاب و عفاف باید برای جوانان تبیین شود، افزود: برای دستیابی به اهداف نیازمند نهادینه کردن اهمیت حجاب و عفاف به عنوان یک ارزش در جامعه هستیم.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما