شناسهٔ خبر: 54789079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر صمت: بدنبال خودکفا کردن شهرک های صنعتی درحوزه زیر ساخت هستیم

شهرری- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک ایران گفت: به دنبال خود کفا کردن شهرک های صنعتی در حوزه تامین زیر ساخت ها با راه اندازی نیروگاه های کوچک مقیاس یا خورشیدی و استفاده از منابع پساب شهری هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رسولیان یکشنبه شب در حاشیه بازدید و بهره برداری از پروژه های شهرک صنعتی شمس آباد به مناسبت دهه تولید و تجارت در جمع خبرنگاران افزود: سیاست جدی رئیس جمهور و دولت سیزدهم حمایت از تولید است که این وزارت این مساله را در ۲ بخش دنبال می کند.

وی یادآورشد: یکی از این رویکردها، ترمیم زیر ساخت های صنعت معدن و تجارت است که در حال حاضر بیش از یک یک هزار و ۸۰۰ پروژه زیر ساختی با اعتبار پنج هزار میلیارد تومان در دست اجراست.

رسولیان یکی از مسائل مورد تاکید رئیس جمهور در سفرهای استانی را تامین اعتباردر حوزه زیر ساخت های صنعتی خواند و اظهارداشت: در طول سفرها حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان علاوه بر منابع موجود برای زیر ساخت شهرک های صنعتی کشور اختصاص یافته که امسال و سال بعد تخصیص خواهد یافت.

معاون وزیر صمت گفت: برای تامین برق مورد نیاز شهرک های صنعتی، در تلاش برای راه اندازی نیروگاه های کوچک مقیاس یا خورشیدی هستیم.

وی با بیان اینکه این وزارتخانه در راه اندازی پست های برق نیز مشارکت می کند، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۰ پست برق و امسال ۳۰ برق با مشارکت وزارت صمت در شهرک های صنعتی راه اندازی شد.

رسولیان ادامه داد: در زمینه تامین آب مورد نیاز صنایع نیز رویکرد استفاده از پساب های شهری را مد نظر قرار  داده ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک ایران اضافه کرد: پساب های شهری، آب ماندگار و قابل اتکایی است و می توان سرمایه گذاری خوبی روی آن انجام داد.

وی اعلام کرد: با همین نگرش سال گذشته ۴۰ میلیون متر مکعب آب از محل پساب های شهری برای شهرک های صنعتی خریداری کردیم.

رسولیان بیان کرد: رویکرد دوم وزارت صمت در حمایت از تولید، حمایت از صنایع کوچک و دانش بنیان است و در استان تهران نیز به دنیال استقرار صنایع دانش بنیان و پیشررفته هستیم.

معاون وزیر صمت گفت: از سوی دیگر در تلاش هستیم تا واحدهایی که به هر دلیل تعطیل یا راکد شده اند یا با ظرفیت پایین تری فعالیت می کنند را با کمک ستادهای تسهیل و عارضه یابی به عرصه تولید با تمام توان برگردانیم، مساله ای که مورد تاکید رهبری نیز محسوب می شود.

وی افزود: تا امروز بیش از ۱۸۴ واحد تولیدی راکد و یا با تولید ۵۰ درصد ظرفیت در سطح کشور در حوزه صنعت به چرخه تولید برگشته اند.

در این این بازدید و مراسم، مسیر دسترسی دوم شهرک صنعتی شمس آباد و بلوار بهارستان به بهره برداری رسید.

شهرک صنعتی شمس آباد در محدوده حسن آباد بخش فشافویه شهرستان ری قرار دارد.

نظر شما